دستور پخت پای بادام زمینی و مرغ چیلی

طرز تهیه پای بادام زمینی و مرغ چیلی

به فیلینگ پای‌ تان مقداری کره‌ ی بادام زمینی اضافه کنید تا بافتی کرمی پیدا کند و روی آن لوبیا و پوره‌ ی سیب زمینی بریزید تا مواد مغذی‌ اش افزایش یابد.

این یک شام سالم و در عین حال دلچسب و بدون گلوتن است.

 
زمان آماده سازی
15 دقیقه
 
زمان پخت
60 دقیقه
 
مواد لازم
سیب‌زمینی ۵۰۰ گرم

لوبیا سفید پخته ۸۰۰ گرم

گشنیز تازه ۳ قاشق غذا خوری

پودر چیلی ۱ قاشق چای خوری

روغن کلزا ۲ قاشق چای خوری

زنجبیل ریز خرد شده ۲ قاشق غذا خوری

چیلی قرمز ۱ عدد

دانه‌ زیره۲  قاشق غذا خوری

گشنیز ۲ قاشق غذا خوری

پودر چیلی ۱ قاشق چای خوری

تره‌فرنگی ۴۰۰ گرم

فلفل قرمز ۱ عدد

فلفل سبز ۱ عدد

سینه‌ مرغ بزرگ ۲ عدد

گوجه فرنگی یک کنسرو ۴۰۰ گرمی

پوره‌ گوجه‌ فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

استاک سبزیجات ۲ قاشق چای خوری

کره‌ بادام زمینی ۳ قاشق غذا خوری

بروکلی ۳۲۰ گرم برای سرو

 
مراحل پخت
1.فر را تا ۲۰۰ درجه‌ سانتیگراد گرم کنید. سیب‌ زمینی‌ ها را بمدت ۱۵ دقیقه در بخار پز بپزید تا نرم شوند. روغن را در یک تابه‌ نچسب گرم کنید، زنجبیل و چیلی را اضافه کرده و روی شعله‌ متوسط بهم بزنید تا شروع به نرم شدن کند. ادویه‌ های خشک، تره فرنگی و فلفل‌ ها را اضافه کنید. آنها را بپزید تا دائما بهم بزنید تا نرم شوند.

2.مرغ را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگش عوض شود. سپس گوجه‌ فرنگی‌ ها را بریزید. پوره‌ گوجه فرنگی، استاک و ۱۵۰ میلی‌ لیتر آب اضافه کنید. سر ظرف را بگذارید تا ۱۰ دقیقه آرام بجوشد.

3.کره‌ بادام زمینی را با ۱۰۰ میلی‌ لیتر آب مخلوط کنید و سپس به خوراک اضافه کرده و ۵ دقیقه‌ ی دیگر بپزید. این مخلوط را به‌طور مساوی در دو ظرف پای ۲۴ در ۱۸ سانتی‌ متری بریزید.

4.برای درست کردن پوره، لوبیاها را در یک کاسه بریزید، گشنیز و پودر چیلی را اضافه کنید و آنها را خوب له کنید. سیب‌ زمینی‌ های بخار پز شده را اضافه کرده و له کنید تا بافت ریزی پیدا کنند. این مخلوط را روی فیلینگ در ظرف پای بریزید و بدقت روی آن پخش کنید. یکی از پای‌ ها را به مدت ۳۵ دقیقه بپزید.

5.در این حین، نصف بروکلی را بپزید و با پای سرو کنید. پای دیگر را با بروکلی باقی مانده برای روز بعد در یخچال قرار دهید. می‌ توانید آن را تا ۳ روز در یخچال بگذارید. پای باقی‌ مانده را مانند بالا گرم کرده و ۱۵ دقیقه‌ی دیگر به زمان پخت اضافه کنید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی