معرفی کتاب تعلیم و تربیت در اسلام +لینک دانلود

شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگ انقلاب اسلامی، در کتاب تعلیم و تربیت در اسلام، به دقت و با دیدی بسیار متفاوت و مبسوط به موضوع مهم تربیت فردی در جامعه پرداخته است.
شنبه، 14 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی کتاب تعلیم و تربیت در اسلام +لینک دانلود

 شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگ انقلاب اسلامی، در کتاب تعلیم و تربیت در اسلام، به دقت و با دیدی بسیار متفاوت و مبسوط به موضوع مهم تربیت فردی در جامعه پرداخته است.

 

به گزارش راسخون به نقل از فرهنگ نیوز ، بحث تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است، چراکه این موضوع، بحث ساختن انسانهاست. 

همواره یک مکتب که دارای هدفهای مشخص است و مقررات همه جانبه‏ای دارد و به اصطلاح سیستم حقوقی و سیستم اقتصادی و سیستم سیاسی دارد ، نمی‏تو اند یک سیستم خاص آموزشی نداشته باشد . یعنی‏ مکتبی که می‏خواهد در مردم طرحهای خاص اخلاقی ، اقتصادی و سیاسی را پیاده‏ کند بالاخره اینها را برای انسانها می‏خواهد ، اعم از اینکه هدف، فرد باشد یا جامعه ، که این خود مسأله‏ای است ، که در همین جا باید بحث بشود . 

اگر هدف ، جامعه باشد ، بالاخره این افراد هستند که به وسیله آنها باید این طرحها پیاده شود . افراد باید آموزش ببینند و طوری پرورش پیدا کنند که همین طرحها را در اجتماع پیاده کنند . و اگر هدف فرد باشد نیز [ بدیهی است که آموزش و پرورش افراد ضروری است ] . در اسلام ، هم اصالت فرد محفوظ است و هم اصالت اجتماع ، یعنی فرد خودش خالی از اصالت نیست .
 
پس بالاخره طرحی و برنامه‏ای برای‏ ساختن فرد وجود دارد ، اعم از اینکه فرد را باید ساخت برای طرحهایی که‏ برای اجتماع و جامعه است - و این طرح و برنامه را به عنوان مقدمه ساختن‏ اجتماع در نظر بگیریم - یا فرد را باید ساخت از این نظر که هدف ، ساختن‏ افراد است ، و یا از یک نظر جمعی فرد باید ساخته بشود ، هم از آن جهت‏ که باید مقدمه‏ای و ابزاری برای ساختن اجتماع باشد و هم از نظر اینکه‏ خودش هدف است . اینجاست که ما باید با اصول تعلیم و تربیت اسلامی آشنا بشویم .
 
استادِ شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگ انقلاب اسلامی، در کتاب تعلیم و تربیت در اسلام، به دقت و با دیدی بسیار متفاوت و مبسوط به این بحث مهم پرداخته است.
 
لینک مطالعه آنلاین کتاب تعلیم و تربیت در اسلام
 
دریافت کتاب با فرمت PDF
 
دریافت کتاب نسیم مطهر برای اندروید
 
دریافت کتاب نسیم مطهر برای جاوا
 
/117/
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.