مستند نوفل لوشاتو 116 روز - هواپیمای حامل امام خمینی رحمة الله علیه بر فراز آسمان های اروپایی

مستند نوفل لوشاتو 116 روز - هواپیمای حامل امام خمینی رحمة الله علیه بر فراز آسمان های اروپایی
مستند نوفل لوشاتو 116 روز

عوامل:
کارگردان: فرشاد اکتسابی
دستیار کارگردان: پدرام علی‌زاده
چهره پردازی: فریور معیری
طراح صحنه و دکور: احمد گلریز
این مجموعه مستند به سفارش سیما فیلم ساخته شده است.
مجموعه مستند نوفل لوشاتو 116 روز با تهیه‌کنندگی و نویسندگی عبدالحمید ارجمند پیرامون هجرت حضرت امام خمینی به فرانسه در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای ساخته شده است.

بعد از انزوای مذهب و فراموشی روحانیون مسیحی نوفل لوشاتو چشم به رویدادی بسیار و مهم داشت حضور یک روحانی عالی مقام و یک مرجع دینی که ایرانیان اورا رهبر واقعی خود می دانستند در مرکز فرهنگی اروپا برای جهان غرب غیر قابل انتظار بود. او با کلامی مملو از درایت و هوشیاری ، انقلابی بزرگ را هزاران کیلیمتر دور از وطنش هدایت می کرد.
این مستند با محاصره خانه حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در نجف و فشاری که بعثی‌ها وارد می‌کنند تا رابطه حضرت امام با اطرافیانش قطع شود، آغاز می‌شود و پایان آن ورود پیروزمندانه امام به ایران در 12 بهمن 57 است.
این فیلم 116 روز اقامت حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در نوفل لوشاتو (دهکده‌ای در نزدیکی فرانسه) را در دوران طولانی هجرتشان به تصویر می‌کشد.
بخش بازسازی را با پیدا ‌کردن بازیگری که از نظر فیزیکی شباهت بسیار نزدیکی به امام خمینی (س) دارد با نام اکبر رحیمی آغاز کردیم و لوکیشن‌ ما که خانه و باغچه حضرت امام در نوفل لوشاتو و محل نماز و ملاقات‌های ایشان بود، در مجموعه کاخ موزه‌های سعد‌آباد بوده است.
وی ادامه داد: در همین خانه بود که امام خمینی(س) با افرادی چون کریم سنجابی ، شهید بهشتی ، بازرگان و جلال تهرانی دیدار کردند و امام در همین خانه اداره انقلاب اسلامی را برعهده داشت.
حدود 12 بازیگر و بیش از 300 هنرور در این مجموعه مستند ایفای نقش کردند. در این مستند با شاهدان داخلی و خارجی واقعه گفتگو شده است که بخشی از مصاحبه‌ها درفرانسه انجام گرفته است ، دست‌اندرکاران دولت وقت کارتر ، ریچارد مورفی ، تعدادی از کارکنان سفارت وقت آمریکا در تهران ، محافظ‌ شاه ، وزیر خارجه وقت انگلیس ، وزیر انرژی وقت انگلیس ، رییس‌جمهور وقت فرانسه و هلموت اشمیت صدر‌ اعظم آلمان آز آن دست هستند.
در این مستند مسایل فرعی نیز مدنظر قرار گرفته از جمله داستان کنفرانس گوآدلورا که سران کشورهای غربی در آن جمع شده بودند تا علیه انقلاب تصمیمی بگیرند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.