مجموعه مستند دوران جولیانی - قسمت اول

مجموعه مستند دوران جولیانی - قسمت اول
مستند دوران جولیانی

موضوع تاریخ سازی و قهرمان پروری رسانه های آمریکایی
شاید در رسانه ها دیده باشید یا شنیده باشید که در فضای رسانه ای امریکا، چه بسیار سیاسیونی بوده اند که به رغم ضعف و ناتوانی شخصیتی خود توانسته اند در فضای قهرمان پرور این کشور به یک قهرمان ملی تبدیل شوند و به مدد رسانه این امکان برایشان فراهم شده است که از مرزهای سیاست عبور کرده و به شخصیت های افسانه ای تبدیل شوند.از این رو می‌توان قهرمان سازی شخصیت ها را یکی از کارکردهای رسانه در آمریکا تلقی کرد.
بسیاری بر این باوراند که روند پیشرفت سیاسی «رودولف جولیانی» شهردار نیویورک یک روند ناگهانی بوده است و به نوعی برخی این امر را یک پروژه قهرمان پروری محض از طرف رسانه های وابسته به نظام سرمایه داری ایالات متحده میدانند.جولیانی در سال 2001 یعنی زمانی که حملات 11 سپتامبر رخ داده است، شهردار نیویورک بود و در دو دوره در این سمت ابقا شد که امروز در جامعه امریکا بعنوان یک اسطوره ملی شناخته می‌شود.
زندگی، عملکرد و سیاست های جولیانی، موضوع این مستند است، مردی که در برهه ای از زمان، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهور نیز شناخته می شد.
یکی از شاخص ترین جملات جولیانی در میتینگ هایش این بود که «خدا را شکر جرج بوش رئیس جمهور ماست»؛ مستند «دوران جولیانی» چشم‌انداز جامعی از وضعیت شهردار نیویورک را به نمایش می‌گذارد.
مستند «دوران جولیانی» درباره روند تحریف و تبدیل یکی از پرحاشیه ترین شخصیت های سیاسی و اجتماعی آمریکا به قهرمانی ملی توسط رسانه های وابسته به نظام سرمایه داری است. حقیقت آن است که رسانه های دولتی در ایالات متحده، نقش زیادی در شکل بخشی به نظام سرمایه داری دارند و در این راستا، قهرمان سازی یکی از کارهای روزمره آنهاست. به دیگر بیان، رسانه ها در دنیای غرب به ویژه آمریکا دارای کارکردهای مختلفی هستند که از آن جمله می توان تاریخ سازی را نام برد، مسئله ای که قهرمانان از دل آن بیرون می آیند و ملتی را نجات می دهند بی آنکه در واقعیت چنین چیزی رخ داده باشد. در مستند «دوران جولیانی» به بخشی از زندگی سیاسی و اجتماعی رودولف جولیانی شهردار سابق نیویورک پرداخته می شود؛ مردی که برخی عقیده دارند به موفقیت هایی رسیده که در حالت عادی غیر ممکن بوده است. جولیانی همان شخصی بود که در زمان حادثه حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شهردار نیویوریک بود و جمله مشهور خود یعنی خدا را شکر که بوش رئیس جمهور ماست را مطرح کرد. زندگی، عملکرد و سیاست های جولیانی، موضوع این مستند است، مردی که دو دوره شهردار نیویورک بود و در برهه ای از زمان، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهور نیز شناخته می شد. کوین کیتینگ کارگردانی این مستند را بر عهده داشته است.
این مستند چند قسمتی به کارگردانی «کوین کیتینگ» ساخته شده است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.