دانلود مستند ماریا

دانلود مستند ماریا
مستند ماریا

این مستند زیبا در مورد پیر مردی است مهربان که از خرسی نگه داری می کند که مادر خود را در کودکی از دست داده. نام این خرس ماریا است.
مستند " ماریا" به تهیه کنندگی مهدی بمانی در یک کلاکت سی دقیقه ای ساخته شده است. این مستند درباره یک خرس است که به مدت 23 سال با صاحبش در شهر دوشنبه تاجیکستان زندگی می کند.
مهدی بمانی درباره ساخت این مستند می گوید: سال ۲۰۰۳ میلادی که برای اولین بار به تاجیکستان رفتم، یک پیرمرد را با یک خرس در پارک لنین شهر دوشنبه دیدم. آن زمان پیرمرد ۲ سامانی پول می گرفت و اجازه می داد تا با خرسش عکس بگیرند! مجددا سال ۲۰۰۶ بود که دیگر بار به تاجیکستان رفتم و دوباره با خرس و پیرمرد دیدار داشتم. کم کم با آغاز دوستی بین ما، قصه ماریا نیز شکل گرفت و من این مستند را در دو دوره فیلمبرداری کردم. اوایل با فرمت دی وی کم و از سال ۲۰۱۰ با فرمت اچ دی کار کردم.
رابطه این دو با هم، قصه عجیبی بود. من موفق شدم در طول ۶ سال در فصول مختلف، زندگی پیرمرد و خرس را ثبت کنم و اخیرا تصمیم گرفتم نسخه ای کوتاه از این فیلم را تدوین کنم یعنی همان «ماریا» که قرار شد از شبکه مستند پخش شود. نسخه بلند این فیلم نیز احتمالا تا انتهای سال ۹۵ آماده می شود و ساختار داستانی تری خواهد داشت. اوایل برقراری ارتباط با او کمی سخت بود. البته ایرانی بودنم خیلی به تسهیل این کار کمک می کرد و باعث شد زودتر دوستی بین مان شکل بگیرد به ویژه که در تاجیکستان، مردم احترام زیادی برای ایرانی ها قائل هستند. من به مرور با خانواده پیرمرد نیز آشنا شدم و این کمک می کرد که ما بتوانیم با ورود به خانه و زندگی او، درک بهتری از یکدیگر داشته باشیم.
عوامل این مستند عبارتند از تدوین و کارگردانی: مهدی بمانی، نویسنده: مهری گرمسیر، موسیقی متن: طالب خان شهیدی، صدا: آناستازیا پان کراتووا، مدیر فیلمبرداری: مهدی بمانی، عکس: پروین سعادتی، مجری طرح و مدیر تولید: مهری بمانی، دستیاران: آبتین بمانی، تهمینه میر شکر، صاحبقران شیخف، لاله یونس اخونوا، با تشکر از: وزارت امور خارجه تاجیکستان، خانواده شیخف، باغ وحش دوشنبه، تهیه کننده : مهدی بمانی با مشارکت شبکه مستند سیما. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.