مستند با هم

مستند با هم
مستند با هم

مشترکات ایران و تاجیکستان در «با هم» و در قالب یک مستند به تصویر کشیده شد.
مژگان صیادی که به همراه همسر فقیدش مستند «با هم» را ساخته، این اثر را نوعی تلاش برای به تصویر کشیدن مشترکات فرهنگی و اقتصادی ایران و تاجیکستان معرفی کرد.
این مستند در سال ۲۰۱۲ میلادی در کشور تاجیکستان ساخته شد و به فعالیت ها و همکاری های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور می پردازد.
ساختار فیلم بر اساس پرداختن به پیشینه و تاریخ مشترک دو کشور و روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تا به امروز ایران و تاجیکستان شکل گرفته و نریشن محور است.
در طول فیلم با سه گروه از ایرانیانی که از سال ها پیش در تاجیکستان فعالیت می کنند همراه می شویم و با آنها درباره فعالیت های مشترکشان با تاجیکستانی ها و تاثیراتی که این فعالیت ها بر دوستی دو ملت گذاشته، گفتگو می کنیم. از جمله این افراد امیرحسین سامی پزشک ایرانی است که در بیمارستان ابن سینای شهر دوشنبه کار می کند.
در کارخانه شیر شهر دوشنبه با تاجر موفق ایرانی عبدالوهاب صبغی گپ زده ایم و با مهندسان شرکت فرآب در شهر قرغان تپه تاجیکستان نیز به گفتگو نشسته ایم تا با نوع فعالیت آنها و نیز احساسات و عواطفشان نسبت به مردم تاجیک و تاجیکستان آشنا شویم.
عوامل این مستند عبارتند از تهیه کننده: مرتضی ندایی، تدوین و تصویر: مرتضی ندایی، انتخاب موسیقی: صبا ندایی، کارشناسان: عبدالمومن شریفی، ناظم میلیک، عکاس: مژگان صیادی، گوینده: سعید توکلی، وارد عطارپور، تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.