تاثیر نماز بر ژن ها و سرطان ها

تاثیر نماز بر ژن ها و سرطان ها
دکتر اسماعیل اکبری گفت: ما ژن اختصاصی معنویت را در انسان کشف کردیم و نشان دادیم که با اعتقاد به ذات مقدس الهی و نیایش او، ژن های بیماری زا و مخرب در انسان خاموش و ژن های مربوط به سلامت و خوش رفتاری و مهربانی در انسان، فعال می شوند.

وی با بیان این که در این تحقیق، پژوهشگران کشور از شش سال قبل از دو پروفایل ژنی سروتونین و دوپامین برای ردیابی مطالعات خود استفاده کرده اند افزود: نتایج این تحقیق که برای نخستین بار در دنیا، تغییر بیان ژنی و در پی آن تغییر رفتارهای جسمی و روانی را در افراد در پی معنویت درمانی نشان می دهد، به درخواست مسئولان دانشگاه کمبریج انگلیس، ماه آینده در این دانشگاه اعلام خواهد شد.

این جراح سرطان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این تغییرات ژنی در افراد معناگرا و افرادی که با اخلاص نماز می خوانند، حتی می تواند به نسل های بعدی این افراد منتقل شوند و این اعتقاد که ما برای خانواده های مومن ارزش بیشتری قائلیم از نظر علمی هم واقعیت دارد چون افراد این خانواده ها، اشخاص سالم تری هستند.

وی گفت: تحقیقات در زمینه معنویت درمانی در ادیان دیگر نیز همچون مسیــحیت انجام می گیرد و چند سالی است که محققان به پژوهش های مشابه ما روی آورده اند.

دکتر اکبری گفت: ما در تحقیقات مان به علاوه، تاثیر معنویت یعنی ایمان قلبی به وجود قدرتی مهربان و محافظ و بسیار قدرتمند را بر هورمون های بدن نیز بررسی و در پژوهشی دیگر ثابت کردیم که نماز با توجه و ایمان قلبی به بخشندگی و حمایت خداوند، میزان هورمون کورتیزول را هم در بدن کاهش می دهد.

وی به روش اجرای این تحقیق نیز اشاره کرد و گفت: در این مطالعه، ما میزان کورتیزول را در سه گروه از افراد، شامل مبتلایان به سرطان تحت معنویت درمانی، مبتلایان به سرطان تحت درمان های متداول دارویی و افراد سالم ، در مراحل مختلف سنجش و مشخص کردیم ، کورتیزول با معنویت درمانی به شدت کاهش می یابد.

رییس مرکز تحقیقات سرطان به بالا بودن شدید کورتیزول یا هورمون های کورتونی در مبتلایان به بیماری های سخت مانند سرطان، هورمونی که از غدد فوق کلیوی در جریان بیماری ها ترشح می شوند و موجب اضطراب بیماران می شود ، اشاره کرد و گفت: پایین آمدن این هورمون به نفع درمان بیمار است و در تحقیقات ما مشخص شد این هورمون در جریان معنویت درمانی در بیماران حتی از افراد سالم نیز پایین تر می آید و به درمان آنها کمک می کند.

وی گفت : تحقیقات نشان می دهد اگر افراد در 17 رکعت نماز برای لحظاتی دل به خداوند بسپارند و به ایمان قلبی برسند، تمام این اتفاقات از کاهش کورتیزول و حتی تغییر بیان ژن ها به سمت سلامت، در آنها اتفاق می افتد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.

ویدئو های مرتبط