عشق‌های خیابانی (ویژه­‌ی دختران)
از شیطنت تا افتادن در دام شیطان!

 بسیاری از ارتباط‌های آزاد و خارج از چارچوب، از یک شیطنت یا کنجکاوی شروع می‌شوند. یک‌بار پاسخ‌دادن، یک پیامک‌فرستادن، یک‌نگاه، یک‌لحظه توجه‌کردن به جنس مخالف و....، تجربه‌ی مشاوران می‌گوید: «دخترانی که احساس می‌کنند خیلی زرنگ هستند، معمولا زودتر به دام می‌افتند. این دسته از دختران برای اثبات قدرت و تسلط خود، زودتر بازی را شروع می‌کنند و بی‌خبر از سابقه‌ی فرد مقابل خود، در اندک‌زمانی چشم و دل می‌بازند و خود را یک سرگرمی برای حریف می‌بینند. برخی از شیطنت‌ها و کنجکاوی‌ها ممنوع شده؛ چون آزمودن چیزی که به اندازه‌ی کافی برای دیگران دردسرآفرین بوده، اصلا منطقی به‌نظر نمی‌رسد. شروع بازی ارتباط، مانند امتحان مواد مخدر، قرص‌های روان‌گردان و... از دیگر مواردی است که وابستگی ایجاد می‌کند. این هم یک نوع وابستگی، البته از نوع بسیار خفن آن است.

رو کم‌کنی!
برخی دختران، نبرد جانانه‌ای راه می‌اندازند. می‌خواهند به هم‌سالان خود ثابت کنند خواهان بیش‌تری دارند یا می‌خواهند ثابت کنند هیچ پسری روی آنها تأثیرگذار نیست؛ مثل این‌که می‌خواهند ثابت کنند می‌توانند شنا کنند بدون آن‌که خیس شوند! این‌ها به گمان این‌که وارد یک بازی کودکانه شده‌اند، به قصد «رو کم‌کنی» وارد عرصه می‌شوند؛ رقابتی که در خوشایند‌ترین وضعیت، با «آبرو کم‌کنی» تمام می‌شود. جدال برای کم‌نیاوردن، خودش کم‌آوردن است. وقتی دیدی از جاده‌ی اصلی دور شدی و فقط به خاطر کم‌نیاوردن، به مسیر اشتباه خودت ادامه‌ می‌دهی، درباره‌ی خودت تردید کن! می‌دانی که هرچه جلوتر بروی، از مسیر اصلی‌ات دورتر می‌شوی؛ ولی باز به بهانه‌های واهی حاضر نیستی جلوی اشتباه را بگیری. این‌جاست که از هر طرف باران سرزنش به سر و صورت شما می‌خورد و این‌جاست که زمینه را برای سرگرم‌شدن دیگران فراهم آورده‌ای. دختران بیش‌ترین بازنده‌های این بازی هستند.

بازار سیاه دارو
در دنیای دختران، صداقت و محبت بیش‌تری پیدا می‌شود. شما دختران دوست دارید در رفاقت‌های خودتان، ویتامین محبت دریافت کنید. گاهی کمبود این ویتامین در داروخانه‌های مجاز، باعث می‌شود به بازار سیاه روی آورید. این اولین قدم برای ازدست‌دادن اندوخته‌های شماست. در‌ضمن، مطمئن هم نیستید که ویتامین سالمی به بدن شما وارد شود. تردید، رهای‌تان نمی‌کند. از سویی نیاز و از طرف دیگر، آشفتگی بازار شما را می‌ترساند. آدم‌های این بازار، نگران‌کننده‌اند. گویا همه قصد فریب دارند و می‌خواهند به شگردهای گوناگون سرمایه را از دست شما دربیاورند. بهتر است برگردی و منتظر باشی تا داروخانه مجاز و مطمئن باز شود و شما جنس خود را از جای مناسب تهیه کنید. تا دیر نشده این کار را انجام بدهید، قبل از آن‌که خود را سرزنش کنید.

