دانلود مستند آوانتاژ (14-)
«به اضافه مستند» به تهیه کنندگی محمد حسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان با اجرای علی صدری نیا با پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون به بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند خواهد پرداخت.
«اُبوایست» به معنی نوازنده ساز «اُبوا»، از سازهای تخصصی مجید انتظامی است و این مستند پرترهای از مجید انتظامی است.
مستند «آوانتاژ»
فیلم مستند سینمایی «آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت از ۲۳ اسفند ماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران عمومی می شود.
این فیلم روایتی از زندگی تعدادی کارتنخواب رو به بهبود است که مسیر تلاش برای بهتر زندگی کردن را طی میکنند. آنها همه برخواسته از گور هستند.
آوانتاژ فیلم مستند روایتگر شرایط گذشته و حال تعدادی کارتن خواب تغییر وضعیت داده است که یک تیم فوتبال تشکیل داده اند و برای اثبات تیم خود باید در مسابقه با تیم پیشکسوتان استقلال تهران برنده بازی شوند. آسمونی در این مقاله به بهانه اکران عمومی آن، مطالبی در مورد مستند آوانتاژ برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.
این کارگردان پیش از این فیلمهای مستندی چون «جایی که آدمها درخت میشوند»، «خونمردگی»، «بختک» و «معلق» را ساخته است.
“آوانتاژ” تا کنون عناوینی چون: برنده تندیسهای بهترین کارگردانی فیلمهای بلند، بهترین موسیقی و بهترین صدا و نامزدی بهترین تدوین دهمین جشنواره سینماحقیقت، نامزدی بهترین فیلم هنروتجربه، نامزدی سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده است.
از دیگر عوامل اصلی این فیلم میتوان به فیلمبردار: جواد رزاقیزاده، صدابردار: مهدی کارت، تدوین: اسماعیل علیزاده، صداگذار: آرش قاسمی، آهنگساز: صبا ندایی، اتالوناژ: حمیدرضا فطورهچیان و سیندخت رحیمیان، دستیاران کارگردان: امین مختاری و مهرداد خانی، عکاس: سجاد عسکری، تهیهکننده: محمد کارت و آبان عسکری، محصول شبکه مستند سیما اشاره کرد.
محمد کارت بازیگر و مستندساز سینما با جدیدترین اثر مستندش «آوانتاژ» به بخش مسابقه ملی دهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت راه یافت.
وی دربارهی موضوع این فیلم به خبرنگار روابط عمومی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت گفت: آوانتاژ روایتگر حال، آینده و کمی از گذشتهی تعدادی کارتنخواب در حال بهبودی است. عدهای از آنها که در حال بهبودی هستند، تیم فوتبالی تشکیل میدهند و برای مسابقه با پیشکسوتان استقلال آماده میشوند تا اگر در این مسابقه برنده شوند، تیم آنها به عنوان یک تیم باشگاهی در تهران به ثبت برسد.
کارت با اشاره به این که از زمان تمرین این تیم فوتبال تا هنگام مسابقه هفت ماه سپری شد، توضیح داد: ما پس از پیش تولید طولانی، تیرماه سال گذشته کار را کلید زدیم و فیلمبرداری هشت ماه ادامه داشت. ۶ ماه هم برای مراحل پس از تولید زمان صرف شد تا آمادهی اولین نمایش عمومی در جشنواره سینماحقیقت شود.
این مستندساز جشنواره بینالمللی سینماحقیقت را فرصتی برای درک پیرامون زندگی دانست و افزود: عیار کیفی فیلمهایی که به این جشنواره راه مییابند نسبتاً بالاست و تماشاگر سینماحقیقت با دنبال کردن این آثار مسلماً یکی دو فیلم را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. فیلمهای مستند تاثیر بالایی بر مخاطب باقی میگذارند و تماشاگر این فیلمها علاوه بر سرگرم شدن، به درکی از پیرامون خود میرسند.
وی با بیان این که جشنواره سینماحقیقت برای مستندسازان و مخاطبان جذاب است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که هر سال در این جشنواره شرکت میکنم، این است که با دیدن هر فیلم گویا یک کتاب را خواندهام. مخاطبان هم در طی سالهای اخیر به جشنواره سینماحقیقت روی خوش نشان دادهاند و اغلب فیلمهای جشنواره پُرمخاطب اکران شدهاند.
کارگردان «خونمردگی» دربارهی بحث داوری جشنواره هم اظهار کرد: اگر در حیطه داوریها به عوامل فنی سینما توجه بیشتری شود، انگیزهها بیشتر خواهد شد. افراد متخصص در جمع عوامل فنی سینما بسیارند و با اختصاص جایزههای بیشتر به عوامل فنی، جشنواره سینماحقیقت به جشنوارهای تخصصیتر تبدیل خواهد شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که فیلمهای منتخب این دوره از جشنواره هم مانند بسیاری از مستندهای سالهای گذشته بتوانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. -
«اُبوایست» به معنی نوازنده ساز «اُبوا»، از سازهای تخصصی مجید انتظامی است و این مستند پرترهای از مجید انتظامی است.
