آشنایی با گوشی نوکیا 8.1

ویژگی های نوکیا 8.1

نوکیا 8.1 که نسل جدیدی از نوکیا 8 محسوب می شود، یک گوشی میان رده محسوب می شود که از قیمت بسیار خوبی برخوردار است. این گوشی فوق العاده در بخش پردازنده از یک CPU اسنپدراگون 710 بهره می برد که به تازگی معرفی شده است. نوکیا در رابطه با این پردازنده مدعی است که این تراشه جدید می تواند عملکردی تا 20 درصد بیشتر نسبت به نوکیا 7 پلاس داشته باشد.

در بخش طراحی ظاهری نیز بنظر می رسد نوکیا در محصول جدید خود، نوآوری هایی را داشته است. قاب گلس در پشت گوشی با رنگ های آبی نقره ای، آهن استیل و استیل مس، تزیین شده است. سنسور اثر انگشت نیز در پشت گوشی و در وسط تعبیه شده است.

نوکیا 8.1 به همراه آخرین نسخه از اندروید، یعنی اندروید 9 یا Pie ارائه شده است و تیم توسعه و طراحی نرم افزاری نوکیا قول داده است که طبق سیاست های اندروید وان تا چند سال آینده، بروز رسانی های متوالی برای این گوشی داشته باشد.

علاوه بر این موارد در بخش سخت افزار نیز نوکیا 8.1 از ویژگی های خوبی برخوردار است. بهره وری از 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه خارجی، باتری 3500 میلی آمپری و پشتیبانی از USB-C از جمله دیگر ویژگی های مطرح این گوشی هستند که می توان به آن ها اشاره کرد.

در بخش دوربین ها نیز نوکیا 8.1 حرف هایی را برای گفتن دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن ها گذشت. در بخش پشتی نوکیا 8.1 از دوربین های دوگانه با 12 مگاپیکسل لنز اصلی و 13 مگاپیکسل لنز ثانویه استفاده می کند که قدرت فوق العاده ای در بخش گرفتن تصاویر پرتره دارد. در بخش جلویی نیز یک دوربین 20 مگاپیکسلی، وظیفه گرفتن تصاویر سلفی را بر عهده دارد.
 

قیمت و تاریخ عرضه

با اینکه هنوز نوکیا به صورت رسمی قیمت نهایی نوکیا 8.1 را اعلام نکرده است، اما بسیاری از منابع نزدیک از حدود قیمت 450 الی 500 دلاری این محصول خبر داده اند. با توجه به قیمت نسبتا پایین و ویژگی های فنی بسیار خوبی که این گوشی برای کاربرانش فراهم می کند، به نظر می رسد در بازار نیز این گوشی به موفقیت هایی دست پیدا کند و بتواند فروش خوبی را در زمان عرضه تجربه کند.

بنظر می رسد از اوایل سال 2019 شما می توانید نوکیا 8.1 را در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار مشاهده و در صورت تمایل خریداری کنید. هر چند از همین الان نیز امکان پیش خرید آن در وب سایت نوکیا فراهم شده است و علاقه مندان می توانند گوشی مورد نظر خود را سفارش دهند.
 

مشخصات فنی نوکیا 8.1

در جدول زیر، ما سعی کرده ایم که مشخصات فنی گوشی جدید نوکیا را همراه با جزئیات برای شما ارائه دهیم تا بدین ترتیب با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب گوشی آینده خود، گام بردارید.

ابعاد 154.8×75.8×8  میلی متر

وزن 180 گرم

صفحه نمایش 6.18 اینچی از نوع IPS LCD

تراکم پیکسلی 408 ppi با رزولوشن 1080×2280

پردازنده Snapdragon 810

حافظه داخلی 64 گیگابایت

حافظه رم 4 گیگابایت

دوربین اصلی دوگانه 12+13 مگاپیکسل

فیلمبرداری 2160p با 30 فریم بر ثانیه

دوربین سلفی 20 مگاپیکسل

سیستم عامل اندروید 9

باتری لیتیوم یون 3500 میلی آمپر ساعت

فناوری های ارتباطیWiFi 802.11, Bluetooth 5, GPS, NFC, USB-C

سایر ویژگی ها از جمله دارای حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از کارت حافظه، دو سیم کارت


منبع: سایت نظات بر خانواده
نسخه چاپی