از نگاه یک‌دختر
 مشکل اصلی در ارتباط با پسران، عینک‌هایی است که روی چشم خود می‌گذارید. عینک شما روشن و عینک طرف مقابل‌تان، دودی است. شما ارتباط خود را با صداقت شروع می‌کنید، با اعتماد ادامه می‌دهید و با ندامت تمام می‌کنید؛ اما در دنیای پسران، براساس تحقیقاتی که انجام شده، از همان اول یک سرقت طراحی‌ شده، با فریب ادامه می‌یابد و با بازی‌دادن شما تمام می‌شود. بسیاری از پسران، هم‌زمان با شما، با تعداد زیادی از دختران در ارتباط هستند. همان پیامک‌های عاشقانه‌ای که برای شما فرستاده‌اند، هم‌زمان برای چند نفر دیگر هم ارسال کرده‌اند. نگاه به ظاهر محبت‌آمیزشان، به شما حس جذاب‌بودن و متفاوت‌بودن می‌دهد؛ اما یادتان باشد این فقط یک فیلم است.

تست صداقت
برای عده‌ای که دل سپرده‌اند، شنیدن حرف‌های عاقلانه و آینده‌نگر، تلخ است. آن‌ها دنبال کسانی می‌گردند که از کارشان تعریف کنند و آن‌ها را در ادامه‌ی مسیر تشویق نمایند و معمولا فقط بین دوستانی از جنس خودشان می‌توانند به این هدف برسند؛ اما برای این‌که باورتان شود طرف مقابل شما راست می‌گوید یا خیر، به این قانون روان‌شناسی توجه کنید.

در دنیای مردان، محبت با اقدام‌کردن ثابت می‌شود. اگر پسری ادعای دوستی کرد، ولی از شما خواست یک‌طرفه خطر‌پذیر باشید و این مسئله را کتمان کنید، آیا می‌توانید به او اعتماد کنید؟ اگر فرد مقابل شما، قدم اول را از خیابان برداشت و به جای احترام‌گذاشتن به شما و تقاضای شما به شکل رسمی، به حریم شخصی شما وارد شد، آیا راست می‌گوید؟ توجه کنید: شما می‌خواهید طلا بخرید. از کجا شروع می‌کنید؟ به طلافروشی می‌روید یا از هر خانمی که در خیابان دیدید می‌پرسید: «طلای شما فروشی است؟» اگر این کار را بکنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ برخی پسران از خود شما می‌پرسند. به نظر شما این نادیده‌گرفتن شخصیت شما نیست؟

یادتان باشد اگر پسری خواهان واقعی شما باشد، نگران ازدست‌دادن شما خواهد شد و حتما از روش‌های موجود، مثل خانواده‌ها مسئله را جدی خواهد کرد، نه در خیابان یا صفحه‌ی گوشی شما! و هرقدر دسترسی به شما دشوارتر باشد، ارزش شما بیش‌تر خواهد شد.

سراب آرامش
بودن در کنار جنس متفاوت به بهانه‌ی آرام‌شدن، هزینه‌ی سرسام‌آوری دارد. دختران زیادی به خاطر چند لحظه آرامش از این نوع، یک عمر آرامش خود را از دست داده‌اند. برای این‌که باور کنید، نگاهی به مجلات، کتاب‌ها و سایت‌هایی بیندازید که این مسیر را طی کرده‌اند. این یک قانون است که در گناه و روش‌های نادرست آرامش نیست. آرامشی که به دنبال آن تهدید، مخفی‌کاری، اُفت تحصیلی، ‌بازماندن از پیشرفت، برچسب‌خوردن، بدنامی و بی‌عفتی باشد، فقط یک سراب است. یادتان باشد خود پسرها برای انتخاب همسر آینده‌‌ی‌شان، دنبال دخترانی می‌گردند که سابقه‌ی دوستی نداشته باشند تا بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند.

می‌توان ویتامین آرامش را با مراقبت از خود، درگیر‌نشدن در کارهای پرخطر، ارتباط با خداوند، زندگی بابرنامه، پیشرفت‌های علمی، هنری، معنوی و ورزشی، ارتباط با دوستان هدفمند، سوخت‌گیری عاطفی از خانواده و نیز شرکت در کارهای خداپسندانه به‌دست آورد.

نویسنده: ابراهیم اخوی
نسخه چاپی