مستند «آوانتاژ»
فیلم مستند سینمایی «آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت از ۲۳ اسفند ماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران عمومی می شود.
این فیلم روایتی از زندگی تعدادی کارتنخواب رو به بهبود است که مسیر تلاش برای بهتر زندگی کردن را طی میکنند. آنها همه برخواسته از گور هستند.
آوانتاژ فیلم مستند روایتگر شرایط گذشته و حال تعدادی کارتن خواب تغییر وضعیت داده است که یک تیم فوتبال تشکیل داده اند و برای اثبات تیم خود باید در مسابقه با تیم پیشکسوتان استقلال تهران برنده بازی شوند. آسمونی در این مقاله به بهانه اکران عمومی آن، مطالبی در مورد مستند آوانتاژ برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.
این کارگردان پیش از این فیلمهای مستندی چون «جایی که آدمها درخت میشوند»، «خونمردگی»، «بختک» و «معلق» را ساخته است.
“آوانتاژ” تا کنون عناوینی چون: برنده تندیسهای بهترین کارگردانی فیلمهای بلند، بهترین موسیقی و بهترین صدا و نامزدی بهترین تدوین دهمین جشنواره سینماحقیقت، نامزدی بهترین فیلم هنروتجربه، نامزدی سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده است.
از دیگر عوامل اصلی این فیلم میتوان به فیلمبردار: جواد رزاقیزاده، صدابردار: مهدی کارت، تدوین: اسماعیل علیزاده، صداگذار: آرش قاسمی، آهنگساز: صبا ندایی، اتالوناژ: حمیدرضا فطورهچیان و سیندخت رحیمیان، دستیاران کارگردان: امین مختاری و مهرداد خانی، عکاس: سجاد عسکری، تهیهکننده: محمد کارت و آبان عسکری، محصول شبکه مستند سیما اشاره کرد.
محمد کارت بازیگر و مستندساز سینما با جدیدترین اثر مستندش «آوانتاژ» به بخش مسابقه ملی دهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت راه یافت.
وی دربارهی موضوع این فیلم به خبرنگار روابط عمومی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت گفت: آوانتاژ روایتگر حال، آینده و کمی از گذشتهی تعدادی کارتنخواب در حال بهبودی است. عدهای از آنها که در حال بهبودی هستند، تیم فوتبالی تشکیل میدهند و برای مسابقه با پیشکسوتان استقلال آماده میشوند تا اگر در این مسابقه برنده شوند، تیم آنها به عنوان یک تیم باشگاهی در تهران به ثبت برسد.
کارت با اشاره به این که از زمان تمرین این تیم فوتبال تا هنگام مسابقه هفت ماه سپری شد، توضیح داد: ما پس از پیش تولید طولانی، تیرماه سال گذشته کار را کلید زدیم و فیلمبرداری هشت ماه ادامه داشت. ۶ ماه هم برای مراحل پس از تولید زمان صرف شد تا آمادهی اولین نمایش عمومی در جشنواره سینماحقیقت شود.
این مستندساز جشنواره بینالمللی سینماحقیقت را فرصتی برای درک پیرامون زندگی دانست و افزود: عیار کیفی فیلمهایی که به این جشنواره راه مییابند نسبتاً بالاست و تماشاگر سینماحقیقت با دنبال کردن این آثار مسلماً یکی دو فیلم را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. فیلمهای مستند تاثیر بالایی بر مخاطب باقی میگذارند و تماشاگر این فیلمها علاوه بر سرگرم شدن، به درکی از پیرامون خود میرسند.
وی با بیان این که جشنواره سینماحقیقت برای مستندسازان و مخاطبان جذاب است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که هر سال در این جشنواره شرکت میکنم، این است که با دیدن هر فیلم گویا یک کتاب را خواندهام. مخاطبان هم در طی سالهای اخیر به جشنواره سینماحقیقت روی خوش نشان دادهاند و اغلب فیلمهای جشنواره پُرمخاطب اکران شدهاند.
کارگردان «خونمردگی» دربارهی بحث داوری جشنواره هم اظهار کرد: اگر در حیطه داوریها به عوامل فنی سینما توجه بیشتری شود، انگیزهها بیشتر خواهد شد. افراد متخصص در جمع عوامل فنی سینما بسیارند و با اختصاص جایزههای بیشتر به عوامل فنی، جشنواره سینماحقیقت به جشنوارهای تخصصیتر تبدیل خواهد شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که فیلمهای منتخب این دوره از جشنواره هم مانند بسیاری از مستندهای سالهای گذشته بتوانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.