دلایل اهمیت تکنولوژی
آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا امروزه فناوری بسیار مهم است؟ فقط کافیست نگاهی به محیط اطرافتان بیندازید تا بفهمید چرا. شما با فن آوری احاطه شده‌اید و چه در حال کار یا استراحت باشید، همیشه از تکنولوژی استفاده می‌کنید. استفاده از تکنولوژی زندگی را آسان کرده است. ما به تکنولوژی نیاز داریم و حضور آن برای ما تبدیل به یک ضرورت شده است. می‌پرسید چرا؟ خب پس با ما همراه باشید.
به لطف تکنولوژی، فاصله‌های دور خیلی نزدیک‌تر شده‌اند و سرعت زندگی افزایش یافته است. ارتباطات و سفر سریع شده است و تعاملات افزایش یافته است. کارهایی که قبلا ساعت‌ها زمان می‌برد، حالا در عرض چند ثانیه انجام می‌شود. جهان کوچکتر شده است و زندگی سرعت بیشتری پیدا کرده است.
 

چرا تکنولوژی مهم است؟

با توجه به کاربرد فناوری، استاندارد زندگی ما افزایش یافته است و نیازهای ما با سهولت بیشتری تامین می‌شود. فناوری پیشرفت‌هایی را در زمینه کشاورزی به ارمغان آورده است که سبب افزایش تولید مواد غذایی شده است. با توجه به پیشرفت‌های مهندسی و معماری، ایجاد ساختمان‌های قوی امکان پذیر شده است. فناوری هر صنعتی را تقویت کرده است. کسب و کارها افزایش یافته‌اند و فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم شده‌اند. پیشرفت‌های تکنولوژی منجر به تکامل حمل و نقل و سرعت ارتباطات شده است. کاربرد تکنولوژی تحقیقات در زمینه‌های مختلف از ژنتیک تا فضای فراملی را افزایش داده است. فن آوری‌های رایانه‌ای و اینترنت در همه جا هستند و بخش‌های مختلفی از جمله داروسازی، گردشگری، آموزش، سرگرمی و یا هر چیز دیگری را تغییر داده است. فناوری هر جنبه‌ای از زندگی را لمس کرده و آن را ساده‌تر، بهتر و متفاوت‌تر می‌کند. در مجموع فناوری زندگی را تغییر داده است.

تکنولوژی جهان را روشن کرده است.

اختراع برق تمام تاریکی را زدود و جهان روشن شد.

اگر استفاده از فناوری نبود، ما نمی‌توانستیم برق تولید کنیم. امروزه می‌توان ابزارهای مختلفی را تولید کرد. انرژی حرارتی (حاصل از احتراق در نیروگاه‌های سوخت فسیلی، از بخار در نیروگاه‌های حرارتی و واکنش‌های شیمیایی در نیروگاه‌های هسته‌ای) به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود که توربین‌های متصل به یک ژنراتور الکتریکی آن را به برق تبدیل می‌کند. با استفاده از کابل‌های هوایی و زیرزمینی و به لطف تکنولوژی، برق می‌تواند به دورافتاده ترین نقاط جهان توزیع شود.
 
  

فناوری زندگی را آسان ساخته است.

آب چگونه به خانه‌ها می‌آید؟ با کمک سیستم‌های ذخیره و انتقال آب. خانه‌ها با استفاده از سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع به هر دمایی که نیاز باشد می‌رسند. غذا هم به کمک فریزر دیرتر خراب می‌شود. آسمان خراش‌های بلندی به خاطر پیشرفت در مهندسی عمران و معماری ساخته شده است. سازه‌های مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی که امروز شاهد آن هستیم، هدیه‌ای از پیشرفت فن آوری است. به طور خلاصه فناوری زندگی ما را لوکس کرده است.
لباس؟ انواع مختلفی از لباس‌های گوناگون برای موارد و فصول مختلف وجود دارند. تکنولوژی از غذا گرفته تا مد، نقش مهمی در همه زمینه‌ها بازی می‌کند.
چگونه نیازهای اساسی ما با تکنولوژی به راحتی تامین می‌شود؟ بشر حتی پیش از آمدن تکنولوژی، نیازهایش را برآورده می‌کرد. اما به سختی و خیلی ابتدایی. به غذاهای امروزی نگاه کنید - تازه، فراوری شده یا منجمد. هر غذایی که بخواهید، در هر زمانی برای شما فراهم می‌شود. سازه‌های مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی که امروز شاهد آن هستیم، هدیه‌ای از پیشرفت فن آوری است. 

