مستند آرام چون نیل

مستند آرام چون نیل
مستند آرام چون نیل

فیلم مستند آرام چون نیل نگاهی به زندگی حجت الاسلام ابراهیم انصاری
حجت الاسلام والمسلمین شهید ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان در انفجارهای دوگانه در مقابل سفارت ایران در بیروت هدف حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید.
فیلم مستند “آرام چون نیل” در سه بخش تهیه شده است که بخش اول آن مربوط به سودان و معرفی ۶ سال حضور شهید انصاری در این کشور، بخش دوم مربوط به بیروت و حضور ۳۸ روزه وی در لبنان است. بخش سوم این مستند ۴۵ دقیقه ای هم در تهران ضبط شده و شامل گفت و گو با خانواده، همکاران و دوستان شهید ابراهیم انصاری در سازمان فرهنگ و ارتباطات است.
شهید حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری در سال ۱۳۳۸ در شهرستان لامِرد از توابع استان فارس به دنیا آمد، تحصیلات حوزوی را تا اتمام سطح پیش برد و در دانشگاه نیز موفق به کسب مدرک فوق‌لیسانس مدیریت شد.
حجت‌الاسلام انصاری از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هرمزگان بود و سپس تا سال ۸۳ و به مدت ۱۰ سال، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان شد. پس از آن، حجت‌الاسلام انصاری پنج سال و نیم در سودان به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد.
سپس از سال ۸۹ تا ۹۲ مدیرکل بخش آفریقا-عربی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود. حجت‌‌الاسلام انصاری در مهرماه امسال رایزنی فرهنگی ایران در لبنان را بر عهده گرفت و ۲۸ آبان ۹۲ در یک حادثه تروریستی در بیروت شهید شد.
مدت زمان : ۴۵ دقیقه
کارگردان : امیر بنان
کاری از : گروه حماسه و دفاع شبکه اول سیما -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.