آموزش چگونگی دیلت اکانت آی گپ

حذف اکانت آی گپ

نحوه دیلیت اکانت آی گپ همچون فرایند حذف اکانت سروش بوده و نیاز به طی مراحل چندان سختی ندارد. به طور کلی برای حذف اکانت و یا پاک کردن حساب کاربری در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، معمولا دو راهکار وجود دارد. برخی از سرویس ها، برای این منظور گزینه ای را در اپلیکیشن خود قرار داده اند تا کاربران بتوانند در سریع ترین حالت ممکن حساب کاربری خود را پاک کنند.

اما برخی دیگر از سرویس ها، نظیر تلگرام، این امکان را در اپلیکیشن خود قرار نداده و به عنوان مثال برای حذف اکانت تلگرام نیاز است که به وب سایت خود تلگرام مراجعه کرده و از قسمت مربوطه برای حذف اکانت اقدام نمود.

آی گپ نیز برای دیلیت اکانت کاربران، گزینه ای را در خود اپلیکیشن قرار داده است تا کاربران بتوانند در سریع ترین زمان ممکن حساب کاربری خود را به طور کامل حذف نمایند. مراحل انجام این کار بسیار ساده بوده و تنها کافی است طبق دستورات زیر عمل نمایید تا موفق به حذف اکانت آی گپ خود گردید.

ابتدا برنامه آی گپ را اجرا کنید و سپس گزینه شبیه به سه خط موازی در گوشه بالای تصویر را انتخاب کنید.

در منوی باز شده، گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب نمایید.

در بخش بعدی از گوشه بالای صفحه، گزینه شبیه به سه نقطه روی هم را انتخاب کرده و سپس از منوی باز شده گزینه حذف حساب کاربری را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد پیغامی با این مضمون که در صورت حذف حساب کاربری آی گپ، تمامی پیام ها و اطلاعاتتان برای همیشه از این پیام رسان حذف خواهد شد، مشاهده خواهید کرد که باید گزینه تایید را انتخاب نمایید.

در مرحله بعدی برای اطمینان از اینکه واقعا صاحب اکانت، قصد پاک کردن آن را دارد، یک کد احراز هویت به شماره تلفن مربوطه ارسال می گردد که پس از دریافت کد تاییدیه، کادر مربوطه به طور خودکار پر می شود. (در صورت پر نشدن کادر به صورت خودکار، می توانید به صورت دستی کد را در محل مربوطه وارد نموده و گزینه تیک در بالای صفحه را انتخاب نمایید.)

در آخرین مرحله به عنوان آخرین هشدار، پیغامی مبنی بر اینکه آیا به طور کامل از حذف اکانت آی گپ خود اطمینان دارید یا خیر برای شما نمایش داده می شود که در صورت اطمینان از حذف حساب، باید گزینه تایید را انتخاب نمایید.

با انجام همین چند مرحله ساده، شما می توانید اکانت آی گپ خود را به طور کامل پاک کرده و تمای فعالیت های خود در این پیام رسان را متوقف سازید.

نکته قابل توجه در پاک کردن حساب کاربری آی گپ این است که در صورت اقدام به حذف اکانت آی گپ ، دیگر توانایی بازگرداندن و بازیابی اکانت را نخواهید داشت و به هیچ وجه پیام های قبلی شما نمایش داده نخواهد شد.

با این حساب تنها در زمانی اقدام به حذف حساب خود نمایید که از آن اطمینان کامل داشته باشید. در غیر این صورت تنها راهکاری که برای فعالیت دوباره در آی گپ وجود دارد، ایجاد یک حساب کاربری جدید می باشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی