مستند "دختر نهضت"

مستند "دختر نهضت"
دانلود مستند دختر نهضت
مستند «دختر نهضت» با موضوع فعالیت یکی از مربیان زن سازمان نهضت سوادآموزی در دهه ۶۰، یکشنبه ششم دی ماه از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سازمان نهضت سواد آموزی ایران از جمله نهادهای مولود انقلاب اسلامی است، امام خمینی (ره) در سال 1358 با هدف آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند، فرمان تاسیس آن را صادر کردند و این شجره مبارکه، از آن هنگام تا امروز، موجب باسوادی و سوق دادن بسیاری از افرادی که در مناطق محروم زندگی می‌کردند، به سوی تحصیلات بالا‌تر و حتی عالیه شده است.

هفتم دی ماه یادآور آن فرمان تاریخی است، فرمانی که بنیان گذار کبیر انقلاب با صدور آن سبب شدند بسیاری از نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالانی که دسترسی به امکانات آموزشی نداشتند، در کمتر زمانی سواد خواندن و نوشتن بیاموزند و برخی از آن‌ها به دانشگاه راه یابند.

«دختر نهضت» روایت گر این اتفاق مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ این مستند از زبان بانویی روایت می‌شود که در دهه 60 برای گذراندن دوره‌های تربیت مربی ویژه نهضت سوادآموزی اعلام آمادگی کرد و پس از چند ماه، راهی روستاهایی در اطراف کلیبر استان آذربایجان شد که از حداقل امکانات آموزشی هم برخوردار نبودند.

او تعریف می‌کند که چگونه با سختی فراوان اما با عشق و شیرینی خاصی، کار تدریس را شروع کرده و این امر، تا چه حد در رشد و تعالی روحی خودش نیز موثر بوده است.

در این مستند با برخی اعضای خانواده این بانوی فداکار هم مصاحبه شده است.

سید جمال عود سیمین تهیه کننده و مسعود کارگر، کارگردانی «دختر نهضت» را بر عهده داشته‌اند -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.