دانلود مستند اهل فتوّت (آیین های جوانمردی) - قسمت پنجم - لوطیان

دانلود مستند اهل فتوّت (آیین های جوانمردی) - قسمت پنجم - لوطیان
اهل فتوت
این مجموعه تلاش دارد آیین های جوانمردی در ایران از زمان پهلوانان اسطوره ای تا عیاران و فتوتیون و لوطیان را بررسی کند و به حضور آنها در بزنگاه های تاریخی و تاثیرِ حکمت و اخلاقِ جوانمردی در زمان بحران هویتی و اخلاق که در پی اشغال دامن جامعۀ ایرانی را فرا گرفته است، بپردازد.
این مجموعه پلی بین آیین جوانمردی و فتوت در گذشته و امروز باشد و سلسله هایی که بر روند پهلوانی از گذشته تا به امروز موثر بوده اند را به تصویر می کشد. به این منظور ابتدا به مقبره فردوسی در طوس رفتیم تا عیاران اسطوره ای همچون رستم، کیخسرو، سیاوش و... را به تصویر بکشیم. سپس به مزار شیخ احمد جام در تربت جام رفتیم و پس از آن نیز در شهرهای شیراز، اصفهان، فیروز آباد، اردستان، تبریز و اردبیل تصویر برداری کردیم و سپس به خوی و مزار پوریای ولی رفتیم. در آخر هم تصویربرداری در تهران ادامه داشت و در نهایت در دزفول و مزار یعقوب لیث صفاری تصویر گرفته شده است.
این کارگردان و تهیه کننده ادامه داد: مجموعه آیین های جوانمردی با عنوان « اهل فتوت» در 6 قسمت 50 دقیقه ای آیین های پهلوانی ایرانیان را از لحظه شکل گیری تا به امروز در دو بخش مستند و بازسازی نمایشی تصویر می کند و در ساخت آن پهلوانان کشورمان همچون استاد توپچی نیز به عنوان بازیگر با ما همکاری می کنند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.