نمی‌توانم بگویم از محرومیت علی‌اکبری خوشحالم

یورن : رقابت با کشتی‌گیران ایرانی سخت و زجرآور است / تصور دیگری از ایران داشتم

دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک و قهرمان جام یادگار امام (ره) گفت: کشتی گرفتن و پیروزی مقابل تمام کشتی‌گیران سخت و زجرآور است.
شنبه، 5 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یورن : رقابت با کشتی‌گیران ایرانی سخت و زجرآور است / تصور دیگری از ایران داشتم

دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک و قهرمان جام یادگار امام (ره) گفت: کشتی گرفتن و پیروزی مقابل تمام کشتی‌گیران سخت و زجرآور است.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، یوهان ماگنوس یورن، دارنده مدال‌های برنز المپیک لندن و مسابقات جهانی 2013، بدون شک یکی از نامدارترین فرنگی کاران حاضر در جام یادگار امام (ره) بود. یورن که پیش از درخشش در المپیک لندن کشتی گیری ناشناخته در سنگین وزن محسوب می شد با غلبه بر بشیر باباجان‌زاده، ملی‌پوش سنگین‌وزن کشورمان در این مسابقات نام خود را برای ما ایرانی ها سر زبان ها انداخت و با کسب مدال برنز المپیک به نوعی شگفتی ساز شد.
 
البته یورن در مسابقات جهانی سال 2013 در مجارستان در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب امیر علی اکبری از ایران شد و با توجه به شکست در دیدار رده‌بندی مقابل رضا کایالپ از ترکیه دستش از مدال کوتاه ماند و به عنوان پنجمی بسنده کرد، اما بعد از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش دوپینگ علی اکبری و پس گرفتن عنوان قهرمانی از کشتی گیر کشورمان، به مدال برنز رسید؛ چه بسا شاید اگر یورن به علی اکبری نباخته بود رنگ مدالش خوشرنگ تر از چیزی که هست بود.
 
یوهان یورن در پایان مسابقات در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت.
 
وی در خصوص سطح این مسابقات گفت: سطح مسابقات نه تنها در سنگین وزن بلکه در تمام اوزان بالا بود و کیفیت خوبی داشت. کشتی گیران ایران سطح بالایی داشتند و خیلی خوشحالم که به ایران آمدم و در این مسابقات کشتی گرفتم. با توجه به اینکه اولین مسابقه من در وزن جدید بود، راضی هستم.
 
یورن در پاسخ به این سوال که با چندین فرنگی کار سنگین وزن ایرانی کشتی گرفته است و کدامیک از آنها بهتر بوده است، عنوان کرد: تمام سنگین وزن های ایران خوب هستند و کشتی گرفتن با تمام آنها سخت و زجرآور است. هر کشتی گیری استیل مخصوص به خود را دارد و مقایسه آنها با هم سخت است. پیروزی مقابل کشتی گیران ایرانی سخت است و نیاز به زحمت و تمرین زیادی دارد.
 
دارنده مدال برنز المپیک لندن درباره سطح کشتی فرنگی ایران گفت: تیم ایران جزو بهترین تیم های جهان است و کشتی گیرانش در تمام اوزان مدعی و سرآمد هستند؛ در این مسابقات هم تمرکزم روی کشتی گیران هم وزن خودم بود و برای پیروزی مقابل آنها تلاش می کردم.
 
یورن در پاسخ به این سوال که پیش از سفر به ایران تصورش از کشورمان چه بود عنوان کرد: قبل از سفر به ایران تصور دیگری از ایران داشتم. فکر نمی کردم کشتی در ایران این همه پرطرفدار و بزرگ باشد چون به ندرت در کشوری چنین اتفاقی می افتد.
 
وی ادامه داد: اگر توجه کنید می بینید که با وجود اینکه کشتی گیرانی مانند علی اکبری و باباجان زاده نبودند، اما سایر کشتی گیران جای خالی آنها را پر کردند و نفرات خوبی در سنگین وزن برای ایران کشتی گرفتند. امیدوارم بازهم برای مسابقه به ایران بیایم.
 
یورن در خصوص اینکه آیا از محرومیت علی اکبری خوشحال است، تصریح کرد: نمی توانم بگویم از محرومیت علی اکبری خوشحال هستم بلکه به خاطر این موضوع متأسفم. حریفان اصلی من به غیر کشتی گیران ایران کشتی گیران ترکیه و کوبا هستند که امیدوارم به تلاش و تمرین بیشتر موفق به پیروزی مقابل آنها شوم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما