دستور پخت گوشت قلقلی با رازیانه، لوبیای سرکه‌ ای و نودل کدوسبز

طرز تهیه گوشت قلقلی با رازیانه، لوبیای سرکه‌ ای و نودل کدوسبز

مناسب برای 4 نفر

380 کالری

ما بجای پاستا در این دستور از نوارهای کدو سبز استفاده کرده‌ ایم که سرشار از پتاسیم است. پتاسیم به پایین آوردن فشار خون و طبیعی نگه‌ داشتن ضربان قلب کمک می‌ کند.
 
زمان آماده سازی 
35 دقیقه
 
زمان پخت 
40 دقیقه
 
مواد لازم
استیک گوشت گاو ۴۰۰ گرم

پونه‌ ی کوهی ۲ قاشق چای‌ خوری

تخم‌ مرغ بزرگ 1 عدد

سیر 8 حبه

روغن کانولا 3 قاشق غذاخوری

پیاز رازیانه ۱ عدد

هویج ریز ۲ عدد

پوره‌ ی گوجه‌ فرنگی ۵۰۰ گرم

سرکه بالزامیک ۴ قاشق غذاخوری

استاک سبزیجات کم‌ نمک ۶۰۰ میلی‌ لیتر

کدو سبز ۱ تا ۲ عدد

لوبیای سویا ۳۵۰ گرم
 
مراحل پخت
1.گوشت چرخ‌ کرده، پونه‌ ی کوهی، تخم‌ مرغ و سیر رنده‌ شده را در یک کاسه بریزید و کمی فلفل سیاه در آن آسیاب کنید. آنها را کاملا باهم مخلوط کرده و ۱۶ گلوله از آنها درست کنید.

2.روغن را در یک ماهی‌ تابه‌ ی بزرگ روی حرارت متوسط بالا گرم کنید، گوشت‌ های قلقلی را اضافه کرده، سرخ کنید و جابجایشان کنید تا تمام سطح‌ شان قهوه‌ ای شود. مراقب باشید که خرد نشوند، چون بسیار ظریف هستند. وقتی قهوه‌ ای شدند، آنها را از تابه بیرون بیاورید. شعله را کمی پاین بیاورید و رازیانه، هویج و سیر خردشده را به تابه اضافه کرده و سرخ کنید. آنها را بهم بزنید تا نرم شوند (۵ دقیقه).

3.پاستا، سرکه بالزامیک و استاک را اضافه کرده، خوب بهم بزنید، سپس گوشت‌ های قلقلی را به تابه برگردانید، سر تابه را بگذارید و بمدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه آرام بپزید.

4.در این حین، ۱ قاشق چای‌ خوری روغن را در یک تابه‌ ی نچسب گرم کنید و لوبیاها را به همراه کدو سبز به آن اضافه کرده و تفت دهید تا کاملا نرم و داغ شوند.

آنها را با گوشت قلقلی سرو کنید و رویشان برگ رازیانه بریزید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی