مجموعه مستند من با تولیدات کشور خودم زندگی می کنم - قسمت دوم

مجموعه مستند من با تولیدات کشور خودم زندگی می کنم - قسمت دوم
مجموعه مستند من با تولیدات کشور خودم زندگی می کنم، روایتی فرانسوی از اقتصاد مقاومتی.
یکی از خبرنگاران فرانسوی به بررسی وضعیت زندگی هم وطنان خود می پردازد، اینکه چگونه بسیاری از محصولات مورد استفاده آنها خارجی هستند. و یک سال با محصولات فرانسوی زندگی می کند.
آیا ما ایرانی ها با محصولات کشور خودمان زندگی می کنیم؟ مجموعه «من با تولیدات کشور خودم زندگی می کنم» که از شبکه افق پخش شده است می خواهد نشان دهد هر کس در هر جایگاهی چگونه می تواند به اقتصاد ملی کشورش کمک کند و به عبارتی الگویی که در این مجموعه مستند ارائه می شود، می تواند برای مصرف کننده ایرانی نیز مفید باشد.
توجه به تولید ملی می تواند منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی شود، الگوی ارائه شده برای مصرف تولیدات ملی نیز نه بر پایه تحریک عواطف میهن پرستانه بلکه باید ساختاری منطقی در راستای حفظ مشاغل و منافع جمعی و ملی داشته باشد.
در دومین قسمت از این مجموعه می بینیم دانشجویی فرانسوی به این می اندیشد که چگونه محصولات مختلف کشورهای خارجی می توانند زندگی عادی ما را در بر بگیرند.
او یک آزمایش ترتیب می دهد و از سمساری محل می خواهد محصولات خارجی خانه او را با خود ببرند و به ناگاه در می یابد باید ۹۵ درصد اسباب و اثاثیه منزلش را بفروشد.
او همچنین با مدیران شرکت های فرانسوی که کالاهای مختلفی تولید می کنند گفتگو می کند تا دریابد دلیل مصرف نکردن همه کالاهای آنها در کشور خودشان چیست. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.

ویدئو های مرتبط