با کمک تکنولوژی کسب و کارها رشد کردند

با کمک تکنولوژی، کسب و کارها افزایش یافته و فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم شده است.

کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای رشد نیاز به تکنولوژی دارند و با پیشرفت تکنولوژی در حال رشد و گسترش هستند. این تکنولوژی است که به سازمان‌ها قدرت توسعه می‌بخشد. اگر فن آوری نبود، چگونه فرآیندهای صنعتی پیچیده انجام می‌شدند؟ اگر ماشین آلات پیشرفته نبودند، چگونه تولید کالاهای بزرگ امکان پذیر می‌شد؟ اگر کامپیوتر نبود، صنعت نرم افزار چگونه رشد می‌کرد؟ کسب و کارهای بزرگ فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد فراهم کرده و فناوری نقش مهمی در رشد کسب و کارها ایفا می‌کند.


ارتباطات آسانتر شده است

با وجود کیلومترها فاصله به کمک تکنولوژی، می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم.

چگونه تکنولوژی شیوه ارتباط برقرار کردن مردم را تغییر داده است؟ سیستم‌های ارتباطی از کبوتر نامه رسان به ایمیل و پیام‌های فوری که فاصله‌های زیادی را در عرض چند ثانیه طی می‌کنند، تکامل یافته است. تکنولوژی سلولی و ارتباطات ماهواره‌ای سرعت ارتباطات را افزایش داده و "ارتباطات" را آسان‌تر ساخته است. اینترنت به راحتی تبادل اطلاعات را در فواصل طولانی فعال کرده است. امروزه می‌توانید با استفاده از یک سرور اینترنتی و چند کلیک موس کامپیوتر، به کشورهای دور هم دسترسی داشته باشید و وارد دنیای جدیدی شوید!


 

یادگیری با کمک تکنولوژی جذاب شده است

امکانات آموزش آنلاین و در دسترس بودن رسانه‌های تعاملی، روند یادگیری را بسیار جالب کرده است. 

تکنولوژی، پیچیده‌ترین فرایندها را در زمینه ارتباطات، آموزش، پزشکی یا هر صنعت دیگری، به صورت خودکار و ماشینی طراحی کرده است. با استفاده از تکنولوژی، فرآیندهای وقت گیر می‌توانند با سهولت و در زمان کمتری انجام شوند. ماشین‌ها می‌توانند کارهای تکراری را بدون بدون خستگی و با بهترین کیفیت انجام دهند! با ماشینی شدن کارها، سرعت انجام آنها افزایش یافته و زندگی آسان و راحت شده است. هیچ چیزی مانند تکنولوژی زندگی را تغییر نداده است و دقیقا به همین علت است که امروزه تکنولوژی بسیار مهم شده است و همیشه خواهد بود. در زمینه تجهیزات و ابزارهای جراحی، تکنولوژی بسیار کارآمد بوده و روش‌های مختلف تشخیصی از جمله سی تی اسکن در درمان بیماری‌های پیچیده نقش حیاتی دارد.
 
تکنولوژی در صنعت پزشکی نیز اهمیت بالایی دارد و با کمک روش‌های پزشکی- کامپیوتری، این صنعت نیز از فناوری بهره‌مند شده است. در زمینه تجهیزات و ابزارهای جراحی، تکنولوژی بسیار کارآمد بوده و روش‌های مختلف تشخیصی از جمله سی تی اسکن در درمان بیماری‌های پیچیده نقش حیاتی دارد. فناوری به تحولات علمی و به پیشرفت علم کمک کرده است.
  
 

تکنولوژی تحقیقات علمی را افزایش داده است

نقش رایانه و اینترنت در آموزش را نمی‌توان نادیده گرفت. استفاده از رایانه در تدریس موجب شده است یادگیری جالب‌تر شود. کامپیوترها امکان ذخیره و ارائه اطلاعات را بهتر می‌سازند، بنابراین فرآیند آموزش آسان‌تر و موثرتر شده است. سی دی‌های آموزشی در همه جا در دسترس هستند. فایل‌‌های صوتی و تصویری و کتاب‌های درسی را می‌توان به صورت PDF و یا حتی به شکل فیلم دانلود کرد. این امر دسترسی به اطلاعات را راحت کرده و روش‌های بهتری را برای به اشتراک گذاشتن دانش فراهم می‌کند. امروزه افراد می‌توانند حتی در حین انجام شغل خود هم به تحصیل ادامه دهند، زیرا آموزش آنلاین به آنها امکانات و انعطاف پذیری بیشتری می‌دهد.
 

برگرفته از سایت techspirited

نسخه چاپی