مستند نجوای درون - مستند زندگینامه مرحوم حجت الاسلام شیخ احمد کافی رحمة الله علیه

مستند نجوای درون - مستند زندگینامه مرحوم حجت الاسلام شیخ احمد کافی رحمة الله علیه
مستند نجوای درون
مستند زندگینامه مرحوم حجت الاسلام شیخ احمد کافی

«نجوای درون» راهی برای شناسايی شخصيت‌های مذهبی است
مجموعه مستند نجوای درون با معرفی شخصيت‌های مذهبی و مداحان فتح بابی برای شناخت بيشتر مخاطبان، به ويژه نسل جوان است.
«علی مهام»، تهيه‌كننده و كارگردان مستند و فيلم‌های قرآنی، درباره روند ساخت مستند «نجوای دورن» می گوید: مجموعه مستند «نجوای درون» كه در ۱۰ برنامه ۴۵ دقيقه‌ای توليد شده است. هر كدام از اين بخش‌ها كه به زندگی يكی از مداحان می‌پردازد، در حدود هفت الی هشت روز تصويربرداری و تدوين داشته است. ميان تمام كارهايی كه تا به حال ساخته‌ام انگيزه مشتركی وجود دارد و دليل آن علاقه‌ای است كه به اين ژانر دارم.
مهام كه تهيه‌كنندگی مجموعه تلويزيونی قرآنی «آخرين غزل» را برعهده داشته است.
اين مجموعه مستند به روايت زندگی افرادی مانند مرحوم حاج ميرهادی، مرحوم آيت‌الله شاه‌آبادی، مرحوم آيت‌الله ‌استرآبادی، مرحوم حجت‌الاسلام كافی، مرحوم فيض ‌كاشانی و ... می‌پردازد. اكثر اين شخصيت‌ها كسانی هستند كه نسل جوان شناخت درست و كاملی از آنها ندارند. علاوه بر نسل جوان، مداحان و كسانی كه پيگير كارهای مذهبی و اشعار مذهبی هستند نيز در مواردی شناخت كاملی از اين افراد ندارند. «نجوای درون» در واقع فتح بابی برای شناسايی چنين شخصيت‌هايی است. اين برنامه با كارهايی كه ويژه ماه رمضان ساخته می‌شود، متفاوت است و ويژگی آن به وجود آمدن مجموعه‌ای است كه پراكندگی‌های موجود در اين زمينه را برطرف می‌كند.
تهيه‌كننده فيلم «نيما يوشيج» به ديگر دلايل ساخت اين مستند اشاره كرد و افزود: اطلاع‌رسانی برای جوانان از ديگر اهدافی است كه در ساخت اين مجموعه در نظر گرفته شده است. نياز جامعه مذهبی شناخت افرادی است كه در حوزه‌های مداحی و اشعار مذهبی و ... صاحب سبك بوده‌اند.
عوامل فنی مستند «نجوای درون» عبارتند از:
علی مهام (تهيه‌كننده و كارگردان)
طاهريان (صدابردار)
محمد فراهانی (تصويربردار)
احمد رسول‌زاده (راوی)
كمال‌الدين فراهانی (شاعر)
خواننده (مهدی خطيب)
مستند «نجوای دورن» ۱۰ قسمت ۴۵ دقيقه‌ای تهیه شده است ، كه تصويربرداری آن در تهران و شهرستان‌هايی چون تبريز، قم، مشهد و ... انجام شده است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.

ویدئو های مرتبط