فیلم سینمایی کاپریکورن وان (آمریکا علیه آمریکا)

فیلم سینمایی کاپریکورن وان (آمریکا علیه آمریکا)
دانلودفیلم سینمایی کاپریکورن وان Capricorn One
پیتر هایمز با الهام از بدبینی مردم جهان به پروژه سفر به ماه سناریوی این فیلم را می نویسد. او بسیار هوشمندانه عمل می کند. در این فیلم سه فضانورد باید توسط سفینه کاپری کورن یک به کره مریخ بروند. او بسیار هوشمندانه مقصد را مریخ تعیین می کند زیرا اگر مقصد ماه باشد در واقع این شبهه بوجود می آمد که او دارد یک واقعه حقیقی را به تصویر می کشد. او دقیقا سه فضانورد را سوار بر سفینه می کند. آپولوی 11 نیز سه مسافر داشت.
اما لحظاتی قبل از پرتاپ سفینه یک مامور اطلاعاتی نزدیک سفینه می شود و با تهدید از سه فضانورد می خواهد سفینه را ترک کنند و با او بروند. آنها سه فضانورد را به جایی می برند که سطح مریخ و سفینه کاپریکورن یک را در آن شبیه سازی نموده اند و برای آنها توضیح می دهند که کاپریکورن یک بهیچ وجه شانس رسیدن به مقصد را ندارد و از آنجا که مردم آمریکا تاب شکست دیگری را ندارند لذا مجبوریم به آنها دروغ بگوئیم.

********
در بخشی از فیلم وقتی مامور ناسا از فضانوردان درخواست می کند بجای سفر واقعی به مریخ، جلوی دوربین رفته و ورود به مریخ را به دروغ به مردم اعلام کنند، با مالفت و اعتراض فضا نوردان مواجه می شود و او در پاسخ می گوید:
با این کار آبروی آمریکا حفظ می شود - برنامه (دروغین) سفر به ماه موقعیت سیاسی آمریکا را تثبیت و اقتصاد ما را پنجاه سال به جلو برد!

********
منشاء جعلی بودن فرود بر روی ماه در کتاب "ویلیام چارلز کایسینگ" نویسنده آمریکایی مطرح شده‌است. این نویسنده در کتاب خود با عنوان "ما هرگز به ماه نرفتیم" که در سال ۱۹۷۶ منتشر کرد این تئوری را ارائه کرد. همچنین "اندرو چاکین" در کتابی با عنوان "یک بشر روی ماه" که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد بر این باور است که در زمان مأموریت آپولو ۸ در دسامبر ۱۹۶۸ نیز این انگاره‌های جعلی بودن این مأموریت عنوان شد.
میلتون ویلیام کوپر (۱۹۴۳–۲۰۰۱) یک نویسنده و نظریه‌پرداز می‌باشد. او معتقد بود که تمام ماموریت‌های آپولو به ماه محصولاتی تمرینی بودند که بعداً صدا گزاری شدند.
و ....
-
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.