چه کنم اگر فرزندم حین شیر خوردن به خواب برود؟
نوزادان غالباً بعد از احساس رضایت از تغذیه خوب و سیری، در همان حال بر روی سینه به خواب می روند. (از طریق نشانه هایی مانند نشنیدن صدای شیر خوردن او یا تکان نخوردن دهانش می توانید به این موضوع پی ببرید).
 
اگر فکر می کنید کودک شما به خواب رفته و به قدر کافی شیر نخورده است، می توانید برای ادامه روند شیردهی، بعضی از راه کارهای زیر را امتحان کنید:
 
 * لباس کودک خود را در آورده و پشت را بمالید.
 
* پای او را قلقلک کنید.
 
* آروغ او را بگیرید.
 
* سعی کنید پوشک کودک خود را عوض کنید یا او را به سینه دیگر خود منتقل نمایید. کودکانی که به درستی بر روی سینه مادر فیکس نمی شوند ممکن است در حین تغذیه به خواب بروند. در صورتی که این اتفاق افتاد، عمل مکیدن او را متوقف کنید و مجدداً نوزاد خود را بر روی سینه قرار دهید به طوری که هم نوک سینه و هم ناحیه اطراف آن به خوبی در دهان نوزاد قرار گیرد. می توانید عمل مکیدن را با کشیدن انگشت خود در دو سوی دهان نوزاد (بین لثه های او) و سپس چرخاندن یک چهارمی آن متوقف کنید. (در صورتی که به یکباره بخواهید کودک را از سینه جدا کنید، ممکن است نوزاد دلبندتان بترسد و سینه تان نیز آسیب ببیند).
 
پس از متوقف ساختن عمل مکش، سعی کنید آروغ نوزاد خود را گرفته و او را به سینه دیگر انتقال دهید. مشاور شیردهی می تواند نحوه صحیح شیردهی را به شما آموزش دهد و هرگونه سؤال و نگرانی تان را برطرف سازد.
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی