چهارشنبه، 13 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سعید عظیمی
موارد بیشتر برای شما

مجموعه نمایشگاهی به رهبری حسین علیه السلام

درباره نقش امام حسین علیه السلام در ساخته شدن زندگی فردی و اجتماعی ما
« جهت مشاهده کیفیت و اندازه اصلی، بر روی تصویر کلیک نمایید. »
مجموعه نمایشگاهی به رهبری حسین علیه السلام
 
بالاتر از ایثار
ارزش اباالفضل سلام‌الله‌علیه به جهاد، فداکاری، اخلاص و معرفت او به امام زمانش است؛ به صبر و استقامت اوست؛ به آب نخوردن او بر لب آب در عین تشنگی است؛ بدون اینکه شرعاً و عرفاً هیچ مانعی وجود داشته باشد.
۱۳۸۴/۵/۵- رهبر انقلاب
مجموعه نمایشگاهی به رهبری حسین علیه السلام
بعثت علی اکبر
امام حسین علیه السلام در دوران کودکی، محبوب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بود و همچنین پیامبر را بی نهایت دوست داشت. چهره پیامبر، به صورت خاطره بی‌زوالی در ذهن امام حسین مانده است. بعد خدا، علی اکبر سلام الله علیه را به امام حسین می‌دهد. وقتی این جوان کمی بزرگ می‌شود، حضرت می‌بیند که چهره، صدا و اخلاق، درست شبیه پیامبر است؛ همان بزرگواری، کرم و شرف... اما این جوان هم به میدان رفت... علی اکبر در آن لحظه آخر، صدایش بلند شد و عرض کرد:«یا ابتا علیک السلام»؛ پدرم! خداحافظ...  
۱۳۷۷/۲/۱۸- رهبر انقلاب
مجموعه نمایشگاهی به رهبری حسین علیه السلام
سرباز شش ماهه
خیلی‌ها در راه خدا شهید شدند، ولی هیچ‌کدام با حادثه کربلا قابل مقایسه نیست. [حسین‌بن‌علی(ع)]، تنهای تنها، فقط با تعداد معدودی از یاران مخلص و خانواده اش،[حتی] با فرزند شش ماهه، وارد میدان می شود. این در تاریخ، منظره‌ پرشکوهی است که در مقابل چشم بشریّت گذاشته شده است.
۱۳۹۲/۳/۲۲- رهبر انقلاب
مجموعه نمایشگاهی به رهبری حسین علیه السلام
داغ شیرین
حماسه‌ای که بی‌بی زینب کبری(سلام الله علیها) به وجود آورد، احیاکننده و نگه‌دارنده حماسه عاشورا شد. مجسّمه‌ عزّت است زینب کبری. نگاه او به حوادث با نگاه دیگران فرق دارد؛ [با] آن همه مصبیت، وقتی دشمن می‌خواهد او را شماتت کند می‌گوید: ما رَاَیتُ اِلّا جَمیلاً؛ آنچه دیدم زیبا بود، در راه خدا و برای حفظ اسلام بود، ایجاد یک جریانی بود تا امّت اسلام بفهمند که چگونه باید حرکت کنند و بایستند. این کارِ بزرگِ حماسه‌ زینبی است.
۱۳۹۲/۸/۲۹ -  رهبر انقلاب
مجموعه نمایشگاهی به رهبری حسین علیه السلام
کربلای درون
خیلی‌ها امام حسین علیه‌السّلام را بر ایستادگی ملامت می‌کردند. اما ایشان در این مبارزه معنوی و درونی پیروز شدند. آن مادری که جوان خود را با افتخار به طرف این میدان فرستاد؛ پیرمردانی مثل «حبیب‌بن‌مظاهر» و «مسلم‌بن‌عوسجه» که از راحتی دوران پیرمردی خودشان گذشتند، آن سردار شجاعی که در میان دشمنان جایگاهی داشت، «حُرّبن‌یزید ریاحی»، به حسین‌بن‌علی پیوست، همه در این مبارزه باطنی و معنوی پیروز شدند. اگر آنها در وجود خودشان فضیلت را بر رذیلت پیروز نمی کردند، درخت فضیلت در تاریخ خشک می‌شد.
۱۳۸۱/۱/۹- رهبر انقلاب
مجموعه نمایشگاهی به رهبری حسین علیه السلام
موجِ رو به دریا
راه‌پیمایی عظیم اربعین واقعا یک پدیده الهی و معنوی است. حقیقتا قابل توصیف نیست، یعنی نمی‌شود این حادثه را تحلیل کرد. این‌جور این جمعیتِ عظیمِ میلیونی راه بیفتند، در ظرف چند سال این تحقق پیداکند! این نشان‌دهنده اوج گرفتن همین تفکر مبارزه در راه خدا و در راه اسلام و آمادگی عمومی و همگانی در این راه است. 
۱۳۹۶/۸/۲۲-  رهبر انقلاب
مجموعه نمایشگاهی به رهبری حسین علیه السلام
استوار در بلا
راوی می‌گوید: «فواللَّه ما رأیت مکثورا». مکثور، یعنی کسی که امواج اندوه بر سرش بریزد؛ بچه‌اش بمیرد، دوستانش نابود شوند، ثروتش از بین برود و همه امواج بلا به طرفش بیاید. راوی می‌گوید من هیچ کس را در چهار موجه بلا مثل حسین‌بن‌علی استوارتر ندیدم، هرگز ندیدم کسی در چنین هنگامه‌ای با این همه مصیبت، چهره‌ای شاد، مصمّم، حاکی از عزم و متوکل به خدا داشته باشد. این همان عزّت الهی است.
۱۳۷۹/۱/۲۶ - رهبر انقلاب
مجموعه نمایشگاهی به رهبری حسین علیه السلام
مزۀ شهادت
قاسم‌بن‌الحسن(س) نوجوانی است که هنوز به حد بلوغ و تکلیف نرسیده بود. در شب عاشورا، وقتی که امام حسین فرمود«همه کشته خواهند شد؛ شما بروید» و اصحاب قبول نکردند که بروند، این نوجوان سیزده، چهارده ساله عرض کرد عموجان! آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟» به تعبیر ما، امام حسین خواست این نوجوان را آزمایش کند؛ فرمود:«عزیزم! کشته شدن در ذائقه تو چگونه است؟» گفت:«احلی من العسل»؛ از عسل شیرین تر است. ببینید، این، آن جهت‌گیری ارزشی در خاندان پیامبر است.
۱۳۷۷/۲/۱۸- رهبر انقلاب
مجموعه نمایشگاهی به رهبری حسین علیه السلام



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.