سفرهای علمی - این داستان آب و هوا

سفرهای علمی - این داستان آب و هوا
مجموعه سفرهای علمی

سفرهای علمی یا اتوبوس مدرسه جادویی(به انگلیسی: The Magic School Bus) انیمیشنی تلویزیونی است که از روی اتوبوس مدرسه جادویی|کتابی به همین نام به نویسندگی جونا کول توسط ساتردی مورنینگ آمریکا ساخته شده‌است.
خانم فریزل، معلم عجیب و غریبی است و یک اتوبوس مدرسۀ عجیب‌تر از خودش دارد که با آن دانش‌آموزانش را به سفرهای علمی خیلی عجیب و باورنکردنی و در عین حال بسیار هیجان‌انگیز می‌برد.
جانت، آرنولد، کیشا، رالفی، کارلوس، دورتی آن، رالتی، واندا لی، تی‌وی و تیم در کلاس خانم فریزل درس می‌خوانند. یک مارمولک سبز کوچک نیز همیشه آنها را در سفرها همراهی می‌کند. بچه‌ها به کمک اتوبوس‌مدرسۀ جادویی‌شان برای سفرهای خاصِ خود آماده می‌شوند. گاهی به اندازۀ یک ذرۀ بسیار ریز درآمده و به داخل بدن انسان سفر می‌کنند، گاهی همراه با یک قطرۀ آب که از سطح دریا جدا شده و بخار می‌شود به آسمان می‌روند و گاهی هم بسیار بزرگ شده و با یک دایناسور می‌جنگند. اتوبوس برای هر سفر، خود را به شکلی درمی‌آورد. او می‌تواند مثل یک قایق بر روی آب شناور شود، یا مثل یک زیردریایی به اعماق آب‌ها برود و یا مثل یک سفینه به فضا سفر کند… شاگردان کلاس خانم فریزل در سفرهای علمی خود تجربیات منحصر به فردی کسب کرده و ما را نیز از نزدیک با مطالب علمی‌ای که آموخته‌اند آشنا می‌کنند.
مجموعۀ «سفرهای علمی» با نام اصلی «اتوبوس‌مدرسۀ جادویی» The Magic School Bus بر اساس کتاب‌هایی به همین نام نوشتۀ جوانا کول Joanna Cole و بروس دگن Bruce Degen برای گروه سنی کودک تولید شده است. این مجموعه در 4 فصل و مجموع 52 قسمت تولید شده که از این تعداد، یک فصل در آرشیو شبکه پویا موجود است. صداپیشۀ اصلی نقش خانم فریزل در 1996 توانست جایزۀ امی را از آنِ خود کند. اتوبوس‌مدرسۀ جادویی، یک سایت علمی با بازی‌های علمی و آموزنده نیز به زبان انگلیسی در اختیار علاقمندان قرار داده است.
مجله جهانی انیمیشن به قلم آنه ماریا مودی، تهیه کننده اتوبوس مدرسه جاویی - دبورا فورت - چنین می گوید :
این انیمیشن به دلیل ترکیب زیبایی که از آموزش و سرگرمی ساخته، مورد توجه قرار گرفته است.
براد کستینگ اند کیبل می گوید:
این انیمیشن در میان بالاترین رده های پی بی اس برای کودکان دبستانی قرار داشته است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.