مستند «رویای بهشت» - با موضوع فرش ایرانی

مستند «رویای بهشت» - با موضوع فرش ایرانی
دانلود مستند «رویای بهشت» با کیفیت فول اچ دی FullHD
به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، معصومه نورمحمدی کارگردان «رویای بهشت» درباره ساخت این اثر توضیح داد: این فیلم مستند ۳۰ دقیقه ای درباره فرش ایرانی است و در پی امضای تفاهمنامه بین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مرکز ملی فرش ایران، جزو آثاری بود که قرار شد مشترکا بین این دو ساخته شود.
وی افزود: محقق «رویای بهشت» طی تحقیقات بسیاری که داشت به این نکته رسید که فرش ایرانی ارتباط عمیقی با باغ ایرانی دارد. ضمن اینکه در نهایت با اعتقادات مذهبی و عرفانی ایرانی ها نیز همخوان است.
این مستندساز تأکید کرد: ایرانی ها با بافتن فرش هایی با طرح باغ ایرانی به نوعی باغ بهشت و بهشت موعود را به خانه خود می آورند و باغی از باغهای بهشت را در خانه خود می گسترانند.
نورمحمدی یادآور شد: کارشناس این مستند خانم فریال جواهریان بود که کمک زیادی به ما کرد. همچنین شاهچراغی کارشناس دیگری بود و هر دو این عزیزان در زمینه باغ فرش ها متخصص هستند و یاری بسیاری به ما رساندند.
وی در پایان با اشاره به حضور «باغ بهشت» در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اظهار کرد:به فرش هایی که نقشه باغ را روی آن پیاده می کنند باغ فرش می گویند و ما برای ساخت این اثر به باغ هایی چون، باغ فین کاشان و باغ شازده کرمان رفتیم و تصاویری از نمونه های باغ ایرانی در این مستند به نمایش درمی آید. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.