رونمایی از 114 دستاورد جدید هسته‌ای

رونمایی از 114 دستاورد جدید هسته‌ای
رئیس جمهور همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای از 114 دستاورد جدید صنعت هسته‌ای کشورمان در حوزه‌ها و صنایع مختلف از جمله اکتشاف، چرخه سوخت، فنی، پیشرفت لیزر، نیروگاهی، استخراج و پزشکی رونمایی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه ضمن بازدید از نمایشگاهی که در حاشیه مراسم سالروز فناوری هسته‌ای برپا شده بود، از 105 دستاورد جدید هسته‌ای در این محل رونمایی کرد و همزمان از ۵ دستاورد؛سامانه کنترلی پیشران هسته‌ای، رادیوداروی پیشرفته در تشخیص و درمان سرطان کبد، سامانه کوآنتوم تکنولوژی و یا در هم‌تنیدگی کوآنتومی، دستگاه سانتریفیوژ زونال پیوسته و دستگاه طیف سنج مادون قرمز FTIR در محل سالن اجلاس سران رونمایی کرد.

رئیس جمهور در این مراسم همچنین با ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی دستور آغاز عملیات و راه‌اندازی 4 دستاورد؛ عملیات نصب زنجیره ۲۰ تایی سانتریفیوژ و تولید نیمه صنعتی سانتریفیوژ IR6 با سوی 10، مرکز ملی فناوری خلاء، مرکز مدیریت پسمان غنی‌سازی و شتاب‌دهنده پزشکی را در اصفهان و دو مرکز نطنز و فردو صادر کرد.

رییس جمهوری پیش از اجرای عملیات نصب زنجیره میانی20 تایی سانتریفیوژ پیشرفته IR6 در سخنانی اظهارداشت: خوشحالیم که امروز زنجیره 20 تایی سانتریفویوژ آی آر 6 آغاز می شود . این دستاورد بسیار بزرگی برای ملت ایران خواهد بود. به نام خداوند بزرگ و با توسل به روح حضرت امام حسین (ع) آغاز نصب زنجیره 20 تایی سانتریفوژ آی آر 6 انجام می شود.

با تکمیل نهایی این زنجیره در آینده نزدیک، شرایط انجام تست های لازم فرآیندی فراهم خواهد شد.

این سانتریفیوژها در مرکز مدرن مونتاژ سانتریفیوژ ایران که بنا به دستور اخیرِ رهبر معظم انقلاب برپا شده است، تولید شده‌اند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.