عالمان و دانشمندان
سید معصوم حسینی

سید معصوم حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با مرتبه علمی استادیاری در دانشکده علوم قرآنی آمل مشغول به فعالیت می باشد.
 

سید مهدی بجنوردی

آیت الله سید محمد مهدی موسوی بجنوردی متولد ۱۳۱۳ ه.ش در نجف، استاد حوزه علمیه و فقیه، مجتهد، عالم و روحانی شیعه بود.
 

شناسنامه
عباس مصلی‌نژاد

عباس مصلی‌نژاد استاد دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی، مدیریت و دانشکده فنی، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی و صنعتی شریف و مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد است.
 

علی اکبر موسوی موحدی

علی اکبر موسوی موحدی استاد مرکز تحقیقات بیوشیمی بیوفیزیک، رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی بیوفیزیک و عضو و رئیس انجمن بیوشیمی فیزیک ایران است.
 

سید رضی شیرازی

آیت الله سیدرضی شیرازی از مجتهدان، فیلسوفان و فقیهان اندیشمند بود. او از نوادگان میرزای شیرازی است. او در ۲۴ تیر ۱۳۵۸ ه.ش توسط گروهگ فرقان ترور و به شدت مجروح شده بود.
 

محمدرضا حکیمی

علامه محمدرضا حکیمی، فقیه و مجتهد شیعه، فیلسوف، متفکر و نویسنده ایرانی بود. کتاب الحیاة او که یک دائرةالمعارف اسلامی است از شهرت و اعتبار خاصی در جهان اسلام برخوردار بود.
 

سید کمال فقیه ایمانی

آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، از علمای مجاهد و خیّر اصفهان و از شاگردان امام خمینی(رحمة الله علیه) است. ایشان منشأ خدمات و آثار بزرگ عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و درمانی زیادی بوده است.
 

عیسی زارع‌ پور

عیسی زارع‌پور عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی دارای مدرک دکترای در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا است.
 

سید محمد ضیاء آبادی

آیت‌ الله سید محمد ضیاء آبادی، استاد اخلاق و تفسیر قرآن کریم و از علمای به نام استان قزوین بود، وی در نزد اساتید بزرگی همچون آیت‌ الله سید حسین بروجردی، آیت الله سده‌ی اصفهانی، امام خمینی و آیت‌ الله سید محمد حسین طباطبایی (رحمة الله علیهم) تحصیل کرده بود.
 

خواجه نصیرالدین طوسى

محمد بن محمد بن حسن معروف به خواجه نصیرالدین طوسى، فیلسوف، متکلّم، و ریاضیدان بزرگ ایرانی قرن هفتم قمری است، خواجه نصیر نویسنده کتاب‌ها و رساله‌های بسیاری در علوم اخلاق، منطق، فلسفه، کلام، ریاضیات و نجوم است.
 

عبدالله نظری خادم الشریعه

آیت‌ الله شیخ عبدالله نظری خادم‌ الشریعه در پهنۀ ایران و در همه مازندران نامی آشنا و چهره‌ای پرفروغ و باصفا است. ایشان یکی از معاریف علای سوادکوه، فقیه عالی مقدار، مجتهدی برجسته، و عالم فرزانه و علامه بزرگوار می‌باشد. وی در زهد و تقوا و دانش و بینش معروف نزد خاص و عام هستند.
 

محمد تقی نصیری

آیت الله نصیری درسال ۱۳۱۰ هجری شمسی در سمنان به دنیا آمد و پس از تحصیل در حوزه‌های علمیه قم و مشهد به سمنان بازگشت.حاج شیخ محمدتقی نصیری سال‌ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان پرداخت.وی پدر شهید محمد صادق و از شاگردان امام خمینی(ره) بود.این عالم بزرگ شهریور ماه سال 93، ...

رضا نوری

رضا نوری اهل روستای ناوه از توابع شهرستان بجنورد در سال ۱۳۵۲ به دنیا آمد.پس از گذراندن دوره ابتدائی و ۴سال تحصیل در حوزه علمیه این شهر، برای تکمیل مدارج حوزوی سال۶۷ وارد حوزه علمیه مشهد شد .حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری با حکم رهبر انقلاب در تاریخ 18 آذر 1399 ه.ش به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان ...

کدی آذری

کدی آذری جراح پلاستیک دانشگاه UCLA است که سابقه‌‌ی درخشانی در حوزه‌ی تخصصی خودش یعنی پیوند کامل دست دارد.
 
کدی آذری (Kodi Azari) با نام کامل خداداد آذری، یکی از شناخته‌شده‌ترین ...

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ پیش‌گام پژوهش‌ها و نظریات علمی موضوعاتی چون سیاهچاله‌ها و نسبیت و نویسنده کتاب علمی مشهور «تاریخچه مختصر زمان» است.
استیون هاوکینگ در ۸ ژانویه سال ۱۹۴۲ در شهر آکسفورد انگلستان متولد شد. او از نخستین سال‌های نوجوانی ...

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله در ۳۱ اوت سال ۱۹۶۰ (۹ شهریور ۱۳۳۹ شمسی) در شهرک البازوریه از محله‌های فقیر نشین شرق صور در جنوب لبنان به دنیا آمد. نام مادرش «مهدیه صفی الدین» و نام پدرش «سید عبدالکریم» است. او در مغازه سبزی فروشی پدرش کار می‌کرد
.
سید ...

عبدالحسین امینی

بیوگرافی
 
عبدالحسین امینی نجفی مشهور به علامه امینی (متولد: ۱۳۲۰ هجری قمری در سراب واقع در آذربایجان، وفات: ۲۸ ربیع‌الثانی ۱۳۹۰ هجری قمری یا ۱۲ تیر ۱۳۴۹ شمسی در تهران که در نجف مدفون شد)، از مراجع بنام شیعه و نویسنده کتاب دائرةالمعارفی الغدیر ...

نصرالله شاه آبادی

نویسنده: ناصرالدین انصاری قمی

اشاره
تهران، در دو قرن سیزدهم و چهاردهم هجری، آکنده از عالمان و فقیهان بلندپایه ایران بوده است. وجودِ عالمان، مدارس، مساجد و حلقه‌های درسی متعدد در آن، نشانگر شکوفایی دانش و تقوا بود. از این‌رو، دانش‌پژوهان از اطراف و اکناف کشور برای ...

میرزا علی عبودیت عبودیت

این عالم برجسته اصفهان اسوه‌ی اخلاق عملی و زهد و از جمله علمایی بود که درب منزلشان بر روی همگان باز بود و خواص و عوام از این عالم ربانی استفاده کافی و وافی را می‌بردند، لذا حق استادی بر بسیاری از مردم اصفهان از جمله طلاب دارند.

آیت‌الله ...

حاج شیخ مهدی مظاهری

تولد
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری اولین چهره ماندگار تبلیغ اصفهان، در سال ۱۳۱۰ ه .ش در یک خانواده روحانی ساده زیست چشم به دنیا گشود. پدرش یک روحانی ساده زیست و متدین بود که عموم مردم اصفهان ایشان را به نیکی یاد می‌کردند به نام شیخ محمد حسین کَرَونی بود . پدربزرگِ ...