عامل کشتارهای اخیر سودان کیست؟

عامل کشتارهای اخیر سودان کیست؟
حمیدتی؛ نایب رییس شورای نظامی سودان که دیده بان حقوق بشر از نیروهای وی با عنوان "مردان بی رحم" یاد کرده است متهم است که عامل اصلی کشتار از میان بردن تحصن نیروهای انقلابی در برابر پادگان شورای فرماندهی در خارطوم می باشد. اما وی کیست؟
محمد حمدان دقلو که به لقب حمیدتی معروف است از قبیله زریقات در اقلیم دارفور در غرب سودان است. در دهه بیست عمرش به تجارت شتر اشتغال داشت و بر برخی از معادن طلا در دارفور سیطره یافت. وی با تصمیم عمر البشیر رییس جمهور برکنار شده سودان رتبه سپهبد اولی دریافت کرد بدون آنکه از آکادمی نظامی فارغ التحصیل شده باشد. عمر بشیر در دوران ریاست جمهوری اش به او امتیازات و اختیارات گسترده ای بخشید.
حمیدتی نیروهایی که تعدادشان به حدود 40 هزار نفر می رسد و اکثرشان اهل دارفور هستند را فرماندهی می کند. این نیروها سلاح های سبک و خودروهایی با سیستم چهار چرخ متحرک دارند و "نیروهای واکنش سریع" نام گذاری شده اند. نیروهای حمیدتی متهم به ارتکاب جرایم گسترده ضد حقوق بشری در دارفور هستند که بی بی سی شمار قربانیان این جنایات را 300 هزار کشته و شمار بی خانمان شدگان را حدود دو میلیون نفر تخمین زده است.
گفتنی است حمیدتی از حمایت امارات و عربستان برخوردار است چرا که نیروهایش را برای جنگ علیه یمن در کنار ریاض و ابوظبی به این کشور فرستاده است. بسیاری بر این عقیده اند که این فرد به دنبال این است که حاکم آینده کشور سودان باشد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.