چند دستور غذایی خوشمزه با روغن زیتون

بسیاری از مطالعات به فواید سلامتی روغن زیتون پرداخته اند. روغن زیتون فوق العاده است، که بهترین روغن موجود در بازار است، سرشار از آنتی اکسیدان ها است، که به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد کمک می کند.
شنبه، 16 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چند دستور غذایی خوشمزه با روغن زیتون

5 دستور غذایی با تمام فواید روغن زیتون

روغن زیتون، یکی از سالم‌ترین چربی‌های موجود است و بخشی مهمی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای – که باعث افزایش طول عمر می‌شود – می‌باشد. کاربردهای بی‌شماری برای روغن زیتون وجود دارد و استفاده از آن هیچ حد و مرز خاصی ندارد. چیزهایی زیادی هست که باید در مورد کاربردهای سالم روغن زیتون یاد بگیرید اما امیدواریم از این ۵ دستورالعمل به‌عنوان سکوی پرش استفاده کنید.
 
خیساندن گیاهان در روغن زیتون
اضافه کردن گیاهان و ادویه‌ها به روغن زیتون، یک راه عالی برای تبدیل کردن روغن زیتون ساده به یک چاشنی لذیذ برای غذاهاست که مهمانان‌تان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این کار بسیار ساده است و هیچ زحمتی ندارد.

چند شاخه از گیاه مورد علاقه‌تان را بردارید – مثلا ریحان و رزماری – و کمی آن را بکوبید تا روغنش بیرون بیاید. سپس آن‌ها را به روغن زیتون اضافه کنید، رویش را بپوشانید و به‌مدت ۲ هفته در یک محل خشک و خنک قرار دهید. می‌توانید آن را روی سالاد بریزید یا در دستورات غذایی دیگر از آن استفاده کنید.
 
چند دستور غذایی خوشمزه با روغن زیتون
 
باباگانوش
از هوموس خسته شده‌اید؟ باباگانوش را امتحان کنید. این دیپ کلاسیک خاورمیانه‌ای از بادمجان کبابی به‌عنوان بیس استفاده می‌کند که سپس با روغن زیتون، تاهینی، لیمو و سیر طعم‌دار می‌شود.

از آن به‌عنوان یک اسپرد (خوراک مالیدنی) سالم برای ساندویچ‌ها، به‌عنوان دیپ برای پیتا یا چیپس‌های پخته یا به عنوان سس برای سبزیجات خام یا بخارپز استفاده کنید. با حداقل مراحل آماده‌سازی – بزرگ‌ترین گام، کباب کردن بادمجان است – این دیپ می‌تواند طعم تازه‌ای به غذاهای‌تان اضافه کند.
 
چند دستور غذایی خوشمزه با روغن زیتون
 
سالاد بلوبری – خربزه با سس آویشن
این سالاد میوه‌ی کلاسیک، یک تغییر بسیار خاص دارد. بلوبری تازه و تکه‌های خربزه با سس ساخته‌شده از روغن زیتون، آب پرتقال، پوست لیمو، آویشن تازه و عسل مخلوط می‌شوند. طعم آویشن، شیرینی میوه را متعادل می‌کند و فورا این سالاد را به غذایی تبدیل می‌کند که با افتخار آن را به‌عنوان صبحانه‌ی دوم فانتزی سرو می‌کنید.
 
چند دستور غذایی خوشمزه با روغن زیتون
 
مالش مریم گلی، رزماری و روغن زیتون
این ماریناد و مالش ادویه‌ی بسیار ساده، طعم هر گوشتی را عالی می کند؛ چه کبابی و گریل‌شده باشد و چه سرخ‌شده. تمام چیزی که نیاز دارید، روغن زیتون، رزماری و مریم گلی تازه و ریز خردشده، نمک کوشر و فلفل تازه‌ی آسیاب‌شده است.

اول روغن زیتون را به دو طرف گوشت بمالید. سپس دو طرف گوشت را با ترکیبی از مریم گلی و رزماری بپوشانید. نمک و فلفل بزنید و آن را با روش موردنظرتان بپزید. این روش به شما پیشنهاد می‌کند که مالش ادویه را با استیک امتحان کنید اما ما فکر می‌کنیم که روی مرغ نیز فوق‌العاده می‌شود.
 
چند دستور غذایی خوشمزه با روغن زیتون
 
کیک گردوی ادویه‌دار یونانی
این کیک ادویه‌دار گندم کامل، کاملا بدون عیب نیست اما ارزش غذایی مواد تشکیل‌دهنده‌اش، ایراد‌های آن را جبران می‌کند. گردو، مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان امگا ۳ فراهم می‌کند، در حالی که آردهای گندم کامل، مقدار زیادی فیبر دارند.

با اضافه کردن روغن زیتون که دارای چربی‌های تک غیراشباع است، این کیک از هر کیک دیگری سالم‌تر خواهد شد. پوست پرتقال، میخک، جوز و دارچین به این دستور مدیترانه‌ای گرما و طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشند. خوب به‌نظر می‌رسد؟


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما