روز انتخابات؛ روز امتحان الهی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
این ملت، در آستانه یک آزمایش بزرگ، یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی است. جنجال های تبلیغاتی صهیونیست ها و امریکایی ها هم، اساسا، به همین خاطر است. هروقت فکر می کنند که خواهند توانست ملت را از یک اقدام اساسی باز بدارند، دریغ نمی کنند. مردم از مدت ها پیش منتظرند که در روز جمعه، به پای صندوق های رأی بروند، و آنها، برای این که ذهن ها را به جای دیگری متوجه کنند، در رسانه های مزدور خود، شعارهای ضد ملت ایران و ضد نظام جمهوری اسلامی سر می دهند.
 
اما گوش ملت ما، به این حرف ها بدهکار نیست. روز جمعه، روز امتحان است. روز جمعه، روز اقدام است. روز جمعه، روز تعیین سرنوشت کشور، برای یک دوره چهار ساله است. مجلس خوب، دولت خوب را انتخاب می کند و دولت خوب، کار خوب می کند، و برای ملت، خوب حرکت می کند.
 
مجلس خوب و شجاع و مستقل، قوه مجریه را با قوانین مناسب و با نظارت دائم، به سمت هدف های درستی که برای کشور تعیین شده است، هدایت می کند. مجریان خوب هم، کشور را می سازند و سازندگی را به پیش می برند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات مقام معظم رهبری در دانشکده افسری 1374/12/16
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 53
نسخه چاپی