دفاع از آرمان‌های آزادی‌خواهانه شیعیان

يکشنبه، 29 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

یکی از وظایف انقلاب اسلامی، ترویج مکتب تشیع و دفاع از آرمان‌های آزادی‌خواهانه و مدبرانه شیعیان و دفاع از مظلومان تحت ستم، خصوصاً مسلمانان و به‌ویژه شیعیان بوده است.

از اولین روزهای انقلاب اسلامی شاهد حضور گسترده اندیشمندان جهانی در ایران بوده‌ایم، حضوری که با حس تجسس در ماهیت انقلاب اسلامی و اندیشه‌های والای امام امت آغاز شد و به آرمان‌گرایی شیعی در بسیاری از نقاط قاره‌های آفریقا، آسیا، اروپا و حتی آمریکا کشانده شد.

امروز شاهدیم شیعیان چگونه در قاره آسیا و در کشورهایی همچون لبنان، سوریه، عراق، پاکستان، هندوستان، یمن و ... رو به رشد بوده و با پیروی از ائمه هدی علیهم‌السلام پای‌مردانه در راه دین و مذهب خود استقامت می‌کنند. در این میان قاره آفریقا مخصوصاً کشور نیجریه، استقبال فزاینده‌ای به آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های شیعی نشان داده و هر جا یک روحانی شیعی حضور داشته، توانسته افراد بسیاری را جذب مکتب والای اهل‌بیت علیهم‌السلام گرداند.

کشور نیجریه که با حضور یک اندیشمند اسلامی به نام حجت‌الاسلام زکزاکی راه مکتب ائمه طاهرین را یافته از ملت‌هایی است که هر روز شاهد حضور افراد بیشتری در حسینیه‌ها و مساجد بود و سیل مشتاقان امام حسین در روز اربعین مانوری عظیم برگزار کردند. این مانور آنچنان عظیم بود که خانه‌های پوشالی و افکار فرسوده و عنکبوتی وهابیت را نشانه گرفت و آنان احساس خطر کردند و به ترغیب حکومت آل سعود، ارتشی تا بن دندان مسلح را به کشتار افرادی فرستاد که جز نام خدا و توسل به ائمه‌طاهرین هیچ کلامی بر زبان نداشتند.

کشتاری چنین، قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد ولی با سکوت مسئولان نظام جمهوری اسلامی، پادشاه عربستان جرأت می‌یابد که به رئیس جمهور نیجریه تبریک بگوید.

ما بر این باوریم که از آنجایی که کشور ایران تنها حکومت شیعی جهان است، وظیفه دارد از تمام نخبگان، فرهیختگان و تشکل‌های شیعی حمایت نماید و این مدافعان دین و مذهب در لابلای توافقات ما با جهان استکباری و دیپلماسی ما به مسلخ و قتلگاه فرستاده نشوند.

سید احمد سجادی



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.