راه حل جامع عبور از بحران تدوین شد

راه حل جامع عبور از بحران و نقشه راه پیشرفت و میل به تعالی™ با عنوان مکث از سوی مرکز کیفیتهای برتر ترسیم و ابداع شد.
دوشنبه، 21 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه حل جامع عبور از بحران تدوین شد

راه حل جامع عبور از بحران و نقشه راه پیشرفت و میل به تعالی™ با عنوان مکث از سوی مرکز کیفیتهای برتر ترسیم و ابداع شد.
 
به گزارش راسخون، مرکز کیفیتهای برتر نقشه راه چند وجهی خود را بمنظور کمک به چگونگی پیشرفت و میل به تعالی™ سازمانها، شرکتها، وبسایتها و کسب و کارها، بویژه در مواجه با بحران، ارائه داد و از آن رونمایی کرد. نقشه راه میل به تعالی™ با رویکرد پویایی فعالانه، بجای ایستایی منفعلانه، دستاوردی ارزشمند و انرژی بخش برای تسکین آلام، برخورد با مشکلات، پذیرش مسولیت و جبران خطاها، حل بحرانها و توسعه همزمان به حساب می آید، که السیتکس حداکثر توان خود را صرف پیدایش و تدوین آن نمود تا با توجه به شرایط موجود، سیستمهای تشنه را بموقع سیراب کند.
 
السیتکس، در این پروتوکل، با اشاره به متغیرهای معادله مکث، مفاهیم کلیدی چون انتروپی، آوالانژ، مکث، دوام، حالات و ارتباط آنها با یکدیگر را موشکافی و نحوه عملکرد و تاثیر آنها را بر ما شرح میدهد. بگفته مهندس نویــد نقیــه، مکث، پروتکل ترسیم این نقشه راه برای میل به تعالیست، تا نه تنها در مقابله با چالشها سربلند بیرون آیند بلکه به پیشرفت خود ادامه دهند. او گفت، اینکه چگونه بالاخص در شرایط دشوار باید میل به تعالی™ نمود را، استراتژی مکث تعیین میکند.
 
طراح مدل تعالی سازمانی السیتکس با اشاره به گام نخست فانوس تعالی™ ادامه داد، انعطاف بموقع، توسعه ظرفیتها و پویایی مستمر رمز ماندگاریست، ما میسازیم تا بمانیم و ساختن یعنی تولید دستاورد یا خلق ارزش، لذا تنها راه و راز ساختن برای دوام و مواجهه با چالشها، "میل به تعالی™ مستمر" است و نقشه چند بعدی این راه با تأمل حکیمانه ترسیم میشود، لذا نام مکث را به خود گرفته. وی افزود، هر خطا یا تهدیدی چون، کج فهمی، انقطاع، رکود یا جمود نابجا میتواند باعث فرسایش تدریجی یا فروپاشی شود.
 
مهنـدس نقیــه گفت: کشف و ابداع الگوی مرجع سرآمدی السیتکس که از میان پنج مدل تعالی جهان، اولین و تنها مدلیست که در دنیا بحث فناوری اطلاعات و تولید دانش را مطرح کرد، به حوزه تعالی سازمانی کشاند و آنرا محور توسعه مدل تعالی مرجع دانست، همزمان، مهارتهای مدیریتی را به حوزه آی تی کشانید و رُل فناوری اطلاعات و مدیریت را در کسب و کارها برجسته کرد، فلذا، در یک دهه فعالیت هدفمند، نقشی تاثیرگذار در بلوغ وب، آی تی و مدیریت ایفا نمود تا با هموار کردن این راه، فضای سرآمدی و اعتبار و اعتماد را ایجاد کند، بر چندین نظریه بزرگ و کلان خود استوار است، از جمله "نظریه بزرگ سیرتعالی™"، "نظریه بزرگ میل به تعالی™" و نظریه ای کلان مبنی بر اینکه "اطلاعات بنیاد دانش است"، لذا، الگوی تعالی السیتکس همان مدلی است که در واقعیت، سیستمهای سرآمد از آن پیروی میکنند، برای این کار وارد پروسه سیر تعالی™ میشوند، در این پروسه پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب، که نیاز به توشه راه، ایستگاه توقف، مکث، تنفس، بازبینی، اصلاح مسیر و حتی عقب نشینی اجتناب ناپذیر است، باید مدام جهت یابی و به سمت تعالی میل کنند، اما تعالی نسبی آنجاست که کل سیستم اعم از نافعان، مخاطبان و جامعه را خشنود کنند.
 
چگونگی میل به تعالی™، مستلزم آنست که نقشه این مسیر را ترسیم کنند، نحوه ترسیم این نقشه راه را پروتوکل مکث تعیین میکند. تئوریسن مرکز کیفیتهای برتر، با اشاره به اینکه سیر تعالی™ سفری نیست که یک شبه رفت. ادامه داد، "هر رفتنی، رسیدنی نیست اما برای رسیدن راهی جز رفتن نیست" لذا "تعالی، مقصد نیست بلکه سیــر است"، راهیست مشروط، پرتلاش، مستمر، بی پایان و تاثیرگذار. بنابر این "هیچکس، در اوج یا در افول، برای پیشرفت یا دوام، چاره ای جز میل به تعالی™ ندارد."
 
این محقق و تحلیلگر، با اشاره به مشکلات فعلی مالی جامعه توجه را به این نکته جلب کرد که پول، ماهیتا، راحت طلب، بی اعتماد و طمعکار است و سرمایه جایی میرود که امنیت، ثبات، آسایش و سود باشد، لذا لازم است که برای گردش جریان اقتصادی، فضا، شرایط، انگیزه و ساز و کارهای لازم با این ملاحظات و با تکیه بر مدیران واقعی و مشاوران آگاه و تحلیلگران واقع بین و نقشه راه علمی درست، سرو سامان داده شود و تدابیری برای جلوگیری از تحمیل بی نظمی و تنش اتخاذ شود.
 
مهندس نویـــد رضا نقیـــه گفت، "وقوع بحران برای سیستمها امری عادیست و دریای مواج رقابتها، پایه های سیستمهای سست را درهم میشکند" اما مهم هوشمندانه برخواستن و به جلو گام برداشتن است، لذا اولین و تنها راهکار جامع عبور از بحران و نحوه ترسیم نقشه راه میل به تعالی™ و اسناد راهبردی سیر تعالی™ همراه با الگوی مرجع سرآمدی که ریشه در آئین، فرهنگ، حکمت و نبوغ ملی دارد و مشوق یادگیری از نمونه های تخصصی موفق است را برای کمک به رشد، تعالی، ماندگاری و سازندگی ایران زمین تدوین و آنرا به این مرز و بوم تقدیم میکند.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.