رئیس جدید پنتاگون را بشناسید

رئیس جدید پنتاگون را بشناسید
نامزد وزارت دفاع آمریکا ممکن است سابقه سیاسی، تجربه سیاست خارجی و حتی درکی از امنیت ملی آمریکا نداشته باشد، اما یک چیز دارد که کافی است: تسلیم محض ترامپ است.

«پاتریک مایکل شاناهان » ۲۷ ژوئن ۱۹۶۲ (۶ تیر ۱۳۴۱) در شهر «پالو آلتو» ی ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد، اما در شهر «سیاتل» ایالت واشینگتن بزرگ شد. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه واشینگتن و سپس دو مدرک کارشناسی ارشد گرفت: یکی در رشته مهندسی مکانیک از «مؤسسه فناوری ماساچوست » ( MIT) و یکی در رشته مدیریت کسب‌وکار ( MBA) از «دانشکده مدیریت اسلون» در همان مؤسسه . شاناهان سال ۱۹۸۶، وقتی تنها ۲۴ سال داشت (و هنوز حتی مدرک کارشناسی ارشد خود را هم نگرفته بود) به عنوان کارشناس خدمات رایانه‌ای به بوئینگ پیوست و در پروژه بوئینگ ۷۷۷ مشغول به کار شد . وی سپس نایب‌رئیس بخش «هواپیماهای تجاری بوئینگ» و مدیرکل پروژه بوئینگ ۷۵۷ شد، جایی که مسئولیت طراحی، تولید و سوددهی خانواده هواپیماهای ۷۵۷ را به عهده داشت.


مقصد بعدی شاناهان در بوئینگ، «سامانه‌های بالگرد بوئینگ» در فیلادلفیا بود. وی در این سِمت، مسئولیت تمامی برنامه‌های هوایی ارتش آمریکا و فعالیت‌های تأسیسات بوئینگ در شهر فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا و شهر «میسا» در ایالت آریزونا بود. از جمله محصولات این تأسیسات، «وی-۲۲ آسپری [۱۲] » (محصول مشترک کمپانی‌های «بل هلیکوپتر» و «بوئینگ هلیکوپتر» که می‌تواند هم مانند هلیکوپتر و هم مانند هواپیما پرواز کند و گفته می‌شود ایده طراحی چنین پرنده‌ای پس از شکست آمریکا در طبس مطرح شده است ] )، «سی‌اچ -۴۷ شنوک » (بالگرد ترابری دوملخه) و «ای‌اچ -۶۴ آپاچی » (بالگرد تهاجمی). ماه دسامبر سال ۲۰۰۴، شاناهان در مسیر ترقی در کمپانی بوئینگ به عنوان نایب‌رئیس و مدیرکل بخش «سامانه‌های دفاع موشکی بوئینگ» انتخاب شد، جایی که بر پروژه‌های بزرگی از جمله «پدافند زمینی میانه مسیر» (برای رهگیری و هدف قرار دادن موشک‌ها در فاز میانه مسیر) «سامانه لیزری هوابرد» و «سامانه تاکتیکی پیشرفته لیزری» نظارت داشت. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.