اگر بخواهیم با هواپیما از تهران به مشهد برویم باید چقدر خرج کنیم؟
 قیمت بلیط هواپیما بسته به عوامل مختلفی مثل زمان پرواز، نوع پرواز، کلاس پرواز و شرکت هواپیمایی متفاوت است. در این مطلب درباره هزینه سفر هوایی از تهران به مشهد صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید.
 

قیمت بلیط هواپیما به چه چیزهایی بستگی دارد؟

مشهد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است و در ایام نوروز نیز میزبان مسافران بسیاری است. به همین دلیل نیز قیمت بلیط هواپیما به مشهد در ایام نوروز خیلی گران‌تر است. همچنین در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی خیلی‌ها به مشهد سفر می‌کنند و این شهر از همیشه شلوغ‌تر می‌شود. در چنین روزهایی نیز پرواز به مشهد گران‌تر است. اگر در روزهای عادی و در طول هفته بخواهید به مشهد سفر کنید هزینه‌های سفرتان کمتر می‌شود و هم هزینه‌های دیگر مثل رزرو هتل.
 
اگر بخواهیم با هواپیما از تهران به مشهد برویم باید چقدر خرج کنیم؟

همچنین اگر بتوانید از بلیط‌های چارتری استفاده کنید نیز می‌توانید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید چون معمولا قیمت بلیط‌های چارتری از بلیط‌های سیستمی کمتر است. کلاس پرواز نیز در قیمت بلیط موثر است. پروازهای کلاس اکونومی ارزان‌ترین نوع بلیط هستند و به همین دلیل پرطرفدارتر.

در پرواز کلاس اکونومی شما یک صندلی در هواپیما رزرو کرده‌اید و قرار نیست خدمات آن‌چنانی دریافت کنید. اما پروازهای کلاس بیزینس که گران‌ترند، نوع خدمات و پذیرایی متفاوت است و جای شما نیز راحت‌تر.
پروازهای فرست کلاس نیز گران‌ترین نوع پروازند که هرکسی توانایی رزرو آن‌ها را ندارد. چون بیشتر مردم بلیط پرواز اکونومی می خرند ما نیز درباره قیمت پروازهای اکونومی صحبت می‌کنیم.
 

قیمت بلیط هواپیما از تهران به مشهد

مسیر هوایی تهران-مشهد از مسیرهای پرتردد است و پروازهای زیادی از تهران به مشهد و برعکس انجام می‌شود. فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد دومین فرودگاه پررفت‌وآمد ایران است. بیشتر شرکت‌های هواپیمایی داخلی پرواز تهران به مشهد را نجام می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان از هواپیمایی ماهان، قشم، آسمان، ایران ایر، زاگرس و کاسپین نام برد.

هواپیمایی کاسپین که از جمله شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت است،  بلیط هواپیما تهران مشهد را در روزهای عادی که تعطیل رسمی نیستند،  بین ۲۰۰ تا ۳۱۰ هزار تومان می‌فروشد. قیمت پروازهای هواپیمایی زاگرس نیز در روزهای عادی در همین محدوده ۲۰۰ تا ۳۱۰ هزار تومان است اما قیمت پروازهای این دو هواپیمایی در روزهای تعطیل متفاوت است. در روزهای تعطیل قیمت بلیط پرواز تهران به مشهد در هواپیمایی کاسپین در محدوده ۴۶۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است. این محدوده قیمت برای هواپیمایی زاگرس در روزهای تعطیل از ۴۲۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۷۵۰ هزار تومان هم می‌رسد.

قیمت پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ماهان و آسمان بالاتر است. در روزهای عادی قیمت بلیط پرواز هواپیمایی ماهان از تهران به مشهد از حدود ۳۳۰ هزار تومان شروع می‌شود و به به حدود ۸۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. در روزهای تعطیل نیز قیمت این پرواز از حدود ۵۴۰ تا ۸۱۰حدود  هزار تومان است. قیمت بلیط پرواز تهران به مشهد در روزهای عادی در هواپیمایی آسمان از ۲۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود ۶۰۰ هزار تومان ادامه دارد. اما در روزهای تعطیل برای خرید بلیط هواپیما از این شرکت هواپیمایی باید مبلغی بیش از حدود ۶۰۰ هزار تومان و در بازه‌ای بین ۶۰۰ تا ۶۳۰ هزار تومان بپردازید.
نسخه چاپی