گام های سرمایه گذاری در بورس

چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

اگر می خواهید نحوه سرمایه گذاری را یاد بگیرید، با یک استراتژی اثبات شده برای سرمایه گذاری در بورس شروع کنید. آنگاه متوجه خواهید شد که موفقیت طولانی مدت با یادگیری و مدیریت ریسک احتمالی شروع می شود. نوسانات اخیر سهام بورس و تغییر سریع در چشم انداز بازار، نمونه های روشنی از دلیل این امر بسیار مهم است (1). سرمایه گذاری در بورس یک راه عالی برای ثروتمند شدن است، اما واقعا چگونه شروع می کنید؟ برای یادگیری نحوه سرمایه گذاری، مراحل زیر را دنبال کنید (2) .
 
1.تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید در بورس سرمایه گذاری کنید(2)
روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید خودتان سهام و صندوق‌های سهام را انتخاب نمایید یا ممکن است دوست داشته باشید که کسی این روند را برای شما مدیریت کند. پس از تعیین روش سرمایه گذاری می توانید یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید.
 
2.یک حساب کاربری برای سرمایه گذاری خود باز کنید (2)
به طور کلی برای سرمایه گذاری در سهام نیاز به یک حساب کاربری دارید. برای آن هایی که کمک کمی می خواهند، افتتاح حساب توسط مشاور می تواند یک گزینه معقول باشد.
 
3.تفاوت بین سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بشناسید (2)
برای اکثر مردم، سرمایه گذاری در بورس به معنی انتخاب بین این دو نوع سرمایه گذاری است: 1- صندوق‌های سرمایه‌گذاری و یا صندوق‌های مبادله ارز 2- سهام انفرادی
 
4.بودجه ای را برای سرمایه گذاری سهام خود تعیین کنید (2)
سرمایه گذاران جدید معمولاً در این مرحله از فرآیند دو سوال اساسی دارند: 1- برای شروع سرمایه گذاری در بورس چه مقدار پول نیاز دارم؟ 2- چه مقدار پول باید در سهام سرمایه گذاری کنم؟

در این زمان میزان پولی که برای خرید سهام لازم دارید بستگی به این دارد که سهام آن چقدر گران است. چنانچه یک افق بلند مدت داشته باشید، می توانید بخش نسبتا زیادی از سبد سهام خود را به صندوق های سهام اختصاص دهید

5.سرمایه گذاری خود را شروع کنید (2)
 

نکاتی برای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

همه به دنبال راهی سریع و آسان برای ثروتمند شدن و خوشبختی هستند. تکیه بر شانس یک استراتژی سرمایه گذاری است که فقط انسان‌های ناآگاه تصمیم می گیرند از آن پیروی کنند (3). اکثر ما در راه تلاش برای رسیدن به موفقیت، از ابزارهای قدرتمندی که در اختیار داریم غافل هستیم، این ابزارها زمان و علاقه هستند (3) .

در ادامه نکاتی را معرفی می کنیم که باید توسط سرمایه گذاران مدنظر قرار بگیرد:
 
  • اهداف بلند مدت تنظیم کنید (3)
    چرا قصد سرمایه گذاری در بورس را دارید؟ آیا در شش ماه، یک سال، پنج سال یا بیشتر به پول نقد خود نیاز خواهید داشت؟ قبل از سرمایه گذاری، شما باید هدف خود و زمان احتمالی آینده را که ممکن است نیاز به بودجه داشته باشید، بدانید. با دانستن اینکه به چه سرمایه ای احتیاج دارید و چه زمانی به این سرمایه نیاز پیدا خواهید کرد، می توانید محاسبه کنید که چقدر باید سرمایه گذاری کنید و به چه میزان بازده سرمایه گذاری خود نیاز دارید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
 
  • تحمل ریسک خود را بالا ببرید (3)
    تحمل ریسک یک ویژگی روانشناختی است که مبتنی بر ژنتیک است اما تحت تأثیر تحصیلات، درآمد و ثروت قرار می گیرد (با افزایش این تعداد، تحمل ریسک به نظر می رسد کمی افزایش می یابد) و با افزایش سن منفی می شود (با افزایش سن، تحمل ریسک کاهش می یابد).
 
  • سرمایه گذاری های خود را متنوع کنید (3)
    سرمایه گذاران با تجربه می توانند خطرات احتمالی را شناسایی کرده و قبل از اینکه ضررهای فاجعه­باری داشته باشند، سرمایه‌های خود را نقد کنند.

مزایای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

سهام دارای بیشترین بازده بلند مدت نسبت به بقیه گروه های سرمایه گذاری در بورس است. قرار دادن پول در بورس اوراق بهادار ممکن است در ابتدا برای شما مرعوب کننده باشد، به خصوص اگر تازه وارد سرمایه گذاری شده باشید. با این حال، سهام نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها دارای مزایای زیادی است (4). سهام، دارایی مخاطره آمیزی است.

این بدان معناست که آن ها بازده تضمینی ندارند و بعضی وقت ها ممکن است که پول خود را از دست بدهید (4). با این حال، روند بلند مدت سهام بورس غیرقابل انکار است. طبق اعلام بانک مرکزی فدرال رزرو، بورس سهام طی 50 سال گذشته به طور متوسط بیش از 10 درصد در سال رشد کرده است و در همین مدت، اوراق قرضه دولتی فقط 5 درصد در سال رشد داشته است. اگر بتوانید نوسانات بازار را معطوف کنید، بالاترین بازده پول خود را با بازار سهام مشاهده خواهید کرد(4).

از طرف دیگر بازار سهام، مانند یک حراجی بزرگ است. هر روز سرمایه گذاران در حال خرید و فروش سهام خود هستند. این موضوع سهام را به یک سرمایه گذاری نقدینگی تبدیل می کند و هنگامی که می خواهید از آن پول بگیرید، پیدا کردن یک خریدار بسیار سریع و آسان است(4).

سهام همچنین مالیات بر سود شما را به تأخیر می اندازد. اگر سهام خریداری می کنید و ارزش آن بالا می‌رود، نیازی به بازپرداخت سود نیست. علاوه بر این، اگر در خرید سهام دیگر پولی را از دست دادید، می توانید از ضرر برای کاهش مالیات سایر سود سهام خود استفاده کنید(4).

بازار سهام از نزدیک توسط کل جهان مشاهده می شود. اگر شرکتی بخواهد سهام خود را بصورت عمومی بفروشد، باید صورت های مالی خود را منتشر کند تا نشان دهد شرکت چگونه اداره می شود. علاوه بر این، گزارشگران مالی روز و شب از سهام خبر می دهند(4). این موارد تحقیق در مورد سرمایه گذاری های سهام شما را آسان می کند.
 

چرا باید در بورس سرمایه گذاری کنید؟

سرمایه گذاری در بورس همه چیز در مورد یادگیری، تفریح و کسب درآمد در دراز مدت است. در ادامه ما چند دلیل اصلی که چرا باید در سهام سرمایه گذاری کنیم را تشریح نموده ایم(5):
 
  • سرمایه گذاری در بورس سبب رشد پول شما می‌شود(5)
    این ساده ترین دلیل برای سرمایه گذاری در بورس است. در واقع شما می توانید پولی را که در هر کجا سرمایه گذاری می کنید از 7 تا 10 درصد در سال در دراز مدت رشد دهید.
 
  • در سهام سرمایه گذاری کنید زیرا سرمایه گذاری در آن ها بسیار راحت است(5)
    اگر بتوانید پول‌های خود را پس انداز کنید، قطعا برای سرمایه گذاری پول های نقد خود با طیف وسیعی از موقعیت‌ها روبرو خواهید شد. مثلا شما می توانید املاک و مستغلات بخرید، اوراق قرضه بخرید، یک تجارت کوچک را شروع کنید، در یک صندوق متقابل سرمایه گذاری کنید، سکه های گرانبها جمع کنید و موارد دیگر. نکته جالب در مورد سهام این است که سرمایه گذاری آن‌ها نسبتا آسان است، به این صورت که شما با یک کارگزار تجارت آنلاین ثبت نام می کنید، روی چند دکمه کلیک کرده و برخی از سهام ها را خریداری می کنید.
 
  • برای سود بدون مالیات در سهام سرمایه گذاری نمایید (5)
    دولت انواع مختلفی از حساب های بدون مالیات ارائه می دهد که به شما این امکان را می دهد تا از پرداخت مالیات بر روی سرمایه گذاری خود به طور قانونی خودداری کنید. اجتناب از مالیات می‌تواند تفاوت زیادی را در میزان درآمد سرمایه گذاری های شما در طول زمان ایجاد کند.
 
پی نوشت ها:
  1. www.investors.com
  2.  www.nerdwallet.com
  3.  www.moneycrashers.com
  4.  www.budgeting.thenest.com
  5.  www.medium.com
نسخه چاپی