فایروال قوی و مطمئن و البته رایگان با ZoneAlarm Free Firewall 11.0.038.000

ZoneAlarm Free Firewall یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای دیوار آتش و نسخه رایگان آن یکی از بهترین نرم افزارهای کاملا Free جهت عملکرد مکمل آنتی ویروس و حفاظت کامپیوترهای شخصی میباشد ZoneAlarm یک نرم افزار کاملا رایگان حفاظتی بوده وصرفا هم به عنوان فایروال یا دیوار آتش شناخته میگردید ولی موفقیتهای بسیار درخشان آن سبب گردید در اندک زمانی تیم توسعه نرم افزار که شاید در آن هنگام تنها به عنوان یک تیم آماتور شناخته میگردید ،با بنیان موسسه ZoneAlarm و گسترش محصولات خود به نسخه های آنتی ویروس و اینترنت سکیوریتی ، محصولات تجاری خود وارد بازار رقابت فشرده محصولات امنیتی نمایند .
فایروال قوی و مطمئن و البته رایگان با ZoneAlarm Free Firewall 11.0.038.000

فایروال قوی و مطمئن و البته رایگان با ZoneAlarm Free Firewall 11.0.038.000

ZoneAlarm Free Firewall  یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای دیوار آتش و نسخه رایگان آن یکی از بهترین نرم افزارهای کاملا Free جهت عملکرد مکمل آنتی ویروس و حفاظت کامپیوترهای شخصی میباشد  ZoneAlarm یک نرم افزار کاملا رایگان حفاظتی بوده وصرفا هم به عنوان فایروال یا دیوار آتش شناخته میگردید ولی موفقیتهای بسیار درخشان آن سبب گردید در اندک زمانی تیم توسعه نرم افزار که شاید در آن هنگام تنها به عنوان یک تیم آماتور شناخته میگردید ،با بنیان موسسه ZoneAlarm و گسترش محصولات خود به نسخه های آنتی ویروس و اینترنت سکیوریتی ، محصولات تجاری خود وارد بازار رقابت فشرده محصولات امنیتی نمایند . البته نسخه رایگان دیوار آتش همچنان در لیست محصولات ZoneAlarm قرار داشت ولی تا یکی دو سال گذشته مورد توجه جدی مدیران موسسه قرار نداشت و تنها محدود گردیده بود به یک نرم افزار بسیار کم حجم ( حدود یک مگابایت ) که فقط میتوانست IP کابران را در شبکه محو نماید . خوشبختانه در یک سال گذشته رقابت شدید بین محصولات امنیتی و وجود محصولات رایگان از رقیبان قدرتمندی چون Comodo Firewall و Outpost Firewall سبب گردید ZoneAlarm نیز با یک تجدید نظر اساسی در نسخه Free خود آن را سطح مطلوبی از نظر رقابت با سایر محصولات مشابه قرار دهد .
ZoneAlarm یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای دیوار آتش و نسخه رایگان آن یکی از بهترین نرم افزارهای کاملا Free جهت عملکرد مکمل آنتی ویروس و حفاظت کامپیوترهای شخصی میباشد .
ZoneAlarm یک نرم افزار کاملا رایگان حفاظتی بوده وصرفا هم به عنوان فایروال یا دیوار آتش شناخته میگردید ولی موفقیتهای بسیار درخشان آن سبب گردید در اندک زمانی تیم توسعه نرم افزار که شاید در آن هنگام تنها به عنوان یک تیم آماتور شناخته میگردید ،با بنیان موسسه ZoneAlarm و گسترش محصولات خود به نسخه های آنتی ویروس و اینترنت سکیوریتی ، محصولات تجاری خود وارد بازار رقابت فشرده محصولات امنیتی نمایند . البته نسخه رایگان دیوار آتش همچنان در لیست محصولات ZoneAlarm قرار داشت ولی تا یکی دو سال گذشته مورد توجه جدی مدیران موسسه قرار نداشت و تنها محدود گردیده بود به یک نرم افزار بسیار کم حجم ( حدود یک مگابایت ) که فقط میتوانست IP کابران را در شبکه محو نماید . خوشبختانه در یک سال گذشته رقابت شدید بین محصولات امنیتی و وجود محصولات رایگان از رقیبان قدرتمندی چون Comodo Firewall و Outpost Firewall سبب گردید ZoneAlarm نیز با یک تجدید نظر اساسی در نسخه Free خود آن را سطح مطلوبی از نظر رقابت با سایر محصولات مشابه قرار دهد .
البته چنانکه دوستان گرامی به طور یقین مستحضر میباشند سیاست کلی اکثر شرکتهای تجاری عدم تبلیغ گسترده بر روی محصولات رایگان میباشد ، چرا که همیشه فراهم ساختن زمینه فروش محصولات تجاری در اولویت شماره یک این موسسات قرار دارد .
در نگارش جدید دیوار آتش ZoneAlarm مطابق سیاست قدیمی این موسسه ابتدا Hide IP آی پی سیستم مورد حفاظت از دسترسی خارج میگردد ( دوستان توجه داشته باشند Hide IP با تغییر آی پی متفاوت میباشد ) و سپس کلیه پورتهای غیر قابل استفاده مسدود میگردد . دوستان آشنا با هک به خوبی به این نکته واقف میباشند که صرفنظر از اکراه اکثر هکرهای عزیز از هک Client ها ( بیشتر به دلیل تغییر مداوم آی پی ) عدم دسترسی به آی پی سیستم مورد نظر یکی بزرگترین مشکلات ادامه هر نوع عملیات هک از جمله گرفتن شل ویا اجرای اکسپلویت بر روی کامپیوتر قربانی میباشد و ZoneAlarm با در پیش گرفتن همین سیاست قدیمی نفوذ به سیستم حفاظت شده بسیار دشوار ( البته نه غیر ممکن ) میسازد . لازم به ذکر میباشد بسیاری از فایروالهای گرانقیمت سخت افزاری نیز با استفاده از تکنیک مشابه سیستم حفاظت شده توسط خود را بر روی اینترنت نامرئی مینمایند .
نکته جالب دیگری که در مورد ZoneAlarm Free شایان توجه میباشد . توجه خاص فایرول به حرکات نرم افزارهای اجرا شده بر روی سیستم مورد حفاظت خود میباشد چرا که اگر نسخه رایگان زون آلارم یک Two-Way Firewall به حساب نمی آید ( Two-Way فایروال به دیوار آتشی گفته میشود که از سیستم عامل هم در مقابل عوامل خارجی و هم کاربران و نرم افزارهای موجود محافظت نماید ) ولی امکان کنترل نرم افزارهای موجود بر سیستم به آن اضافه گردیده است که حقیقتا نیز برای برخی از کاربران خانگی ضروری میباشد . همچنین توجه به این نکته ضروری میباشد که ZoneAlarm Free به صورت رایگان فقط برای کابران خانگی ارائه گردیده است و طبیعتا از گزینه های مربوط به شبکه که بیشتر مختص محیطهای تجاری میباشد پشتیبانی نخواهد کرد . همچنین دیوار آتش ZoneAlarm دارای Active Guard کوچکی میباشد که آن نیز هر از چند گاهی نیازمند آپدیت میباشد و با دریافت حجم اندکی از اینترنت بانک اطلاعاتی خود را به روز مینماید .
فایروال قوی و مطمئن و البته رایگان با ZoneAlarm Free Firewall 11.0.038.000



نسخه چاپی