آموزش دستور تهیه سه نوع فینگر فود

فینگر فود پنیری

فینگرفود ها انواع مختلفی دارند و بعضی از آنها سرد سرو می شود و بعضی هم گرم سرو می شوند، فینگرفود پنیری به دلیل اینکه سرد سرو می شود بسیار مناسب فصل تابستان می باشد و می توانید برای مجالس و جشن های تولد استفاده کنید.

مواد لازم برای فینگرفود پنیری
کالباس: 3 ورق یا 20 گرم
خیار : 1 عدد کوچک
فلفل دلمه ای: نصف یک عدد
پنیر خامه ای: 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی :1 عدد
نان تست: 10 عدد
نمک و فلفل: به مقدار لازم

دستور تهیه فینگر فود پنیری
ابتدا گوجه را از وسط برش زده و قسمت دانه و گوشت داخلی آن را جدا کنید و به شکل خلال های باریک و بلند برش بزنید.  فلفل دلمه ای را هم از وسط برش زده و دانه ها و قسمت های سفید آن را خارج کرده و به شکل خلال های باریک و بلند خرد کنید. در ادامه خیار و کالباس را هم به همان شکل خرد کرده و روی  سبزیجات خرد شده  کمی نمک و فلفل بپاشید.

در مرحله بعد دور تا دور نان تست را جدا کرده و آن را با کمک یک وردنه نازک کنید تا پیچیدن نان آسان تر شود. روی هر نان کمی پنیر خامه ای بمالید و روی آن چند برش گوجه، فلفل دلمه ای و خیار و کالباس قرار داده و آن را رول کنید.رول را کمی فشار دهید تا سفت شود سپس آن را به سه قسمت برش زده و در ظرف مورد نظر بچینید. باقی ساندویچ ها را به همین شکل آماده کرده و سرو نمایید.

نکات تکمیلی در مورد فینگر فود پنیری
فینگر فود پنیری جزو غذای ملل - سایر میباشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد .

فینگر فود پنیری را می توانید در وعده صبحانه - میان وعده - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .1

آموزش دستور تهیه سه نوع فینگر فود


رولت اسفناج


مواد لازم
تخم مرغ 6 عدد
سبزی اسفناج 800 گرم
شیر 3 قاشق غذاخوری
پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
نمک فلفل مقدار کافی
روغن 500 گرم
آرد 3 قاشق غذاخوری
قارچ 200 گرم
پنیر خامه ای 150 گرم
ژامبون گوشت مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول تهیه رولت اسفناج
ابتدا و برای شروع، سراغ اسفناج ها می رویم و 800 گرم سبزی اسفناج را با اب و نمک می شوریم و تمیز می کنیم. سپس اسفناج ها را ابکش می کنیم و انها را روی تخته آشپزخانه با چاقو به به صورت ریز خرد می کنیم. سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن خوب داغ شد، اسفناج ها را در تابه تفت می دهیم و آن ها را سرخ می کنیم تا نرم شود. 

مرحله دوم تهیه رولت اسفناج
سپس در این مرحله  زرده و سفیده 6 عدد تخم مرغ را  داخل دو ظرف جداگانه می ریزیم و انها را از هم جدا می کنیم. سپس به زرده تخم مرغ، 3 قاشق غذاخوری آرد و 3 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق غذاخوری پودر سیر و نمک و فلفل به مقدار کافی اضافه می کنیم و انها را به اسفناج های سرخ شده  مرحله قبل اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم تهیه رولت اسفناج
سپس در این مرحله  سفیده تخم مرغ را با همزن هم می زنیم تا کف کند و حبابدار شود، سپس سفیده تخم مرغ را به مواد مرحله قبل ( تابه حاوی اسفناج سرخ شده و ارد و زرده تخم مرغ و شیر و ادویه ها)  اضافه می کنیم و انها را با هم مخلوط می کنیم تا مایه یکدستی حاصل شود. اکنون مایه رولت ما اماده است و باید سراغ تهیه مواد داخل رولت برویم.

مرحله چهارم تهیه رولت اسفناج
سپس در این مرحله، داخل یک قالب را با روغن مایع چرب می کنیم و یا کاغذ روغنی می اندازیم و مایه رولت اسفناج اماده شده در مرحله قبل را کف ظرف و داخل تابه می ریزیم و با قاشق ان را فشار می دهیم تا روی ان صاف شود. سپس مایه رولت را در فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد که از 20 دقیقه قبل گرم شده بود برای مدت 25 دقیقه قرار می دهیم تا مایه رولت اسفناج بپزد.

مرحله پنجم تهیه رولت اسفناج
سپس در این مرحله وقتی رولت پخت آن را از فر بیرون می اوریم . سپس 150 گرم پنیر خامه ای را روی سطح رولت می مالیم و برگهای ژامبون را روی پنیر خامه ای قرار می دهیم.

مرحله ششم تهیه رولت اسفناج
سپس در این مرحله 200 گرم قارچ را شسته و ان را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و انهارا در تابه و در روغن یا کره تفت می دهیم تا آبش کشیده شود. سپس قارچ تفت خورده را روی ژامبونها در مرحله قبل می ریزیم.سپس مواد را می پیچیم و رول می کنیم.

در اینجا رولت  اسفناج را پس از اماده شدن با چاقو به فاصله های 2 سانتی متری برش می دهیم و رولتها را در ظرف مناسبی قرار می دهیم و روی ان را در صورت تمایل با زرشک تفت داده و یا سس مایونز و گردو خرد شده و... تزیین می کنیم ( اختیاری ).  این غذای خوشمزه را سر میز مهمانی قرار داده و بعنوان پیش غذا استفاده می کنیم. نوش جان. 2

آموزش دستور تهیه سه نوع فینگر فود


فینگر فود الویه با تزیین نان تست


مواد لازم برای فینگر فود الویه
سینه مرغ پخته و ریش ریش شده
سیب زمینی پخته و رنده شده:۴ عدد متوسط
خیارشور رنده شده
سس مایونز:یک و نیم لیوان
تخم مرغ پخته و رنده شده:۲ عدد
نخودفرنگی پخته شده:۱/۲ لیوان
ذرت پخته شده:۱/۲ لیوان

مواد برای تزیین فینگر فود الویه
پنیر گودا ورقه ای
نان تست
فلفل
هویج بزرگ
گوجه گیلاسی
قالب گرد و قالب گل

طرز تهیه فینگر فود الویه
ابتدا مرغ را پخته و آن را ریز کنید، تخم مرغ را هم پخته و رنده نمایید.

در ادامه همه مواد را با هم مخلوط کرده و سس مایونز را بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

نان تست را با یک قالب گرد برش زده و کنار بگذارید. الویه را هم با همان قالب شکل داده و روی یک لایه نان تست قرار دهید و یک لایه دیگر نان روی آن بگذارید.

پنیر گودا را هم به همان اندازه برش زده و روی نان تست قرار دهید. هویج را حلقه ای نازک خرد کرده با یک قالب تزیینی مثل گلبرگ برش بزنید و با کمک یک خلال دندان روی فینگر فود محکم کنید و در نهایت یک عدد گوجه گیلاسی را از وسط برش زده و روی آن قرار دهید.

نکات تکمیلی در مورد فینگر فود الویه
فینگر فود الویه جزو پیتزا میباشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۳۰دقیقه میباشد .

فینگر فود الویه را می توانید در وعده صبحانه – میان وعده – سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۸ نفر مناسب میباشد .3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.mamifood.org
3.www.baribakh.com
نسخه چاپی