حلوای سه رنگ

ابتدا شکر و کاکائو را در نیم لیوان آب جوش حل کنید و آرد را در حدی که کرم رنگ شود بدون روغن تفت دهید، ظرف را از روی حرارت برداشته و سپس آرد را الک کنید. مجددا ظرف آرد را روی حرارت بگذارید و روغن را بیفزائید و خوب مخلوط کنید.
يکشنبه، 13 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حلوای سه رنگ

حلوای سه زنگ

 
مواد لازم:
آرد گندم: نیم کیلو گرم
پودر شکر: نیم کیلو گرم
روغن جامد: 325 گرم
آب: یک لیوان
هل کوبیده: نصف قاشق سوپخوری
زعفران حل در نصف لیوان آبجوش: نصف قاشق چایخوری
کاکائو: 1/5 قاشق سوپخوری
شکر: 1/5 قاشق سوپخوری
خلال بادام و خلال پسته جهت تزئین: به مقدار کافی
نایلون تمیز: یک قطعه
 
دستور تهیه:
ابتدا شکر و کاکائو را در نیم لیوان آب جوش حل کنید و آرد را در حدی که کرم رنگ شود بدون روغن تفت دهید، ظرف را از روی حرارت برداشته و سپس آرد را الک کنید. مجددا ظرف آرد را روی حرارت بگذارید و روغن را بیفزائید و خوب مخلوط کنید. شکر و یک لیوان آبجوش را مخلوط کنید و به حلوا بیفزائید،
پس از مخلوط کردن از روی حرارت بردارید، حلوا را هم بزنید تا خودش را بگیرد.
سپس آنرا به سه قسمت مساوی تقسیم نموده و به طریق زیر عمل کنید، یک قسمت را با زعفران آب‌کرده و قسمت دوم را با محلول شکر و کاکائو خوب مخلوط کنید و قسمت سوم را نیز به همان رنگ کرم روشن باقی بگذارید و با کمی پودر هل مخلوط کنید.
سطح یک سینی بزرگ و مسطح را کمی چرب کنید و حلوای ساده را در سینی بریزید و بصورت یکنواخت پهن کنید و حلوای کاکائو را روی یک قطعه نایلون مانند قسمت اول پهن کنید و سپس با دقت این حلوا را روی حلوای ساده برگردانید. حلوای زعفرانی را هم روی نایلون باز کنید و روی حلوای کاکائو قرار دهید. سپس روی آنرا با خلال پسته و بادام تزئین کرده و بگذارید تا خنک شود.
پس ازخنک شدن، حلوا را به شکل لوزی برش بزنید و سرو کنید.

منبع: نشریه دانش نوین زندگی ،شماره 28



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.