حُبُّ الحُسین یَجمَعُنا

دوشنبه، 4 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدامیرحسین موسوی‌‌تبار
موارد بیشتر برای شما
انقلاب نهم دی ماه ۱۳۸۸ تکرار انقلاب ۱۳۵۷

درست در ایامی که برخی از جامعه شناسان و تحلیل گران سیاسی بر اساس تغییر ظواهر از پوشش تا سبک زندگی در جامعه ی ایرانی این برداشت را القاء می‌کردند که مردم ایران و نسل جدید با جهان بینی و ایدئولوژی جدید هیچ سنخیتی با انقلاب ۵۷ و آرمان‌های امام و شهدا و انقلابیون ندارند.
و نظریه پردازان اصلاحات امام راحل را روانه‌ی موزه‌ها کرده و با این توهمات سودای استیضاح امام زمان عج را داشتند.
و در گوشه‌ای دیگر برخی ازانقلابیون بر طبل ناامیدی‌ها کوبیده و با برخوردهای قهری ظواهری را که نمی‌پسندیدند طرد کرده و مردم ایران را با اهل کوفه قیاس می‌کردند.
در چنین ایامی مردم در آزمایشی سخت که همچون جنگ دهه شصت تمام ابر قدرت‌ها در مقابل مردم ایران قرار گرفته بودند سربلند بیرون آمدند.

نهم دی ماه، تجلی بصیرت جوانان و مردم در ایامی است که در سه دهه‌ی پس از انقلاب دشمن خارجی با تمام ابزارها از جمله تحریم اقتصادی و شبکه‌های ماهواره‌ای بر این ملت هجوم آورده است و از طرفی مدعیانی که خود را یار غار امام راحل می‌دانستند با مانور تجملات و اشرافیت و با تلاش جهت نهادینه‌سازی  لیبرالیسم در جامعه‌ی ایرانی از درون بر اعتقادات مردم  و آرمان‌های امام راحل و شهدا حمله‌ور شده بودند.

در صدر اسلام چه خواص و عابدان و زاهدانی که در صفین پس از دیدن قرآن بر سر نی مولای خود را تنها گذاشته و چه ولایتمدارانی که با وسوسه‌ی اولاد و جهت حفظ اموال در جمل به مولای خود پشت کرده و چه مردمی که نام‌ها و عناوین پر آوازه‌ای که در جمل مقابل مولایشان ایستاده بودند آن‌ها را در دفاع از مولایشان خلع سلاح کرد.

اما سربازان در گهواره‌ی خمینی کبیر در سه دهه پس از انقلاب او و پس از گذر از جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمن علیه آن‌ها در نهم دی ماه نه بیت امام و نه یار غار امام و نه وعده‌های خارج نشینان و نه سکوت خواص آن‌ها ذره‌ای از یاری امام و مولایشان دور نکرد و درس بصیرت دادند به صاحبان عناوین و صاحبان نسبت‌های خونی با بزرگان که آرمان‌های امام و شهدا را فراموش کرده‌اند.

نهم دی ماه ملت ایران دوباره و بر اساس همان آرمان‌های امام و شهدا و به فرماندهی امام خامنه‌ای مقابل طاغوتیان و دیکتاتورهایی که می‌خواستند علیه رای مردم با خود کامگی کودتا کنند انقلاب کردند.

آری انقلاب ۱۳۸۸ تکرار انقلاب ۱۳۵۷ بود همان‌طور که در سال ۵۷ مردم مقابل دیکتاتور غرب زده‌ای که ایران را به حراج گذاشته بود، انقلاب کرده و به جمهوری اسلامی آرای گفتند؛ در سال ۸۸ هم همین مردم مقابل دیکتاتورهایی که قصد کودتا علیه رای مردم داشتند و پس از امر امام امت توبه نکرده و گوش به دهان دشمن خارجی سپردند انقلاب نمودند.
اما این بار انقلاب مردم ایران، پیام‌های زیادی برای خواص داشت که امیدوارم این پیام‌ها را درک کرده باشند.

امت با تجدید بیعت با امام خود به خواص یادآوری کردند هرچه دشمن تحریم کند و هرچه با جنگ نرم، تغییراتی در ظواهر و سبک زندگی ایجاد نماید که باید با اینها باید مقابله کرد؛ اما هیچ‌کدام از این‌ها امت را از امام خود و پیروی از ولی فقیه که وصیت خمینی کبیر بود دور نمی‌کند و ملت ایران این تبعیت را با خون خود تضمین کرده است هرچند خواص و صاحب‌نامان ایران با مانور اشرافیت و تجمل در مقابل امام و امت ایستاده و قصد ضربه زدن به ملت دارند؛ باز هم امت، این خواص بی بصیرت را از اطراف امام خود دور می‌کنند اما خود به هیچ وجه از امام‌شان جدا و دور نمی‌شوند.
                                                                                                                                                                                     
                                                                                                                                     معاون فرهنگی سازمان اوقاف و مدیر مسئول پرتال فرهنگی راسخون
                                                                                                                                                                                                                  احمد شرفخانی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.