دانلود مجموعه مستند عبور از بن بست - قسمت هشتم - مستند تسخير جمهوری

دانلود مجموعه مستند عبور از بن بست - قسمت هشتم - مستند تسخير جمهوری
مستند "تسخير جمهوري" هشتمين قسمت از مجموعه مستند عبور از بن بست است که از برنامه ثريا شبکه يک به روي آنتن رفت. قصه اي که با ماجراي خريد لوازم خانگي براي يک جوان در آستانه ازدواج در خيابان جمهوري شروع مي شود و مخاطب را به زير پوست لوازم خانگي کشور مي برد. اين برنامه در هفته گذشته با کنايه به تسخير جمهوري توسط خارجي ها به آسيب شناسي تبليغات کالاهاي خارجي پرداخت و ضمن نقد جدي به سازمان هاي مسئول با چاشني حمايت از توليدکنندگان ايراني به روي آنتن رفت.

علاوه بر بخش هاي حمايتي اين مستند از توليد کنندگان داخلي لبه تيز ديگر انتقادات اين مستند انتقاد و آسيب شناسي از توليد کنندگان داخلي کيفيت بخشي به توليدات داخلي و خدمات پس از فروش بود که مي تواند اعتماد به جنس ايراني را بازگرداند .

در بخشي از مستند راوي به خانه هاي مردم براي ديدن وسايل منزلشان سرک مي کشد و در بين مواردي که مي رود وارد خانه اي مي شود که به گفته خودش خانه عجيبي است. راوي بعد از اسم بردن از وسايل منزل مي گويد : خيلي عجيب است اينجا همه چيز ايراني است درحالي که صاحبش ايراني نيست.

فاطمه اتسکوهوشينو شهروند ژاپني است که بعد از تشرف به دين اسلام و ازدواج 5 سال است در ايران ساکن شده است. وي علاوه بر وسايل خانگي ايراني که دارد مي گويد اهل تجمل و وسايل غير ضروري خريدن نيست ولي حتي حاضر شده تلفن همراه قديمي ترش را که هنوز خوب کار مي کرده با آخرين مدل تلفن همراه يک شرکت ايراني جايگزين کند تا کمک بيشتري به تلفن هاي همراه ايراني کرده باشد.
در پي پخش مستند تسخير جمهوري مردم پيامک هاي متعددي به اين برنامه ارسال نموده اند که گوياي وانش هاي مردم به وضعيت بازار تسخير شده ايرانست. در بخش زيادي از اين پيامک ها واکنش هاي جالب مردم به سوژه اصلي مستند را مي توان ديد که همراه با ابراز تاسف و شرمندگي از اينکه يک ژاپني اينقدر نسبت به توليد داخل حساس است و خودشان کمتر توجه داشتند سخن مي گويند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.