دانشگاه شهرکرد | دانشگاهی بر بام ایران

دانشگاه شهرکرد | دانشگاهی بر بام ایران
فیلم دوم معرفی دانشگاه شهرکرد در راسخون

گام آغازین جهت ایجاد دانشگاه شهرکرد در خردادماه سال ۱۳۵۶ با تأسیس دانشکده‌ی دامپروری شهرکرد در یک ساختمان استیجاری واقع در میدان دانشگاه برداشته شد. با پایان یافتن انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه‌ها در سال ۱۳۶۲، دانشکده‌ی دامپروری به آموزشکده‌ی کشاورزی تبدیل شد و به‌عنوان زیر مجموعه‌ی ای از دانشگاه صنعتی اصفهان با پذیرش ۳۰ دانشجو در دو رشته‌ی امور زراعی و امور دامی در مقطع کاردانی به کار خود ادامه داد.

در سال ۱۳۶۷ آموزشکده کشاورزی به مجتمع آموزش عالی ارتقاء یافت و در تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۷۰ با موافقت شورای گسترش آموزش عالی کشور مجتمع آموزش عالی شهرکرد به "دانشگاه شهرکرد" تبدیل شد. فضاهای آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی موجود در دانشگاه بالغ بر ۱۴۷۰۰۰ متر مربع بوده و ۴۰۰۰۰ متر مربع نیز در دست احداث می‌باشد. دانشگاه شهرکرد در حال حاضر دارای ۳۳۰ عضو هیأت علمی، بیش از ۳۰۰ کارمند، بیش از ۷ هزار دانشجو و ۴۹ رشته در مقطع کارشناسی، ۷۹ رشته کارشناسی ارشد ، ۳۶ رشته دکتری تخصصی و ۱ رشته دکتری حرفه‌ای می‌باشد. در حال حاضر دانشگاه دارای ۸ دانشکده (فنی و مهندسی، ادبیات و علوم‌انسانی،علوم پایه، ریاضی، دامپزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم زمین، علوم انسانی و هنر فارسان) ، ۶ پژوهشکده (فناوری جنین دام، زیست فناوری، بیماریهای مشترک انسان و دام، مرکز رشد، مرکز تحقیقات منابع آب و نانو) می‌باشد. همچنین در سال ۱۳۹۵ مرکز شتابدهی نوآوری و مرکزتخصصی آپا(آگاهی رسانی، پشتیبانی و امدادرسانی) در دانشگاه راه‌اندازی گردید.

دانشگاه شهرکرد در سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار در فهرست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان و هم چنین در زمره دانشگاه‌های موثر مهندسی جهان قرار گرفت و به لحاظ تولید بیشترین مقالات یک درصد برتر ISI در میان دانشگاه‌های جامع کشور موفق به کسب رتبه ۱۸ گردید. این دانشگاه از سال ۱۳۹۶ شروع به جذب دانشجویان خارجی در رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و حقوق کرده است.

با توجهات و تدابیر دولت محترم و برنامه‌ریزی‌های منسجم و تلاش همه‌جانبه مجموعه دانشگاه شهرکرد، این دانشگاه توانسته است در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های بزرگی به دست آورد و خود را به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های موفق به عرصه آموزش عالی کشور معرفی کند.

براساس آخرین فهرست پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالیتیکس (ISI)، دانشگاه شهرکرد در فهرست یک درصد برتر دانشگاه های جهان که دارای بیشترین تعداد استنادها در طول ۱۰ سال گذشته می باشند، قرار گرفت.

برای انتخاب موثرترین دانشگاه‌ها، تمام دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی جهان بر حسب میزان اثرگذاری، مشخص و مرتب سازی شده و در گام بعد یک درصد برتر که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند، انتخاب و معرفی می‌شوند.

استناد به مقاله ها در حال حاضر یکی از مهمترین شاخص های است که در ارزیابی های علمی در سطح بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد و نشان دهنده میزان استفاده از پژوهش ها است. استنادها همچنین در دنیای علم بیانگر کیفیت تولیدات علمی هستند، بنابراین علت افزایش تعداد این مراکز، افزایش کیفیت تحقیقات کشور است.

در سال ۱۳۹۴ بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم نشان داد که ۳۰ دانشگاه و مرکز پژهشی از جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

در سال ۱۳۹۵ با رشد کیفیت تولیدات علمی در کشور تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به ۳۵ مورد و تعداد مراکز یک درصد برتر کشور در بهمن ۱۳۹۶ به ۵۳ مورد افزایش یافت.

در آخرین به روز رسانی انجام شده در آذر ۹۸، تعداد ۶۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند مشاهده می‌شود که در بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور ۲۷ دانشگاه جامع، ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۱ دانشگاه صنعتی و پنج مرکز تحقیقاتی در جمع موثرترین‌های دنیا قرار گرفتند.

دانشگاه شهرکرد نیز با تکیه بر تلاش‌ و فعالیت‌های ارزنده آموزشی و پژوهشی اعضای خود توانسته در میان یک درصد دانشگاه‌های موثر جهان قرار گیرد که افتخاری بزرگ برای این دانشگاه و جامعه علمی استان چهارمحال و بختیاری است.


رتبه‌ دانشگاه شهرکرد
نمودار مقابل رتبه (Rank) دانشگاه شهرکرد را بر اساس معیار تولید مقالات علمی در سالهای مختلف نمایش می دهد. رتبه "یک" به مرکز علمی دارای بالاترین تعداد تولیدات علمی (مقالات کنفرانسی و ژورنالی) اختصاص می یابد و سایر مراکز در رتبه های پایین تر قرار میگیرند. تعداد مقالات دانشگاه شهرکرد در نمودار پایین در طی سالهای مختلف نمایش داده شده است. هر مرکز دارای دو رتبه است که نسبت که مراکز همرده و همچنین نسبت به کل مراکز علمی فعال در سطح کشور سنجیده می شود. با توجه به اینکه حجم نمایه سازی مقالات در سال 1398 نهایی نمی باشد، رتبه بندی تا یک سال قبل تعیین می شود. کلیه نمودارهای این پایگاه به روز بوده و با نمایه سازی هر مقاله جدید، تاثیر آن در نمودارها به صورت لحظه ای نمایش داده می شود.

دانشگاه شهرکرد تاکنون 6379 مقاله در همایشها و نشریات داخلی منتشر نموده است. که از این تعداد 908 مقاله ژورنالی و 5471 مقاله کنفرانسی می باشد. نمودار مقابل تعداد سالانه مقالات دانشگاه شهرکرد را به تفکیک مقالات ژورنالی و کنفرانسی نمایش می دهد.
در لیست زیر تعدادی از آخرین مقالات نمایه شده از دانشگاه شهرکرد نمایش داده می شود. که از طریق لیست سالانه می توانید به کل مقالات دانشگاه شهرکرد دسترسی داشته باشید. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.