قدیمی ترین بروکر فارکس

اگر بخواهید قدیمی ترین بروکر فارکس در سراسر جهان را پیدا کنید احتمالاً با گزینه‌هایی مثل Interactive Brokers یا IG Brokers مواجه خواهید شد. شما معامله گر ایرانی هستید و احتمالاً در استفاده از این کارگزاری‌ها با مشکل مواجه خواهید شد. پس باید دنبال قدیمی ترین بروکر فارکس برای ایرانیان باشید.
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
قدیمی ترین بروکر فارکس

قدیمی ترین بروکر فارکس

فارکس هر سال درگیر موج جدید دلالان کلاهبردار می‌شود. تریدرهای بازار اصلاً چنین چیزی را دوست ندارند و طبیعتاً بسیاری از آنها سرمایه خود را از دست می‌دهند. اکثر کلاهبرداران فارکس در قالب کارگزاران غیرحرفه‌ای و جدید ظاهر می‌شوند.

جامعه هدف آنها تریدرهای تازه‌کاری هستند که پول خود را به سختی جمع آوری کرده‌اند و می‌خواهند با فعالیت در فارکس رویاهایشان را محقق سازند. آنها سرمایه خود را تحت تاثیر تبلیغات زرد دلالان وارد بروکرهای آنها می‌کنند.

یعنی عملاً سرمایه خود را به بازی گرفته و آن را احتمالاً از دست می‌دهند. با توجه به این مشکل اعتماد کردن به بروکرهای با سابقه فارکس ایمنی معاملات شما را تضمین خواهد کرد. قدیمی ترین بروکر فارکس اعتبار بیشتری نسبت به بروکرهای تازه کار دارد و راحت‌تر می‌توان به آن اعتماد کرد. 
 

قدیمی ترین بروکر فارکس

قدیمی ترین بروکر فارکس برای ایرانیان کدام است؟

اگر بخواهید قدیمی ترین بروکر فارکس در سراسر جهان را پیدا کنید احتمالاً با گزینه‌هایی مثل Interactive Brokers یا IG Brokers مواجه خواهید شد. شما معامله گر ایرانی هستید و احتمالاً در استفاده از این کارگزاری‌ها با مشکل مواجه خواهید شد. پس باید دنبال قدیمی ترین بروکر فارکس برای ایرانیان باشید. تحقیق و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که سه بروکر آلپاری، فیبو گروپ و Hycm قدمت بیشتری برای ایرانیان دارند. آشنایی با این سه بروکر کمک می‌کند تا در صورت تمایل از آنها برای ورود به فارکس استفاده کنید. 
 

آلپاری چگونه قدیمی ترین بروکر فارکس برای ایرانیان شد؟

بروکر آلپاری به عقیده بسیاری از معامله‌گران قدیمی ترین بروکر فارکس برای ایرانیان است. ۲۶ سال از عمر این کارگزاری می‌گذرد. سال ۱۹۹۸ سه شریک در روسیه تصمیم گرفتند آلپاری را تاسیس و برای تبدیل شدن آن به یک برند جهانی تلاش کنند.

البته آلپاری را نمی‌توانیم فقط بروکر فارکس بدانیم. در این کارگزاری شما می‌توانید روی دارایی‌های متعددی از بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری کنید. تعداد اعضای آلپاری بیش از یک میلیون نفر است. این تعداد عضو دارای ملیت‌هایی از ۱۵۰ کشور متفاوت هستند.


آلپاری تلاش می‌کند کیفیت خدمات خود را هر روز بهبود بخشد و فضای تجاری مناسبی با کمک فناوری‌های پیشرفته ایجاد نماید. با وجود اینکه چند شعبه اصلی آلپاری در کشورهایی مثل انگلستان و آمریکا تعطیل شده اما هنوز دفاتر آن در روسیه، گرجستان، بلاروس و مولداوی فعال هستند. با توجه به اینکه بروکر آلپاری نسخه اندروید و ios خود را طراحی کرده برای استفاده از خدمات آن نیازی به لپ تاپ نخواهید داشت.
 

مزایا آلپاری

بروکر آلپاری امکان استفاده از حساب‌های متنوعی را برای معامله‌گران فراهم کرده است. به این ترتیب از معامله‌گران مبتدی گرفته تا حرفه‌ای‌ها می‌توانند در این بروکر فعالیت داشته باشند.
پشتیبانی این بروکر به خوبی از مشتریان حمایت می‌کند و آماده خدمات رسانی به آنها است.

امکان واریز و برداشت وجه به صورت ریالی برای کاربران در این کارگزاری فراهم است. روش‌های متنوع دیگری هم برای این منظور در آلپاری وجود دارند.
 

