تفاهم نامه ایران و سوئیس برای ساخت دارو ضد سرطان

تفاهم نامه ایران و سوئیس برای ساخت دارو ضد سرطان
شرکت دارویی رش کشور سوئیس که جزو معتبرترین شرکت های جهان به شمار می رود، با عقد تفاهم نامه با شرکت داروسازی زهراوی تبریز در زمینه تولید داروهای سرطانی همکاری می کند.

مدیر منطقه‌ای شرکت رش پارس در مراسم عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت داروی سازی زهراوی تبریز، گفت: این شرکت برای کمک به بخش سلامت ایران نهایت همکاری را انجام می‌دهد و این همکاری‌ها از سال‌ها قبل شروع شده و در سال‌های اخیر تقویت شده است که rصد داریم این همکاری‌ها را توسعه دهیم.

فرید بیدگلی گفت: علاقمند به توسعه روابط فنی و تجهیزاتی با ایران هستیم و خوشبختانه شرکت داروسازی زهراوی در تبریز وجود دارد که تمام شرایط لازم برای همکاری با ما را دارا است.

وی از شرکت زهراوی به عنوان شریک تجاری خوب با رش سوئیس یاد کرد و اظهار داشت: راه اندازی خط تولید داروی جدید و بسیار قوی درمان سرطان توسط شرکت ما که جزو پیشروترین شرکت‌های داروسازی جهان در این حوزه است، نشانه‌ای از تعمیق روابط دارویی بین ایران و سوئیس به شمار می‌رود.

طبق این تفاهم نامه دو نوع دارو با نام‌های تجاری زلودا و ای پی (api) با نظارت و فناوری روز دنیا در شرکت زهراوی تبریز تولید می‌شود.

این دو محصول از خانواده آنتی متابولیت و ضدسرطان است که با تداخل در تولید پروتئین‌های لازم برای رشد سلول‌های سرطانی، از تکثیر و گسترش آنها در بدن جلوگیری می‌کند و در درمان انواع خاصی از سرطان‌های سینه، روده بزرگ یا سرطان روده بزرگ در بعضی از بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.