مستند مزرعه ای که روئید و شهر شد

مستند مزرعه ای که روئید و شهر شد
مزرعه ای که رویید و شهر شد
سیستان و بلوچستان یکی از وسیع ترین استان های ایران به شمار می آید. در این استان اقوام بلوچ ایرانی با قدمتی بسیار زیاد همچنان علاوه بر حفظ آداب و سنن خود به زندگی در آن ادامه می دهند. در تقسیمات کشوری ایران زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان است. سرگذشت تاریخی این شهر طی دوران شکل گیری آن و وضعیت نوین و امروزی اش در این فیلم مستند به تصویر کشیده شده است.
مستند "مزرعه‌ای که روئید و شهر شد" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی یاسر خیر در یک قسمت 60 دقیقه‌ای به سفارش صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان تهیه شد.
این فیلم مستند یک شهر در دوره‌ای از تاریخ است. سفری درون شهری که نقبی به تاریخ می‌زند و نماهای مدرن را از جمله راه آهن و سازمان نوین اداری و آموزش و پرورش و زیر ساختارهای شهری و سیاست ورزی و سینما وهنر آفرینی را، در تکوین و پیدایش شهر زاهدان مورد بررسی قرار می‌دهد.
این مستند راویان مختلفی دارد و راوی اصلی می‌کوشد که با نگاه بی‌طرفانه، رازها و ناگفته‌ها و دیرینه شناسی این شهر را به تصویر بکشد. این مستند شش‌ماه پیش تولید داشته و تصویربرداری آن به مدت 18 روز انجام شده است که از شبکه مستند سیما پخش شده است.
عوامل مستند "مزرعه‌ای که روئید و شهر شد" عبارتند از:
طرح و تحقیق: محمدرضا ناصری‌نیا و یاسر خیر
تصویربردار: صادق سوری
تدوین و صداگذاری: محمد زارعی
مشاور کارگردان: فرهاد ورهرام -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.