آشنایی با چیپ هوش مصنوعی ایفون

چیپ هوش مصنوعی اپل

در حال حاضر محصولات و دستگاه های شرکت اپل وظایف هوشمندانه و وظایفی که نیازمند هوش مصنوعی است را با استفاده از دو چیپست انجام می دهند. این دو چیپست پردازنده اصلی و چیسپت دیگری پردازنده گرافیکی است.

خلق و تولید این چیپ هوش مصنوعی به اپل کمک می کند که وظایف و کارهایی که مربوط به تصمیم گیری هوش مصنوعی می شود را تنها با استفاده از یک قطعه انجام دهد و بنابراین عمر بیشتر باتری و بهبود در عملکرد دستگاه مشاهده شود.

در واقع کاری که این چیپ در آینده قرار است برای دستگاه هایی مانند iPhone و iPad انجام دهد کاری است که در نهایت توسط Siri انتظار داریم انجام شود اما این موتور نرم افزاری پس از ساخت این چیپ یک سخت افزار اختصاصی برای خود خواهد داشت.

چیپ هوش مصنوعی اپل برای ایجاد تغییرات کلی در اسختار سخت افزاری ساخته خواهد شد و کمپانی اپل قصد دارد که از این چیپست بر روی بسیاری از دستگاه های آینده خود مانند آیفون و آیپد استفاده کند.

اپل ظاهرا نمونه اولیه این چیپ را بر روی گوشی آیفون تست کرده است و همچنین مشخص نیست که آیا این چیپست برای امسال اماده بهره برداری خواهد بود یا خیر.

این نقل قول از فردی که در این زمینه دستاورد هایی داشته است می باشد.

تعجب آور نیست که اپل با تولید این چیپ هوش مصنوعی قصد دارد تا تغییر ناگهانی و رو به جلویی در محصولات خود ایجاد کند.

دیگر تولیدکنندگان ، مانند شرکت گوگل و کوالکام در حال حاضر از ماژول های اختصاصی AI یا همان هوش مصنوعی استفاده می کنند.

برای این دو کمپانی معروف دو قابلیت رانندگی بدون راننده بصورت هوشمند و ایجاد واقعیت مجازی دو موضوع جذاب هستند که برای رسیدن به این محصولات از هوش مصنوعی استفاده می کنند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی