در نگهداری از کودک اوقات سختی را سپری می کنم، چه کار می توانم انجام دهم؟ ‏
شیردهی و نگهداری از کودک برای بعضی از مادران به راحتی انجام می شود، اما برای بعضی دیگر به زمان و تمرین نیاز دارد. در واقع این امر می تواند یکی از چالش برانگیزترین و با ارزش ترین کارهایی به حساب آید که به عنوان یک مادر انجام می دهید.

زمانی که در بیمارستان بسر می برید، از یک مشاور شیردهی کمک بگیرید. این شخص می تواند به شما در رفع بسیاری از چالشها و مشکلات مربوط به شیردهی کمک کند. چنانچه در بیمارستان شما مشاور شیردهی وجود ندارد، کادر پرستاری، پزشک متخصص کودک و یا پزشک متخصص زنان و زایمان شما می توانند در خصوص بایدها و نبایدهای شیردهی کمک شایانی به شما بکنند.

پزشکان معمولاً 24 تا 48 ساعت پس از آنکه مادر و نوزاد تازه متولد شده بیمارستان را ترک کردند، وزن نوزاد را اندازه گیری کرده و شیرخوردن او را ارزیابی می کنند، اما اگر قبل از آن نگرانی یا مشکلی داشتید، حتماً آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

هر کاری که دوست دارید انجام دهید، فقط سعی کنید خیلی دلسرد و ناامید نشوید. با کمی صبر و تمرین، این کار احتمالاً در هفته های آینده هم برای شما و هم کودکتان راحت تر می شود. به گفته قدیمی ها، هر چه در یک کار تمرین بیشتری داشته باشید، مهارت بیشتری کسب می کنید و یا به عبارتی کار نیکو کردن از پر کردن است.


منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی