فیلم سینمائی ارتفاع پست

فیلم سینمائی ارتفاع پست
فیلم سینمائی ارتفاع پست:

نویسندگان: ابراهیم حاتمی کیا و اصغر فرهادی
کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

بازیگران:
لیلا حاتمی ، گوهر خیراندیش ، حمید فرخ نژاد ، محمدعلی اینانلو ، شهرام قائدی ، امیرکاوه آهنین جان ، احمد کاوری ، مهدی ساکی ، امیر آقایی ، رضا شفیعی جم ، فرشته سرابندی و …

ارتفاع پست فیلمی است ساختهٔ ابراهیم حاتمی‌کیا که محصول سال 1380 می باشد. بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، لیلا حاتمی، گوهر خیراندیش، محمدعلی اینانلو، شهرام قائدی، امیر آقایی، مهدی ساکی خلاصه فیلم: قاسم که ادعا می‌کند برای خانواده و دوستانش در یک شرکت صنعتی در بندرعباس کار پیدا کرده، آنها را سوار هواپیما می‌کند. اما تنها نرگس است که از قصد قاسم خبر دارد. قاسم هواپیما را می‌دزدد و...

خلاصه داستان:
قاسم، جنگ زده ای است که در اثر مشکلات مالی تصمیم می گیرد با ربودن هواپیمای مقصد بندرعباس آن را به دوبی هدایت کند. او همسر باردار و پسر معلول خود ، خواهر و برادرانش را نیز همراه کرده است ، اما همسرش نرگس از ماجرا و تصمیم قاسم باخبر است و بقیه برای یافتن کار و زندگی بهتر در محلی جدید با او همراه می شوند قاسم برای این کار اسلحه ای تهیه کرده که در آخرین لحظات همسرش به او می گوید که آن را نیاورده قاسم هم مجبور می شود با حمله به یکی از محافظین هواپیما اسلحه او را تصاحب کند و با آن خلبان را تهدید می کند تا هواپیما را به سمت دوبی منحرف کند، و این در حالی است که محافظ دوم ناگهان با آزاد کردن همکارش و کنترل هواپیما، مجدداً تغییر مسیر می دهد، اما نرگس در این وضعیت اسلحه ی مخفی کرده را بیرون آورده و طی یک درگیری، به کمک برادرانش مجدداً کنترل هواپیما را به دست می گیرند. همزمان با دنیا آمدن فرزند قاسم ، هواپیما در محلی نامعلوم فرود اضطراری کرد. هر کدام از مسافرها آن محل را مکان مورد نظر خود می بیند و …

شرح فیلم:
ارتفاع پست فیلمی است ساختهٔ ابراهیم حاتمی‌کیا که در مرداد ۱۳۸۱ به نمایش در آمده است. قاسم که ادعا می‌کند برای خانواده و دوستانش در یک شرکت صنعتی در بندرعباس کار پیدا کرده، آنها را سوار هواپیما می‌کند. اما تنها نرگس است که از قصد قاسم خبر دارد. قاسم هواپیما را می‌دزدد و ….
فیلم بر اساس ماجرای واقعی تلاش برای هواپیماربایی هواپیمای مسافربری یاک ۴۰ در مسیر اهواز به بندرعباس، که توسط خالد حردانی به همراه دو برادر همسرش، فرهنگ و شهرام پورمنصوری و در حالی که نوزده تن از دوستان و اقوام خود را نیز به همراه داشتند، ساخته‌شده‌است. حردانی به اتهام اخلال در امنیت پرواز در سال ۱۳۷۹ به اعدام و سپس با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شد. او در بخشی از دفاعیاتش در جلسه دادگاه و در توضیح انگیزه خود و دوستانش گفت: تمام متهمانی که اینجا حضور دارند، بین ۱۸ تا ۲۰ ساله هستند و همه بیکارند و این اقدام به خاطر فقر اقتصادی بود.

ابراهیم حاتمی کیا:
ابراهیم حاتمی‌کیا متولد 1340در تهران از کارگردانان ایرانی است. او دانش‌آموخته رشته فیلمنامه‌نویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.
وی فعالیت‌های سینمایی خود را با ساخت فیلم های کوتاه و مستند در رابطه با سینمای جنگ آغاز کرد.و بجز کارگرانی به فیلمنامه‌نویسی و تدوین فیلم‌های سینمایی نیز پرداخته‌است.
او برای ساخت فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین فیلمنامه و کارگردانی را از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.
او تا کنون موفق شده برای فیلم‌های (دیده‌بان)، (مهاجر)، (آژانس شیشه‌ای)، (از کرخه تا راین)،(به نام پدر) و به رنگ ارغوان برنده جایزه از جشنواره فیلم فجر گردد.

فیلم‌های سینمایی:
هویت (۱۳۶۵)
دیده بان (۱۳۶۷)
مهاجر (۱۳۶۸)
وصل نیکان (۱۳۷۰)
از کرخه تا راین (۱۳۷۱)
خاکستر سبز (۱۳۷۲)
بوی پیراهن یوسف (۷۴/۱۳۷۳)
برج مینو (۱۳۷۴)
آژانس شیشه‌ای (۱۳۷۶)
روبان قرمز (۱۳۷۷)
موج مرده (۱۳۷۹)
ارتفاع پست (۱۳۸۰)
به رنگ ارغوان (۱۳۸۳)
به نام پدر (۱۳۸۴)
دعوت (۱۳۸۷)
گزارش یک جشن (۱۳۸۹)
چمران (۱۳۹۱)
سریال‌های تلویزیونی
خاک سرخ (۱۳۸۱)
حلقهٔ سبز (۱۳۸۵) -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.