مستند برادران زمین

مستند برادران زمین
مستند برادران زمین

مشاغل سخت در همه جای دنیا و در همه نوع اقلیمی هستند اما برخی شغل ها وجود دارند که نامشان گویای سختی شان است.
کارگران معدن زغال سنگ عنوان مستندی است که موضوع آن از نامش پیداست؛ کار در معادنی که هر لحظه بیم انفجارشان می رود و علاوه بر این اگر کارگران در طول دوران کاری خود انفجاری هم نبینند، گازها و بخارات سمی که هر روز استنشاق می کنند آنها را فرسوده تر و توانشان را کمتر می کند.
در این مستند که با عنوان «برادران زمین» پخش می شود یکی از روزهای کاری کارگران معدن زغال سنگ طزره از ابتدا تا انتها روایت خواهد شد.
هر یک از کارگردان ابتدا با معرفی خود، سابقه کوتاهی از مدت زمانی را که در این معدن مشغول به کارند بیان می کنند و سپس از خاطرات خود می گویند.
مستندساز با کارگران به داخل تونل های باریک می رود و در حین کار از آنها سوالات می پرسد؛ کارگران معدن از آرزوهایشان می گویند و اینکه دوست داشتند چه شغل دیگری غیر از این داشته باشند.
به منظور ارج نهادن به مقام شامخ کارگر و اهمیت کسب رزق حلال، سیمای مرکز سمنان تلاش خستگی ناپذیر کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی را به تصویر کشید.

این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد صنگوری ، تلاش کارگران معدن طزره البرز شرقی را در عمق زمین به تصویر می کشد که با زحمت و تلاش فراوان و امید در پی کسب روزی حلال و خدمت به میهن هستند.
مستند برادران زمین که تاکنون در جشنواره های متعددی از جمله بهترین فیلم مستند جشنواره ملی فیلم های صنعتی، بهترین فیلم مستند جشنواره تولید ملی اصفهان، کاندیدای جشنواره جهاد دانشگاهی، برگزیده جشنواره فیلم مستند وارش و حضور در جشنواره سینما حقیقت شرکت و جوایزی را از آن خود کرده است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.