معایب آلپاری

برخی معامله‌گران گزارش داده‌اند که برداشت وجه از این کارگزاری با تاخیر انجام می‌شود.
برخی از بونوس‌های این بروکر فقط در حالت VIP قابل استفاده هستند.
حساب اسلامی فارکس فقط در متاتریدر ۴ پشتیبانی می‌شود.
 

فیبوگروپ چگونه است؟

بروکر فیبو گروپ سابقه ۲۵ ساله در فارکس دارد و به همین دلیل برخی آن را قدیمی ترین بروکر فارکس برای ایرانیان می‌دانند. در این ۲۵ سال فیبو گروپ توانسته جوایز متعددی کسب کند و به عنوان یکی از معتبرترین کارگزاران فارکس شناخته می‌شود.

دفتر مرکزی این کارگزاری سال ۱۹۹۸ در اتریش تاسیس شده و از همان زمان خدمات این بروکر به ایرانیان بدون هیچ مشکلی انجام می‌پذیرفته است. این بروکر تحت رگوله FSC است و بر اساس آن به ایرانیان هم خدمات می‌دهد. فیبو گروپ از سال ۲۰۱۸ تا به حال همیشه جزء ۲۰ بروکر برتر فارکس بوده است.

 

مزایا فیبو گروپ

بروکر فیبو گروپ از لحاظ امنیتی با توجه به رگوله شدن توسط FSA و CySec کاملاً قابل اعتماد است. 
علاوه بر فارکس در فیبو گروپ می‌توانید روی فلزات، شاخص‌ها و ارزهای دیجیتال هم سرمایه‌گذاری داشته باشید.

اسپردهای فیبو گروپ رقابتی هستند و احتمالاً در استفاده از آنها مشکلی نخواهید داشت.
سرعت انجام معاملات در این بروکر ۰.۴ است که سرعت قابل قبولی می‌باشد.
 

معایب فیبوگروپ

بسیاری از کاربران فیبو گروپ تا به حال از نحوه واریز و برداشت آن شکایت کرده‌اند. البته اگر از روش کریپتوکارنسی برای انتقال وجه استفاده کنید احتمالاً کمتر با این مشکل مواجه خواهید شد.
برخلاف آلپاری، فیبو گروپ امکان انتقال ریالی وجه را به صورت مستقل برای کاربران ایرانی فراهم نکرده است.

اگر می‌خواهید فیبو گروپ را برای معاملات خودتان انتخاب نمایید به هیچ وجه روی ابزارهای معاملاتی و نمودارهای آن حساب باز نکنید. متاسفانه برخی کاربران گزارش داده‌اند که ابزار یا نمودارهای این بروکر به صورت عمدی اطلاعات اشتباه منتشر می‌کنند.

ایراد دیگری که فیبو گروپ برای ایرانیان دارد، عملکرد ضعیف پشتیبانی فارسی آن می‌باشد.
 

آشنایی با بروکر Hycm

تعدادی از کاربران ایرانی فارکس عقیده دارند بروکر Hycm قدیمی ترین بروکر فارکس محسوب می‌شود. البته آنها اشتباه نمی‌کنند چرا که Hycm  حدود ۴۰ سال است در فارکس فعالیت دارد. این بروکر بخشی از گروه مالی Henyep  محسوب می‌شود  و در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین کارگزار فارکس شناخته شده است. برخلاف شایعات اخیر بروکر HYCM  همکاری خود با تریدرهای ایرانی را لغو نکرده است. دفتر مرکزی این کارگزاری با سابقه در لندن واقع شده و علاوه بر فارکس در زمینه املاک و مستغلات هم فعالیت دارد.


مزایاHycm 
اگر بخواهیم در میان سه بروکری که معرفی کردیم امن‌ترین آنها را اعلام کنیم قطعاً گزینه‌ای جز بروکر Hycm باقی نمی‌ماند. این بروکر توسط پیچیده‌ترین نهادهای نظارتی جهان رگوله شده و کاملاً قابل اعتماد است.

Hycm نقدینگی بسیار خوبی دارد و سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی می‌کند.

هنگام استفاده از این بروکر دغدغه پشتیبانی فارسی را اصلاً نخواهید داشت و می‌توانید از روش‌های متعدد با آن ارتباط بگیرید.

Hycm  برای راحت‌تر شدن کار تریدرها اپلیکیشن موبایل خود را منتشر کرده است.
 

معایب Hycm

بروکر Hycm معایب چندانی ندارد و شاید نبود حساب سنتی یکی از ایرادات آن باشد که زیاد هم مهم نیست.

بهتر است حساب پویایی در این کارگزاری داشته باشید. اگر حساب کاربری شما سه ماه بی استفاده بماند باید ماهانه ۱۰ دلار برای نگهداری آن پرداخت کنید. بهتر است برای مواجه نشدن با این مشکل هر چند وقت یکبار به حساب خودتان سری بزنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.