کاهش‌ هزینه‌های ‌مسافرت

یکی از پارامترهایی که می تواند در کم هزینه شدن مسافرت ها و برنامه های توریستی و سیاحتی شما نقش عمده داشته باشد، هزینه حمل و نقل و وسیله مسافرت است. انتخاب وسیله نقلیه، می تواند تا چندین برابر هزینه شما را کاهش و یا افزایش دهد. شما به راحتی می توانید برای سفر هواپیما را انتخاب کنید و یا اتوبوس! و یا... اگر تعداد نفرات همراه شما زیاد است، احتمالا بهترین گزینه کرایه یک مینی بوس و یا اتوبوس است که در طی مسافرت در اختیار شما باشد. در این صورت با
سه‌شنبه، 25 تير 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کاهش‌ هزینه‌های ‌مسافرت
کاهش‌ هزینه‌های ‌مسافرت
کاهش‌ هزینه‌های ‌مسافرت

یکی از پارامترهایی که می تواند در کم هزینه شدن مسافرت ها و برنامه های توریستی و سیاحتی شما نقش عمده داشته باشد، هزینه حمل و نقل و وسیله مسافرت است. انتخاب وسیله نقلیه، می تواند تا چندین برابر هزینه شما را کاهش و یا افزایش دهد. شما به راحتی می توانید برای سفر هواپیما را انتخاب کنید و یا اتوبوس! و یا...
اگر تعداد نفرات همراه شما زیاد است، احتمالا بهترین گزینه کرایه یک مینی بوس و یا اتوبوس است که در طی مسافرت در اختیار شما باشد. در این صورت با تقسیم کرایه به افراد، هر نفر مبلغ کمی باید پراخت کند.
اگر تعداد شما کمتر از ۱۰ نفر می باشد؛ بهتر است کلا این روش را فراموش کنید، چون هزینه شما با کرایه ماشین بسیار بالا خواهد رفت. ایده آل ترین تعداد برای مسافرت های ایرانگردی ۴ یا ۸ نفر است. مسافت بین شهرها را می توانید با اتوبوس و سایر وسایل نقلیه عمومی طی کرده و هرجا لازم شده، بدون معطلی یک یا دو ماشین سواری کرایه می کنید. در هر حال گزینه مناسب سفر چهار نفره است. هم به لحاظ کاهش هزینه های ماشین، خورد و خوراک، محل اسکان و هم به لحاظ کم شدن سلیقه ها از ۸ به ۴ و کاهش اختلافات احتمالی به همین نسبت.
سایت آنوبانینی بعد از سفرهای مختلف طولانی و دشوار متعدد؛ ایده آل ترین روش مسافرت های ایرانگردی برای بازدید از آثار باستانی و مناطق سیاحتی و دیدنی استانهای کشور را به این صورت می تواند پیشنهاد دهد:
فرض کنید شما قصد مسافرت به استان کرمان را دارید. برای رفت و برگشت بدون شک باید از قطار استفاده کنید. هزینه آن کم بوده و تا حدی راحت است. بعد از رسیدن به کرمان در صورتی که قصد اقامت شبانه را ندارید؛ در بدو ورود با یک تاکسی صحبت کنید و از او بخواهید تمام نقاط دیدنی شهر را به شما نشان دهد و برای کرایه دادن به او هم به صورت ساعتی توافق کنید. کمتر شهری در ایران وجود دارد که بیش از ۳ ساعت دیدن آن زمان بخواهد. یعنی در گرانترین شهر شما با حدود ۷۵۰۰ تومان می توانید کل شهر را ببینید و اگر شما ۴ نفر باشید؛ هر نفر با کمتر از ۲۰۰۰ تومان توانسته همه جای شهر را ببینید. این روش علاوه بر مزیت اقتصادی دارای مزایای دیگری نیز هست. شما احتمالا دارای کوله های سنگینی هستید که با این روش نیازی به حمل آنها نخواهید داشت و می توانید کوله ها را در ماشین بگذارید. مزیت دیگر این است که تقریبا هیچ جای شهر از قلم نمی افتند، زیرا راننده خوشحالتر خواهد شد که شما بیشتر مهمان او باشید، به همین دلیل همه جای شهر و حتی جاهایی که قبلا در مورد آن چیزی نشنیده بودید را هم به شما نشان می دهد.
در کشورهای توسعه یافته روش مسافرتی وجود دارد که سالهاست بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند. در کنار جاده با نشان دادن انگشت شصت؛ به راننده های عبوری می فهمانند که قصد طی طریق بدون پرداخت هزینه را دارند. این روش در ایران هنوز جا نیافتاده، اما به هر حال می توان امتحان کرد (البته بدون نشان دادن انگشت!) معمولا جواب می دهد و می توان امیدوار بود که تا حدی از هزینه ها کاهش پیدا می کند. کامیون ها و ماشین های سنگین برای این انتخاب مناسب هستند، هرچند که احتمال سوار کردن شما کم است، اما تقریبا می توانید مطمئن باشید که اگر شما را سوار کنند پولی از شما نمی خواهند.
مسافرت بدون برنامه ریزی غذایی درست، قطعا مسافرت موفق و لذت بخشی نخواهد بود. بدن انسان در همه حال نیاز به غذا دارد و در طول مسافرت به دلیل تحرک بالاتر این نیاز افزایش پیدا می کند. حال اگر این نیاز به درستی شناخته نشود و به درستی با آن برخورد نشود نتیجه ای جز خستگی و ضعف بعد از مسافرت و حتی مریضی در پی نخواهد داشت.
چه باید کرد؟ آیا تمام مواد خوراکی مورد نیاز یک سفر را باید به همراه ببریم؟ آیا می توانیم به غذاهای بین راه اعتماد کنیم؟
آنوبانینی بعد از سالها تجربه و آزمون و خطا چند راه حل ساده یافته است. بهتر است در مسافرت های بیش از دو روز؛ دو تا سه وعده غذای آماده مثلا کنسرو یا مائده به همراه داشته باشید. کنسروها را در صورت امکان قبل از مسافرت بجوشانید که اگر در طول مسافرت فرصت جوشاندن نداشتید، مشکلی پیش نیاید. این کنسروها به عنوان احتیاط پیشنهاد می شود، زیرا برخی مواقع در شرایطی قرار می گیرید که واقعا به آنها نیاز پیدا می کنید.
برای یک یا دو وعده اول مسافرت می توانید غذای خانگی با خود ببرید. کتلت، الوبه، کباب و... به راحتی قابل تهیه است و امکان فساد آنها در طی چند ساعت کم می باشد. علاوه بر این، جدیدا ظروف خاصی تحت عنوان ظروف آنتی باکتریال عرضه می شود که امکان رشد باکتری در آنها کمتر شده و با قیمت مناسب می توانید تهیه کنید. البته هنوز اظهار نظرهای قطعی در مورد عوارض جانبی این ظروف بر غذاها وجود ندارد.
در طول مسافرت بهتر است تا حد امکان از غذاهای محلی استفاده کنید. شمال و جنوب کشور، معدن ماهی است. با خیال راحت می توانید با قیمت مناسب ماهی تهیه کنید و با وسایل ساده کباب و یا سرخ کنید. در صورتی که وسایل پخت و پز شما مناسب است می توانید خوراکی های دیگر مانند مرغ که سریع قابل پختن هستند نیز تهیه کنید. دیزی سراها، کله پاچه ای ها، رستوران های سنتی را فراموش نکنید. قبل از مسافرت به هر شهر در مورد غذاهای محلی آنجا حتما بپرسید.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.