با این مواد غذایی بیشتر عمر کنید
آیا می‌خواهید تا ۱۰۰ سالگی زندگی کنید؟ پژوهش‌ها نشان می‌دهند رژیم غذایی‌تان نقش بسیار مهمی در تعداد شمع‌هایی دارد که در جشن تولدتان فوت‌ می‌کنید. خوراکی های زیر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، انواع ویتامین‌ها، و مواد معدنی هستند که مستقیما بر طول عمرتان تاثیرگذار هستند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید و حتما این خوراکی ها را همیشه میل کنید!


ماهی سالمون

این ماهی غنی از امگا-۳ (و انواع دیگر ماهی نظیر ماهی تن، ماهی خال‌خالی، و ساردین) را به شکل منظم در رژیم غذایی‌تان قرار دهید؛ به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهید و از ایجاد التهاب جلوگیری می‌کنید.


آب

آب‌رسانی به بدن احتمال ایجاد لخته‌های خون را کاهش می‌دهد. هم‌چنین با افزایش سطح انرژی بدن، کمک‌تان می‌کند بیش‌تر احساس جوانی کنید.


انواع توت‌ها

توت‌فرنگی، بلوبری، تمشک - همه‌ی این‌ها بمب‌های آنتی‌اکسیدانی کوچکی هستند که بیماری‌های مهلک و خطرناک را از ما دور می‌کنند.


کلم چینی یا بوک‌چوی

طی یک پژوهش در دانشگاه وندربیلت، آن‌هایی که از سرطان سینه نجات یافته‌اند با اتخاذ رژیم غذایی سرشار از انواع کلم‌ها نظیر بوک‌چوی کم‌تر در معرض خطر مرگ در اثر این نوع سرطان یا بازگشت سرطان قرار می‌گیرند.


گوجه‌فرنگی

هیچ چیز دیگر بهتر از گوجه‌فرنگی قرمز یافت نمی‌شود که سرشار از آنتی‌اکسیدان لیکوپن باشد.


لوبیا

گزینه‌ای قابل اطمینان و گیاهی برای تامین پروتئین بدن؛ و هم‌چنین سرشار از فیبر، کم‌چرب، و سرشار از انواع مواد مغذی. میزان مواد مغذی موجود در لوبیا به ازای هر گرم، از هر خوراکی دیگری در دنیا بیش‌تر است.


غلات سبوس‌دار‌‌

در یک پژوهش با حضور بیش از ۴۰، ۰۰۰ زن، دانشمندان دریافتند آن‌هایی که غلات بیش‌تری مصرف می‌کردند در مقایسه با دیگران تا ۳۱ درصد کم‌تر در معرض مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی قرار گرفتند.


سبزیجات

آدم‌های میانسال شرکت‌کننده در یک پژوهش، که روزانه به اندازه‌ی یک فنجان سبزیجات پخته شده مصرف می‌کردند، در طول ۴ سال بعد از این‌ پژوهش تا ۵۰ درصد کم‌تر در معرض مرگ و میر قرار گرفتند.


چای

چای سبز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع مختلف سرطان را کاهش می‌دهد.

بله! اشتیاق صبحگاهی‌تان به مصرف کافئین می‌تواند عمرتان را طولانی کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند نوشیدن قهوه با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون در ارتباط است، و هم‌چنین در ۲۰۱۲ دانشمندان دریافتند آن‌هایی که قهوه می‌نوشند معمولا بیش‌تر عمر می‌کنند.


کلم قرمز

این نوع کلم که رنگ جذاب و زیبایی نیز دارد، برای سلامت مغز مفید است و با سرطان می‌جنگد.1


شکلات سیاه

اجازه دهید با یک خبر عالی شروع کنیم. شکلات سیاه پر از فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها است. هر دو از التهاب و لخته‌های خونی پیشگیری می‌کنند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که التهاب با سالخوردگی و امراض مرتبط با سالخوردگی هم‌بسته هستند، پس خوراکی‌های ضد‌التهاب، کلیدی برای عمر طولانی‌تر محسوب می‌شوند.


بروکلی

سبزی‌های چلیپایی‌ مثل بروکلی حاوی مواد‌شیمایی پیش‌گیرنده از سرطان مثل سولفورافان هستند. در یک مطالعه دریافتند که بروکلی‌خورها از آنها که رژیم غذایی بدون سبزیجات داشتند طولانی‌تر عمر کرده‌اند.


آجیل‌ها

اخیراً در یک تحقیق پی برده شد که خوردن فقط یک مشت آجیل در هر روز می‌تواند طول عمر یک شخص را افزایش دهد. یافته‌های آن تحقیق به ویژه نشان می‌دهند که آجیل‌خورها در معرض ریسک مرگ پایین‌تری از بابت امراض تهدیدکننده زندگی مثل دیابت و سرطان هستند.


روغن زیتون

به دفعات تاکید شده است رژیم غذایی مدیترانه‌ای، که ستاره و بازیگر اصلی آن روغن زیتون است، یکی از سالم‌ترین روش‌های تغذیه در جهان است. دانشمندان دریافته‌اند که این چربی سالم روغنی به نبرد با زوال‌ شناختی ناشی از سالخوردگی کمک می‌کند.2


سیر

شواهد نشان می دهد که ترکیبات زیادی در سیر برای افزایش طول عمر وجود دارد، 10 مورد از خواص سیر برای مبارزه با سرطان کمک می کنند. سیر همچنین حاوی ترکیبات تقویت کننده ایمنی است که به کاهش مواد ایجاد کننده در سرطان کمک می کند.

به عنوان مثال، دیالیل سولفید، ترکیبی در سیر، به خاطر توانایی آن در تجزیه مواد سرطان زا در بدن شناخته شده است، که ممکن است به سرطان منجر شود. با توجه به تحقیقات، در افرادی که مرتب سیر مصرف می کنند، نسبت به کسانی که اصلا سیر مصرف نمی کنند یا کم مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان معده به نیم کاهش می باید.


زغال اخته

زغال اخته یک میوه کوچک نجات دهنده ی زندگی است و برای افزایش طول عمر بسیار توصیه شده است. در واقع، مقدار کمی از زغال اخته پر از خواص آنتی اکسیدان، ضد التهابی، ضد باکتری و ایمنی بدن است و همچنین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است.

هرچه مواد مغذی بیشتری در بدن ما وجود داشته باشد، محافظت بیشتر است. علاوه بر این، مواد شیمیایی موجود در میوه های قرمز و انواع توت ها به مبارزه با مولکول های ایجاد کننده سرطان کمک می کنند.

در تحقیقی که توسط دانشگاه کرنل (Cornell University)  یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکا انجام شد، محققان عصاره های زغال اخته را بر روی سلول های سرطان پستان انسان آزمایش کردند و دریافتند که بیش از چهار ساعت، بسیاری از سلول های سرطانی سینه شروع به مردن کرده اند. بنابراین نه تنها طعم آنها شگفت انگیز، بلکه این جواهر های قرمز ماده ای قدرتمند در هر رژیمی هستند.3


ماست یونانی

اینکه ماست یونانی می تواند صبحانه سالمی برایتان باشد دلایل بسیار خوبی دارد. این ماست سرشار از پروتئین است و کربوهیدرات و شکر اندکی دارد. واقعیت این است که ۱۷۰ گرم ماست یونانی بدون چربی در برگیرنده ۱۷ گرم پروتئین است که می تواند ۴۰ درصد نیاز روزانه زنان و ۳۰ درصد از نیاز روزانه مردان به پروتئین را تامین کند. شما می توانید ماست یونانی را با گرانولا و توت های تازه ترکیب کنید و برای صبحانه تان از آن استفاده کنید.


آلو و آلو بخارا

میوه هایی که رنگ تیره ای دارند سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که می توانند با اسیب رادیکال های آزاد بدن مبارزه کنند. رادیکال های آزاد در محیط می توانند به سلول های ما اسیب وارد کنند، مکانیسم یا عملکردشان را تغییر دهند و حتی به سرطان منجر شود. اثر محافظتی آنتی اکسیدان ها می تواند مانع از نابودی سریع سلول های بدن شود و بر روند پیری اثر بگذارد. آلو و آلو بخارا را خرد کنید و در سالاد یا اسموتی هایتان بریزید.


آووکادو

این میوه سبز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی همچون ویتامین های C، K، B، E و A و نیز فیبر و چربی های سالم است. این ماده حاوی پتاسیم بالایی است. پتاسیم آووکادو از موز هم بیشتر است. پتاسیم با متعادل کردن اثر نمک در رژیم غذایی می تواند فشار خون را کاهش دهد. هر چقدر پتاسیم بیشتری مصرف کنید سدیم بیشتری از طریق ادرار دفع خواهد کرد.4


پی نوشت:
1.www.jadidtarin.com
2.www.asriran.com
3.www.zoomlife.ir
4.www.majalesalamat.com
نسخه چاپی