دستور پخت کدو تنبل شکم‌ پر

طرز تهیه کدو تنبل شکم‌ پر

مناسب برای 4 نفر

693 کالری

در ماه‌های زمستان یا پاییز یک مهمانی شام دارید و می‌خواهید غذای گیاهی سرو کنید؟ یک کدوتنبل را با برنج، رازیانه، سیب، دانه‌های انار و گردو پر کنید و بپزید.
 
زمان آماده سازی
15 دقیقه
 
زمان پخت
60 دقیقه
 
مواد لازم
کدوتنبل ۱ عدد

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

برنج ۱۰۰ گرم

پیاز رازیانه‌ بزرگ ۱ عدد

سیب سبز ۱ عدد

لیمو ۱ عدد

دانه‌ی رازیانه ۱ قاشق غذاخوری

تکه‌های چیلی نصف قاشق چایخوری

سیر ۲ حبه

گردو ۳۰ گرم

جعفری ۱ دسته‌ی بزرگ

سس تاهینی ۳ قاشق غذاخوری

دانه‌های انار برای سرو
 
مراحل پخت
1.فر را تا ۲۰۰ درجه‌ی سانتیگراد گرم کنید. قسمت بالایی کدو را ببُرید و با یک قاشق فلزی، دانه‌های آن را بیرون بیاورید. تمام قسمت‌های دانه‌دار را خارج کنید و دانه‌ها را برای استفاده‌ی بعدی نگه دارید.

کدو را روی سینی فر قرار دهید. داخل و بیرون آن را با ۲ قاشق غذاخوری روغن چرب کنید و خوب ادویه بزنید. آن را به‌مدت ۴۵ دقیقه یا تا زمانی که نرم شود، در طبقه‌ی وسط فر قرار دهید و سر کدو را نیز در حین پخت در کنارش بگذارید.

2.در این حین، برنج را بشویید و بپزید. سپس روی سینی فر پخش کنید تا خنک شود. پیاز رازیانه و سیب را نازک برش بزنید و سپس نصف آب لیمو را روی آنها بریزید تا رنگ‌شان عوض شود.

3.دو قاشق غذاخوری روغن زیتون باقی‌مانده را در یک تابه گرم کنید. دانه‌های رازیانه و تکه‌های چیلی را سرخ کنید. وقتی دانه‌ها شروع به ترکیدن کردند، نصف سیر و رازیانه را اضافه کنید.

۵ دقیقه بپزید تا نرم شوند و سپس سیب، گردو و پوست لیمو را اضافه کنید. از روی حرارت بردارید. این مخلوط را به برنج پخته اضافه کنید، سپس جعفری خردشده و ادویه بزنید.

4.این مخلوط را داخل کدوی پخته بریزید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ی دیگر در فر قرار دهید تا کاملا داغ شود. در این حین، آب لیموی باقی‌مانده را با تاهینی، بقیه‌ی سیر و مقدار کافی آب مخلوط کنید تا سس‌تان آماده شود. در هنگام سرو روی کدو، دانه‌های انار و سس بریزید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی